چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 10 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ویژگی های مبلمان ال در فضای خانه
    11 مرداد 1400 - 16:14
    شناسه : 186399
    0

    در دهه ۱۹۵۰، مبل ال با طراحی مدرن در اواسط قرن، تغییر بزرگی پیدا کرد. این طراحی زیبا توسط طراحان مشهور مبلمان مانند چارلز و ری ایمس آغاز شد. این روند جدید در طراحی مبلمان بر سبک های مینیمالیستی با اشکال هندسی پررنگ تأکید داشت.

    پ
    پ

    مبلمان ال - ویژگی های مبلمان ال در فضای خانه - مبلمان ال

    در دهه ۱۹۵۰، مبل ال با طراحی مدرن در اواسط قرن، تغییر بزرگی پیدا کرد. این طراحی زیبا توسط طراحان مشهور مبلمان مانند چارلز و ری ایمس آغاز شد. این روند جدید در طراحی مبلمان بر سبک های مینیمالیستی با اشکال هندسی پررنگ تأکید داشت.

    امروزه خرید مبل به یکی از دغدغه های افراد برای تکمیل دکوراسیون منزل خود تبدیل شده است. یکی از انواع مبل ها، مبل های ال می­باشند که اگر قصد خرید این مدل از مبل را دارید، بهتر است اندکی اطلاعات درباره آن ها داشته باشید.

    از این مبل ها می­توان به طریق مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال اگر می­خواهید از فضای خانه خود به خوبی استفاده کنید و فضا را به بهترین شکل ممکن پر کنید، این نوع مبل می­تواند این کار را برای شما انجام دهد و همچنین از ظاهری زیبا نیز برخوردار است. این مبلمان بسیار برای خانواده های پرجمعیت و پر رفت­ و آمد بسیار مناسب است.

    مبل ال شکل ظاهری ساده به فضای داخلی شما می­بخشد و در انواع مختلفی از مواد و رنگ ها موجود است. آن ها همچنین با مدل های مختلفی مانند یک بازو طولانی تر از بازوی دیگر، هر دو بازو با طول یکسان، با یک تخت خواب مبل و جداشونده و… ارائه می­شوند.

    قرارگیری مبلمان ال

    -قرار دادن در گوشه

    این یک روش معمولی و محبوب برای قرار دادن این مبل در جایی است که هر دو بازو در برابر دیوار قرار دارند. برای یک اتاق نشیمن کوچک ایده آل است.

    -در مقابل دیوار

    در این مدل، فقط یک طرف آن توسط دیواری پشتیبانی می­شود. بازوی دیگر می­تواند به عنوان یک تقسیم کننده فضای بین مناطق مختلف عمل کند. در یک اتاق نشیمن کوچک، طرفین را با پشتی نزدیک به درب ورودی قرار دهید تا ورودی را مشخص کنید. اگر این بازو بدون پشتی باشد، می­توان از آن به عنوان اتاق نشیمن استفاده کرد.

    -مرکز خانه

    در این مدل قرارگیری برای فضاهای بزرگتر یا یک طرح باز بهتر جواب می­دهد. می­توانید مبل را به سمت یک نقطه کانونی مانند تلویزیون یا دیوار مشخص قرار دهید. قسمت خالی در پشت مبل را می­توان برای قرار دادن یک کنسول که پوشانده شده با گل، کتاب، مجسمه و… در نظر گرفت.

    در هنگام خرید مبل ال، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید چیدمان و اندازه اتاق شما است.

    در حالی که این نوع مبل های دارای مزایای زیادی هستند اما معایبی نیز دارند. قبل از خرید مبل ال ، توصیه می­شود از مزایا و معایب آن آگاه شوید.

    نکات مثبت

    -این مبلمان بسیار مناسب اتاق های کوچک است و در فضاهای محدود بیشترین فضای نشستن را برای شما فراهم می­کنند.

    -قیمت کمتری نسبت به کاناپه و مبل های راحتی دارند و مقرون به صرفه تر می­باشند.

    -در صورتی که از نمای مبل خود خسته شدید، به راحتی می­توانید رومبلی آن را را طور کل عوض کنید و یا چند کوسن با مدل ها و رنگ های متنوع خریداری کنید.

    -از آن ها می­توان به عنوان یک تخت خواب اضافه استفاده کرد.

    -یک گزینه ایده آل برای ایجاد ظاهری مدرن برای دکوراسیون منزل شما است.

    -برای ساختن یک فضای دوستانه و دورهمی های خانوادگی مانند تماشای فیلم این مبلمان ها بسیار مناسب هستند.

    نکات منفی

    -این نوع مبل برای به دلیل اینکه غیر انعطاف پذیر هستند، برای کسانی که به طور مکرر دکوراسیون خود را تغییر

    می­دهند، مناسب نمی­باشد.

    -در اتاق هایی که فضای کمی وجود دارد و دسترسی به پشت مبل ها دشوار است، باعث می­شود تا نظافت بسیاردشوار شود.

    -مبل ال در هنگام مهمانی ها و جلسات رسمی مناسب نبوده اند و باید از مدل های دیگری استفاده کنید.

    انواع مبل ال

    -مبل ال کلاسیک

    این مدل را که همه آن را به خوبی می­شناسند و همانند حرف L یک بخش آن بزرگ تر و دیگری کوچک تر می­باشد. مدل کلاسیک مناسب دکوراسیون مدرن است و به خوبی با دیگر وسایل شما ست می­شوند.

    -مبل ال کاجو

    در این مدل که معمولا ۷ نفره هستند، از یک مبل ۴ نفره، کاناپه ۳نفره و یک پاف تولید می­شوند. این مبل ها فاقد دسته هستند. این مدل نیز بسیار مدرن بوده و اگر دکوراسیون خانه برای شما اهمیت دارد، می­تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

    -مبل ال مدل سلطنتی

    با اینکه مبل ال یک مبل در سبک مدرن است اما آن را در سبک سنتی نیز تولید کرده اند و در نتیجه مبل ال سلطنتی به وجود آمده است. همه نکات یک مبل سنتی مانند تزیینات و جزییات در چوب، کنده کاری های زیبا در پایه های مبل، استفاده از بهترین چوب ها و پارچه ها و… در آن ها رعایت شده است. اگر قصد استفاده از تلفیق سبک مدرن و سنتی را دارید، این مدل بسیار مناسب شما می­باشد.

    مبل های ال دارای ویژگی های متنوعی هستند. در برخی از آنها یک تخت خواب کشویی تعبیه شده است. مدل هایی وجود دارد که در آن ها میز های توکار تعبیه شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.