جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آلت کوین چیست؟
    09 مرداد 1400 - 21:33
    شناسه : 186310
    0

    آلت کوین به هر ارزرمزنگاری شده غیر از بیت کوین اطلاق می شود و به معنی “جایگزین بیت کوین” است. ظهور بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال نظیر به نظیر، زمینه را برای بسیاری از ارزهای دیگر فراهم کرد.

    پ
    پ

    1 13 - آلت کوین چیست؟ -

    آلت کوین به هر ارزرمزنگاری شده غیر از بیت کوین اطلاق می شود و به معنی “جایگزین بیت کوین” است. ظهور بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال نظیر به نظیر، زمینه را برای بسیاری از ارزهای دیگر فراهم کرد.

    بیشتر آلت کوین ها سعی می کنند اشکالاتی را که بیت کوین دارد، هدف قرار دهند و در نسخه های جدید به مزایای رقابتی برسند. گفته می شود که آلت کوین مخفف “alternative to Bitcoin” است و هر ارز رمزنگاری شده ای را که بیت کوین نیست، توصیف می کند.

    آلت کوین با جدا شدن از قوانین اجماع بیت کوین (قوانین اساسی شبکه ارز رمزنگاری شده) یا تولید یک ارز رمزپایه جدید از ابتدا ایجاد می شود.

    بیشتر آلت کوین های معروف از همان عناصر اساسی ساخت بیت کوین استفاده می کنند و به فرآیندی از استخراج احتیاج دارند که به موجب آن کاربران می توانند مشکلات دشوار موجود در شکستن بلاک ها را حل کرده و روش های امن و ارزان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را ارائه دهند.

    البته برخی از altcoin ها برای جلوگیری از استخراج ASIC یا GPU ایجاد شده اند. این محدودیت برای کاهش عملکرد استخراج کنندگان سکه مانند Litecoin، که نیمی از کل altcoin ها بر اساس آن ساخته شده اند، طراحی می شوند.

    بیشتر آلت کوین های منتشر شده مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند که باعث تولید بیت کوین می شود و این فناوری در حال حاضر از روش های ایمن و کارآمد تر برای معامله تجارت و انتقال دارایی پشتیبانی می کند.

    به دلیل گسترش ارزهای رمزپایه در سال های اخیر و موج توسعه دهندگان و برنامه نویسان که به دنبال پول گرفتن از افزایش سیستم های پرداخت جایگزین هستند، بازار altcoin با گزینه های زیادی روبرو شده است.

    2 16 - آلت کوین چیست؟ -

    در فصل آلت کوین چه اتفاقی می افتد؟

    به طور کلی در طول فصل آلت کوین، بیت کوین تمایل دارد برخی از سلطه های خود را در بازار رمزنگاری از دست بدهد تا به آلت کوین تبدیل شود. به عبارت دیگر، محدودیت بازار بیت کوین در مقایسه با کل سرمایه بازار دارایی های رمزنگاری شده دیگر، کاهش می یابد.

    محاسبات خاصی وجود دارد که سعی می کند شروع و پایان فصل Altcoin را از طریق درصد و اعداد تعیین کنند.

    3 10 - آلت کوین چیست؟ -

    چرا فصل آلت کوین اتفاق می افتد؟

    عملاً غیرممکن است که به طور دقیق بگوییم چه چیزی باعث ایجاد فصل آلت کوین می شود. با این حال، ایده پذیرفته شده به طور کلی این بوده که پس از دیدن گاوه نر (منظور سیر صعودی در بازار رمزارزها می باشد) یا حداقل نشانه های آن، سرمایه گذاران تمایل دارند برخی از BTC های خود را بفروشند تا به سود برسند.

    سپس، به نظر می رسد که آنها با برخی از این سودها در حال خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند که به طور طبیعی می تواند قیمت آلت کوین های مختلف را افزایش دهد.

    از دیگر عوامل محرک این فصل خاص، می توان به هیاهوی تبلیغاتی Dogecoin طی چند ماه گذشته، دیوانگی NFT که همچنان در جریان است و اخبار اخیر پیرامون دادخواستXRP-SEC  اشاره کرد.

