چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • یک مدال نقره، حاصل حضور وزنه برداری در المپیک توکیو
    16 مرداد 1400 - 23:10
    شناسه : 186531
    0

    نمایندگان وزنه برداری کشور در بازی های المپیک 2020 با کسب یک مدال نقره به کار خود پایان دادند.

    پ
    پ

    - یک مدال نقره، حاصل حضور وزنه برداری در المپیک توکیو -

    به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون وزنه برداری، کسب تنها مدال «علی داودی» در این رقابت ها در شرایطی بود که فدراسیون وزنه برداری با اعمال قوانین جدید از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری، تنها دو سهمیه در قسمت مردان برای اعزام به بازی های المپیک داشت.

    کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی های المپیک توکیو شامل 66 ورزشکار از جمله 44 نفر در رشته های انفرادی بود که در مجموع تا پیش از پایان این بازی ها موفق به کسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز شده است.

    علی داودی وزنه بردار 22 ساله کشورمان روز چهارشنبه در رقابتهای دسته 109+ کیلوگرم روز تخته رفت. وی در حرکت یک ضرب به ترتیب وزنه های 191 ، 196 و 200 کیلوگرمی را بلند کرد و در حرکت دو ضرب بر وزنه های 234 و 241 کیلویی فائق آمد اما در حرکت دوم خود نتوانست وزنه 240 کیلویی را بالای سر ببرد.

    علی هاشمی دیگر نماینده وزنه برداری نیز در گروه 109 کیلوگرم رقبای متعدد و سرسختی داشت اما در حرکت یک ضرب وزنه 184 کیلوگرم را مهار کرد که بیشتر از رکوردهای ثبت شده قبلی وی بود ولی برای کسب مدال کافی نبود به ویژه که در حرکت دو ضرب نتوانست وزنه های 226 و 228 کیلویی را با سه چراغ سفید مهار کند.

    وزنه برداران اعزامی با حضور «محمد حسین برخواه» سرمربی و «محسن بیرانوند» سرپرست تیم، روز جمعه با استقبال نمایندگان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، شهرداری تهران و جمعی از پرستاران، پزشکان و کادر درمان که در میان آنان همسر «جواد فروغی» برنده مدال طلای تیراندازه در ماده 10 متر تپانچه نیز حضور داشت، وارد کشور شدند.

    مهدی محبی: مربیان کشتی باید در بعضی اوزان تغییر تاکتیک بدهند / یزدانی باید شانس خود را امتحان می‌کرد

    به گزارش ایلنا، قهرمان و کارشناس کشتی در برنامه «سلام تهران» که 16 مرداد از شبکه پنج سیما پخش شد، دربارۀ عملکرد نمایندگان کشتی ایران در المپیک 2020 توکیو، یادآور شد: به تمام کاروان ورزشی ایران تبریک و خداقوت می‌گویم. مدال طلای آقای گرایی بسیار ارزشمند بود و خلأ ورزشی ما را پر کرد. امید داشتیم در اوزان دیگر هم مدال طلا کسب کنیم که متاسفانه حاصل نشد. بحث کشتی، این روزها بسیار داغ شده. عملکرد کشتی آزاد ما قابل قبول نبود. همه انتظار زیادی از کشتی آزاد داشتیم.

    «مهدی محبی» در «میز ورزش» این برنامه در رابطه با دلیل عملکرد دور از انتظار کشتی‌گیران، خاطرنشان کرد: از چند ماه گذشته، فشار روانی زیادی روی تیم کشتی ایران به خصوص آقای یزدانی وجود داشت. این فشارهای روانی، دلیلی برای اجرای ناقص کشتی‌گیران نیست. ما هم به دنبال مقصر نیستیم. به‌نظر من همانطور که در موفقیت‌ها همه شریک هستند؛ در شکست‌ها هم همه سهیم‌اند.

    وی افزود: نمی‌دانم به چه علت کشتی‌گیران ما در زمان دوم رقابت‌های خود؛ نفس کم می‌آوردند. سه کشتی‌گیر ما تنها در چند ثانیه باختند که دو تا از این شکست‌ها مقابل کشتی‌گیران آمریکایی رخ داد. آمریکایی‌ها، کشتی‌گیران جنگنده‌ای دارند و تا لحظات آخر حمله می‌کنند. کشتی‌گیران ما در ثانیه‌های پایانی وا می‌دادند؛ در صورتی‌که انتظار جنگندگی بیش‌تری از آن‌ها می‌رفت. مربیان ما بایستی تاکید بیشتری روی این موضوع به کشتی‌گیران می‌کردند. مربیان باید در بعضی اوزان تغییر تاکتیک بدهند. باید وحدت بیشتر شود تا در مدت باقی‌مانده تا مسابقات جهانی پیش رو، جبران مافاتی داشته باشیم.

    محبی در خصوص عملکرد حسن یزدانی، گفت: حسن یزدانی یک کشتی‌گیر حمله‌ای است و طوفانی کشتی می‌گیرد اما در فینال هیچ نشانی از حمله از طرف او را شاهد نبودیم. این رقابت یک کشتی انتقامی بود و نباید با ایستادن پیش می‌رفت. یزدانی سه دقیقه اول را خوب شروع کرد اما در رقابت با کشتی‌گیری مثل تیلور، نباید به یک اختلاف امتیاز بسنده کرد و کشتی را نگه داشت چون ریسک است. به نظرم یزدانی باید شانس خود را امتحان می‌کرد. بار فشار روانی روی یزدانی زیاد بود. به نظرم نقش مربی در 20 ثانیه پایانی می‌توانست تأثیرگذار باشد.

    وی در ادامه یادآور شد: تیلور با یک حرکت جابجایی، گارد حسن را باز کرد که به‌نظرم از تیزهوشی او بود. فکر می‌کنم اگر یزدانی در دقایق پایانی، فعالیت خود را بیشتر می‌کرد، نتیجه متفاوت می‌شد. هر کشتی‌گیری نقایصی دارد. یزدانی هم در کشتی با هر دو حریف روس و آمریکایی خود از نظر فنی، فعالیت کمی داشت.

    این قهرمان و کارشناس کشتی در پایان گفت: با توجه به زمان محدود باقی‌مانده تا مسابقات جهانی، تغییر کادر فنی نتایج خوبی را به دنبال ندارد. اگر کادر فنی فعلی، تغییر تاکتیک بدهند، نتایج بهتری در مسابقات پیش رو کسب خواهند کرد. از کشتی‌گیرانی مثل کامران قاسم‌پور هم استفاده کنند، خوب است. از مربیان آقایان گرایی و ساروی هم باید در مسابقات این چنینی استفاده شود تا تجربه به دست بیاورند. استفاده از این مربیان سازنده در مسابقات جهانی المپیک، منجر به کسب نتیجه بهتری در دوره‌های بعدی خواهد شد. ما تا آخر که نمی‌توانیم روی آقای بنا حساب کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.