×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

همان طور که در جریان هستید، مراجعه به روانشناس و روانپزشک اهمیت فراوانی دارد. با این حال، مخالفان زیادی هم برای مراجعه به چنین افرادی وجود دارد که اصلا دلیل منطقی برای این کار خود ندارند. روانپزشکی را باید شاخه ای از علم پزشکی به حساب آورد و از نام آن هم پیداست که به روان اسنان ها مربوط می شود. تشخصی، جلوگیری و درمان برخی از اختلالات روانی بر عهده روانپزشکان است.

کار اصلی این پزشکان با ارزیابی بیماران آغاز می شود تا در نهایت علائم روانی ای که آن فرد را آزار می دهد، مشخص شود. شاید در بسیاری از مناطق دیده باشید که روانپزشک ها به صورت گروهی کار می کنند و در کنار روانشناسان، مددکاران و پرستاران هستند. آن ها در طول تحصیل خود آموزش های فراوانی را دیده اند و سختی های فراوانی را برای تبدییل شدن به یک پزشک کاربلد تحمل کرده اند. اتفاقا در کشورمان روانپزشکان بسیار حاذقی داریم و نباید از تجربیات آن ها غفلت کرد.

 

معاینه بدنی، معاینه وضعیت روانی، سی تی اسکن و آزمایش خون از امور دیگری است که یک روانپزشک ممکن است به آن ها نیاز پیدا کند. حال که با این حرفه بیشتر آشنا شدیم، بهتر است موضوع را کمی عمیق تر کنیم. بسیاری از مردم دقیقا نمی دانند که برای چه کاری به نزد روانپزشکان بروند. در واقع بهتر است بگوییم که آن ها زمان مراجعه به یک دکتر روانپزشک را به خوبی نمی دانند. به همین منظور، مطالعه چنین مطالبی برایشان حائز اهمیت خواهد بود.

در این مقاله سعی داریم بگوییم که زمان مراجعه به روانپزشک دقیقا چه زمانی است. همچنین مباحث دیگری را پیرامون روانپزشکان بررسی خواهیم کرد. بنابراین در صورتی که از علاقه‌مندان به این متون هستید یا نیاز به مراجعه به یک دکتر روانپزشک را دارید، ما را تا پایان همراهی کنید.

11 - بهترین زمان مراجعه به یک دکتر روانپزشک چه زمانی است؟ -

بهترین زمان مراجعه به روانپزشک چه زمانی است؟

یکی از عواملی که منتج به پیشرفت یک کشور می شود، مراجعه به روانشناسان و روانپزشکان می باشد. متاسفانه همان طور که ذکر شد، افراد زیادی اعتقادی به چنین پزشکانی ندارند و این قضیه باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی در جامعه می شود. پس بهترین کار این است که از این افراد و اطلاعاتی که دارند، بهره ببریم تا شاهد پیشرفت کشورمان باشیم.

می توان این طور گفت که افراد تقریبا در هر زمانی می توانند به روانپزشکان نیاز پیدا کنند. کنکور، انتخاب رشته، انتخاب شغل، ازدواج، مهاجرت و مشکلات روحی و روانی از مهم ترین دلایلی است که پای افراد را به مطب های روانپزشکان باز می کند. نه تنها در این زمان ها، بلکه در مواقع دیگری هم می توان به این افراد مراجعه کرد؛ حتی در هنگام تصمیم گیری های کوچک و بزرگ زندگی که بی شک در سرنوشت ما و اطرافیان تاثیر خواهد گذاشت.

از متن بالا نتیجه می گیریم که برای رفتن به نزد روانپزشکان حتما نباید مشکلات روحی داشت. دوراهی ها یا چند راهی های زندگی آن قدر زیاد هستند که شاید فرد به تنهایی یا با مشورت اطرافیانش نمی تواند راه ایده آل خودش را برگزیند. پس چه بهتر که در این مواقع از افراد با تجربه کمک بگیریم. از مشکلات روحی که بالا تر در موردشان صحبت کردیم، می توان به افسردگی های مختلف اشاره داشت. بیماری های مربوط به جنون نیز جزو همین موارد هستند که حتما باید راه حلی برای آن ها پیدا شود تا فرد از گزند آسیب ها رها شود.

توصیه می کنیم برای رهایی از این مشکلات حتما به صفحه مشاوره روانپزشکی مراجعه نموده و از خدمات این متخصصین استفاده کنید تا بتوانید سلامت روان خود را تسکین دهید.