    4 - آلت کوین چیست؟ -

    محبوب ترین آلت کوین ها در حال حاضر کدامند؟

    پاسخ این سوال می تواند هر دقیقه تغییر کند، اماBitpanda ، Waves (WAVES) ، Uniswap (UNI)  و Bitpanda Ecosystem Token (BEST)  محبوب ترین آلت کوین ها در حال حاضر هستند.

    با این وجود در مقیاس جهانی، سکه هایی مانند اتریوم (ETH)، تتر، پولکادات (DOT) و کاردانو (ADA) روند صعودی را طی می کنند. در عوض ارزهایی مانند: BEST (Bitpanda Ecosystem Token)، Pantos (PAN)  و همچنین Chiliz (CHZ) ، Komodo (KMD) و x (ZRX) اخیراً تغییراتی را تجربه کرده اند.

    5 - آلت کوین چیست؟ -

    آلت کوین چگونه کار می کند؟

    آلت کوین از نظر فناوری تقریباً با بیت کوین یکسان است. آنها به عنوان ارزهای رمزپایه از فناوری بلاکچین استفاده می کنند، بخشی از یک شبکه غیرمتمرکز را تشکیل می دهند و از کیف پول رمزنگاری به کیف پول دیگر قابل انتقال هستند.

    با این حال، از نظر مصرف انرژی، بسیاری از altcoin ها در مقایسه با بیت کوین انرژی کمتری مصرف می کنند. به عنوان مثال، Litecoin، یکی از معروف ترین آلت کوین ها، بهره وری انرژی در هر معامله را 18.5 کیلووات ساعت (KWh) ثبت می کند، در حالی که بیت کوین به 707 کیلووات ساعت نیاز دارد.

    بیت کوین، موفق ترین ارز رمزنگاری شده بوده که با هزینه های سنگین زیست محیطی همراه است. ارزهایی که دیگر محبوبیت ندارند را shitcoin می نامند. این اصطلاح همچنین می تواند به آلت کوین هایی گفته شود که هدف خاصی ندارند و فاقد فناوری امنیتی مناسب مورد نیاز ارزهای رمزپایه هستند.

    6 - آلت کوین چیست؟ -

    هدف آلت کوین ها چیست؟

    هدف اصلی آلت کوین ها پرداختن به مسئله امنیت، عدم تمرکز و مقیاس پذیری است که در آن بیت کوین برای جا افتادن تلاش می کند. همچنین آلت کوین ها برای رفع کمبودهای فناوری بیت کوین تلاش می کنند.

    براساس گزارش ها، بیش از پنج هزار ارز رمزنگاری شده به غیر از بیت کوین در دسترس است که می توانید در آنها سرمایه گذاری کنید، اما ارزش سقف بازار هر یک متفاوت خواهد بود.

    آلت کوین ها به هر شکل و اندازه ای هستند و شباهت هایی در بین آنها دیده می شود. اکنون، بالاترین Altcoin ها در سال 2021 Ethereum ، Bitcoin Cash ، Litecoin ، Ripple ، Tron و غیره هستند.

    آلت کوین های خاصی برای اهداف خاص در بخش های مختلف ساخته می شوند، مانند Enterprise Ethereum که در املاک و مستغلات، بهداشت و درمان، تدارکات و حمل و نقل استفاده می شود.

    هزینه معاملات برای altcoin ها نیز در مقایسه با بیت کوین نسبتاً کمتر است، هرچند که این امر به استفاده از شبکه بستگی دارد. در دنیای سرمایه گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، وجود صدها آلت کوین در بازار، این معنی را می رساند که آنها قادر به مقابله با تسلط بیت کوین و کمک به رقابت در بازار هستند.

    علاوه بر این، بسیاری از افراد برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری خود، روی آلت کوین سرمایه گذاری می کنند و اغلب آنها آلت کوین ها را به عنوان تورهای ایمنی می بینند که در صورت از دست رفتن ارزش بیت کوین، از آن استفاده نمایند.

    7 - آلت کوین چیست؟ -

    مزایا و معایب سرمایه گذاری در آلت کوین ها

    با انفجار اخیر در قیمت آلت کوین های برتر مانند Bitcoin SV و Bitcoin Cash، بازرگانان و سرمایه گذاران شروع به سرمایه گذاری در altcoin ها کرده اند تا بیشترین سود را از آنها ببرند.

