×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

جهش جدید کرونا - سرماخوردگی و مسمومیت غذایی نداریم، هر علائمی ویروس دلتاست/ حتی به تست منفی PCR اعتماد نکنید -

به گزارش «بامردم»، به نقل از برنا، خسرو صادق‌نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی طی هشداری جدی به مردم گفت: ویروس دلتا یکی از سویه‌های جدید ویروس کروناست که علائم بسیار گمراه کننده‌ای مشابه با سرماخوردگی و مسمومیت غذایی ساده دارد، به همین دلیل اکثر مردم درصورت مشاهده این علائم به پزشک مراجعه نمی‌کنند و زمانی شروع به درمان می‌کنند که دیر شده است.

او با اشاره به برخی علائم گمراه‌کننده بیان کرد: عمده علائم این ویروس مانند سرماخوردگی ساده یعنی گرفتگی راه‌های تنفسی فوقانی، آبریزش بینی، تب و لرز، سرفه‌های خشک، گلودرد است و بیمار با سرماخوردگی ساده اشتباه می‌گیرد و درمان خود را به تاخیر می‌اندازد و وقتی به پزشک مراجعه می‌کند که درمان او سخت است.

صادق نیت ادامه داد: از آنجا که ویروس دلتا سیستم گوارشی بدن را درگیر می‌کند علائمی چون بی‌اشتهایی، تهوع، استفراغ و اسهال در فرد بروز پیدا می‌کند که افراد آن را با مسمومیت ساده غذایی اشتباه می‌گیرند، به همین دلیل نزد پزشک نمی‌روند و با پیشرفت بیماری درمان آنها سخت‌تر می‌شود.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تاکید کرد: هر فردی که علائم سرماخوردگی یا گوارشی و تب و لرز دارد حتما به ویروس دلتای کرونا مبتلا شده است. حتی اگر تست PCR او منفی باشد.

خطر بستری واکسینه‌شده‌ها در مراقبت‌های ویژه بسیار کم است

او درخصوص میزان ابتلای واکسن زده‌ها به این نوع ویروس کرونا گفت: ویروس دلتا قدرت انتقال و واگیر بیشتری دارد و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیمار را تا مرز وخامت پیش ببرد اما کسانی که واکسن کرونا تزریق کردند میزان ابتلای آنها و نیاز به بستری در مراقبت‌های ویژه بسیار کمتر است و درصد مرگ و میر آنها نیز صفر یا نادر است.

صادق نیت افزود: طبیعتا افرادی که واکسن نزدند به ویژه آنهایی که بیماری زمینه‌ای دارند میزان ابتلا و مرگ و میر آنها بیشتر است حتما باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا مبتلا نشوند.

کودکان در معرض ابتلا به ویروس دلتا

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با بیان اینکه کرونای دلتا کودکان را بیشتر درگیر می‌کند، گفت: این روزها میزان درگیری کودکان به ویروس دلتا بیشتر دیده می‌شود و باید گفت کودکان، نوجوانان و جوانان در معرض خطر بیشتری هستند اما به لحاظ مرگ و میر بیشتر شاهد فوت میانسالان هستیم چرا که افراد مسن طی ماه‌های اخیر واکسن کرونا دریافت کردند و خطری به لحاظ مرگ و میر و ابتلا در آنها دیده نمی‌شود اما باز هم تاکید می‌کنم بیشتر مرگ و میرها این روزها درمیان میانسالان است.

مردم دنبال نوع واکسن نباشند

صادق نیت در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ تفاوتی میان نوع واکسن‌های کرونا نیست، بیان کرد: توصیه جدی من به مردم این است که براساس اولویت بندی صورت‌گرفته حتما بدون تاخیر واکسن کرونا دریافت کنند و خیلی دنبال نوع واکسن نباشند چرا که همه واکسن‌ها در پیشگیری از مرگ و میر و بستری تاثیر بسیار خوبی دارند و از این لحاظ تفاوت فاحشی میان نوع آنها نیست بنابراین مردم وقتی نوبت تزریق واکسن‌شان رسید بدون توجه به نوع آن حتما تزریق کنند.

او در پایان گفت: افرادی که هنوز در اولویت واکسیناسیون قرار نگرفتند به خصوص بیماران زمینه‌ای حتما سه گانه پروتکل‌های بهداشتی؛ یعنی شستشوی مداوم دست، استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. البته افرادی که واکسن تزریق کردند هم باید رعایت کنند تا جامعه به ایمنی برسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.