22 - بهترین زمان مراجعه به یک دکتر روانپزشک چه زمانی است؟ -

تغییر حالت ها و رفتار ها یکی دیگر از عوامل مراجعه به روانپزشکان به حساب می آید. شاید فکر کنید که این اتفاق صرفا برای افراد خام و بی تجربه نیز رخ می دهد، اما هرگز چنین نیست. برخی از افراد بالغ و با تجربه نیز به چنین بلایایی دچار می شوند؛ بدین معنا که خود را در مخمصه تغییر شخصیت می بینند و باید هر چه زود تر نسبت به رفع آن اقدام نمایند. شلوغ بودن افکار و استرس ها نیز موجب می شود که فرد نداند دقیقا چه کاری انجام دهد.

بدیهی است که رفتار ها در جامعه یک استاندارد تعیین شده دارد. بنابراین اگر شخصی رفتار خود را به دور از رفتار سایر افراد در جامعه ببیند، بد نیست به روانپزشک سر بزند. البته این رفتار ها شاید چندان تند و آسیب زننده هم نباشد، اما پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود. پرخاشگری یا تند خویی یکی از رایج ترین این رفتار ها است که اگر فرد درمانی برای آن ها نداشته باشد، ممکن است در دراز مدت به خود، اطرافیان و جامعه صدمه بزند. نشانه های افسردگی نیز کاملا واضح است و به سادگی می توان به این بیماری پی برد. البته فراموش نکنید که تغییر در رفتار ها صرفا به پرخاشگری و زود رنجی و چنین مواردی محدود نمی شود و بیماری های دیگری نیز وجود دارد که بد نیست به آن ها توجه داشته باشید. اضطراب، وسواس، اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنیا از این بیماری ها هستند.

در نهایت بد نیست بدانید که وقتی شخص احساسات بدی نسبت به خود یا دیگران داشته باشد، می تواند به یک دکتر روانپزشک خوب مراجعه نماید. در این شرایط، پزشک حتما شما را به خوبی بررسی کرده و بهترین تصمیمات را خواهد گرفت تا هر چه سریع تر مراحل درمان طی شود. پس آن فرد اصلا نباید نگران بیان کردن مشکلات خود باشد و می تواند با خیال راحت، از احساسات و رفتار های خود صحبت کند.

33 - بهترین زمان مراجعه به یک دکتر روانپزشک چه زمانی است؟ -

سخن پایانی

در این مقاله برای بیان این که دقیقا در چه زمانی باید به نزد یک دکتر روانپزشک برویم، تلاش داشتیم. نتیجه این شد که هر زمان که فرد بخواهد تصمیمات مهمی در زندگی خود بگیرد، یا این که شاهد تغییر رفتار ها و شخصیت خود شود، حتما باید به چنین پزشک هایی سر بزند. خبر خوب در خصوص کشور ما این است که در سال های اخیر، این موضوعات و مراجعه به این پزشکان اهمیت بیشتری پیدا کرده است و مردم راحت تر از قبل می توانند مشکلات زندگی خود را برطرف کنند. در همین راستا، پیش بینی می شود که در آینده اتفاقات خوشایندی در این خصوص رخ دهد. امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. مشاوره تلفنی

    مشاوره خانواده چرا چگونه کمک می‌کند؟
    خانواده درمانی می تواند به شما در بهبود روابط آشفته با شریک زندگی ، فرزندان یا سایر اعضای خانواده کمک کند.

    شما ممکن است مسائل خاص مانند مشکلات زناشویی یا مالی ، درگیری بین والدین و فرزندان یا تأثیر سوء مصرف مواد یا یک بیماری روانی را بر کل خانواده مدنظر داشته باشید.

    خانواده شما ممکن است خانواده درمانی را در کنار سایر انواع درمان های روانی دنبال کند .

    به خصوص اگر یکی از شما یک بیماری روانی یا اعتیاد داشته باشد که به درمان اضافی یا درمان توان بخشی نیز نیاز دارد.

  2. مشاوره تلفنی

    دلایلی که باعث می‌شود افسردگی اتفاق بیافتاد چیست؟و راه درمان؟
    یکی از دلایل این است که افراد خود را از فعالیت ها و تجربیات مثبت محروم می کنند. به عنوان مثال، مراجعی شغل خود را از دست داد و پس از دست دادن شغلش دچار افسردگی شد و سپس نقاشی کشیدن(کاری که او بسیار دوست داشت) و رفت و آمد با دوستان خود را متوقف کرد زیرا دیگر حوصله انجام این کار را نداشت. در عوض ، او بیشتر اوقات فراغت خود را صرف تماشای سریال های تلویزیونی و یا خوابیدن می کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.