    در حال حاضر، بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم است، اما آلت کوین ها نیز با همان سرعت در حال افزایش هستند. شاید نام کاردانو را شنیده باشید که اکنون با سرمایه بازار بالا به یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتالی تبدیل شده، اما باید بدانید که سرمایه گذاری درCardano (ADA)  و سایر Altcoin ها مزایا و معایبی دارد که قبل از سرمایه گذاری در این دارایی ها باید نسبت به آنها آگاهی پیدا کنید.

    8 - آلت کوین چیست؟ -

    مزایای سرمایه گذاری در آلت کوین ها در سال 2021

    به طور عمده دو دلیل وجود دارد که شما باید در آلت کوین ها سرمایه گذاری کنید. در مرحله اول، می توانید Altcoin ها را برای مدت طولانی ذخیره نمایید؛ با این امید که ارزش آنها به طور قابل توجهی افزایش یابد.

    دوم اینکه، شما می توانید با فروش Altcoin ها وقتی قیمت آنها افزایش می یابد، پشته BTC آنها را بالا ببرید.علاوه بر این، مزایای مختلف دیگری نیز برای سرمایه گذاری در آلت کوین ها در سال 2021 وجود دارد که در زیر آنها را شرح می دهیم.

    فضای تکامل: آینده این سیستم و فرایندها منحصر به فرد است، بنابراین طیف گسترده ای از تکامل را ارائه می دهد.

    توابع منحصر به فرد: برخلاف بیت کوین، Altcoin ها مانند آدا با قابلیت هایی ساخته شده اند، بنابراین، این ارزها چیزی فراتر از یک رمزارز هستند.

    نوسان قیمت کمتر از بیت کوین: این بهترین مزیت سرمایه گذاری در آلت کوین ها است، یعنی نوسان قیمت Altcoin ها به طور کلی کمتر از Bitcoin می باشد. بنابراین، به دلیل این ویژگی، مقدار سرمایه گذاری شده شما خیلی تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

    در دسترس: تجارت آلت کوین هایی مثل آدا در مقایسه با Bitcoins آسان است. از این رو، رقابت برای سرمایه گذاری در Altcoin کم بوده و شما می توانید در عرض چند دقیقه به راحتی روی این دارایی سرمایه گذاری کنید.

    9 - آلت کوین چیست؟ -

    معایب سرمایه گذاری در آلت کوین ها در سال 2021

    به گفته کارشناسان، بیت کوین بر سایر ارزهای رمزپایه در بازار تسلط دارد زیرا این دارایی مربوط به بازده بالای سرمایه گذاری (ROI) است. موارد منفی سرمایه گذاری در Altcoin ها در سال 2021 را در زیر شرح می دهیم.

    ارزش سقف بازار در مقایسه با بیت کوین پایین است: قبل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین و سرمایه گذاری در آنها به خاطر داشته باشید که ارزش سقف آلت کوین ها در بازار کمتر از بیت کوین می باشد.

    بنابراین، بازده کمتری نسبت به افرادی که در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند، بدست خواهید آورد.

    عرضه بیش از حد: آلت کوین ها زیادی در بازار Crypto در گردش هستند. این باعث می شود تنوع در نمونه کارهای شخصی با تکیه بر ارزهای دیجیتال دیگر دشوار شود.

    آسیب پذیر: آلت کوین ها نسبتاً از استقبال و مواجهه مردم برخوردار نیستند. سرمایه گذاران جوان حاضر به سرمایه گذاری در Altcoin ها نیستند زیرا ROI بالای بیت کوین توجه آنها را به سمت خود معطوف کرده است.

    افکار نهایی

    خرید و فروش ارزهای دیجیتال می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری شما در سال های آینده باشد، به این دلیل که Altcoin هایی مانند Ethereum 2.0 ، Litecoin ، Bitcoin Cash و Ripple قبلاً محبوبیت خود را شروع کرده اند.

    در عین حال، ویژگی ها و ارزش سقفی بازار این Altcoin ها نیز از سایر ارزهای دیجیتال بهتر است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.