سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 20 مرداد 1400 - 20:03
    شناسه : 186674
    0

    قبل از کرونا بسیاری از افراد درصدد برند کردن نام تجاری خود بودند اما بعد از به وجود آمدن محدودیت ها تصور می‌کردند که دیگر امکان انجام این کار را ندارند اما باید بدانید که اینطور نیست حتی در این شرایط هم مشکلی برای کسب و کارهایی که می‌خواهند برند خود را داشته باشند نخواهد بود.

    پ
    پ

    به گزارش با مردم به نقل از راستین وب، امروزه به دلیل شرایط کرونایی موجود در سطح کشور بسیاری از مشاغل نتوانستند به فعالیت خود ادامه بدهند و مجبور شدند کسب و کار خود را تعطیل کنند. همچنین بخش دیگری از کسب وکارها هم براثر شرایط موجود، از نظر اقتصادی آسیب جدی دیده اند. مردم شهر گیلان هم از این قاعده مستثنی نبودند و کسب و کارهایی که در این شهر فعالیت می‌کردند بعد از به وجود آمدن شرایط کرونایی و قرنطینه های پی در پی از نظر اقتصادی آسیب شدیدی را متحمل شده اند. اما یک سری از مشاغل وجود داشتند که با طراحی سایت درگیلان کسب و کار خود را در برابر این مسائل حفظ کرده و مانع تعطیل شدن کامل محل کار خود شدند. با این کار بدون هیچ گونه نگرانی توانستند به فعالیت خود ادامه دهند و همچنان مشتریان را به سمت خود جذب کنند. همانطور که می‌دانید فضای اینترنت بسیار گسترده می‌باشد و تمامی کسب و کارها می‌توانند با وارد شدن به فضای گسترده دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود را تبلیغ کرده و از روش نوین بازاریابی استفاده کنند. در گذشته که  بیماری کرونا وجود نداشت تبلیغات بیشتر به صورت بنر، پوستر و… انجام می‌شد اما امروزه به دلیل شرایطی که این مریضی برای مردم به وجود آورده بیشتر افراد برای جلوگیری از ابتلای خود کمتر از خانه بیرون می‌روند در نتیجه از بنرها و تبلیغات هایی که در سطح شهر انجام می‌شود، بی اطلاع هستند. تبلیغات با استفاده از طراحی سایت، با شرایطی که این بیماری به وجود آورده، می‌تواند به صورت گسترده در سطح جهانی انجام شود. معمولا تبلیغات هایی که در سطح شهر انجام می‌شود محدود به همان شهر است در این صورت اگر بخواهید در تمام شهرها خودتان را تبلیغ کنید هزینه زیادی را متحمل می‌شوید. اما با ایجاد وب سایت نه تنها مردم شهری که در آن فعالیت می‌کنید بلکه تمامی شهرها کسب و کار شما را خواهند شناخت. همچنین از دیگر مزایای تبلیغ با استفاده از سایت این است که بدون هیچ گونه هزینه اضافی می‌توانید با سایر کشورها ارتباط برقرار کنید و درصدد تجارت با آن ها باشید. به همین دلیل هیچ مشکلی مانند کرونا نمی‌تواند شما را از فعالیت و کسب درآمد باز دارد.

    تاثیر راه اندازی وب سایت در فروشگاه های لوازم آرایش

    یکی از کسب و کارهایی که در این شرایط آسیب دیدند، فروشگاه های لوازم آرایش بود. به دلیل این که بیشتر فروشگاه های لوازم آرایش به صورت حضوری فعالیت می‌کردند و بعد از به وجود آمدن بیماری کرونا و تعطیل شدن کسب و کارها این فروشگاه ها هم به ناچار مجبور به تعطیل کردن شدند.
    اما عده ای از فروشندگان لوازم آرایش وجود داشتند که در گذشته اقدام به طراحی سایت آرایشی کرده بودند و خیال خود را از بابت این اتفاقات احتمالی راحت کرده اند. به همین دلیل این اتفاقات موجب شد فروشگاه هایی که صاحب وب سایت بودند از سایر رقبای خود پیشی بگیرند. به دلیل تقاضای بالا مردم به لوازم آرایش، بعد از تعطیلی فروشگاه ها این افراد به سمت سایت های اینترنتی رفته اند که نتیجه این اتفاق موجب شد مردم اعتماد بیشتری نسبت به قبل به خریدهای آنلاین داشته باشند.

    سایت 2 - نجات کسب و کارها با طراحی سایت در دوران کرونا - بازاریابی

    نقش طراحی وب سایت بر روی کسب و کارهای کوچک

    به عبارت دیگر راه اندازی سایت در شرایط سخت کرونا نقطه عطفی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ بود. در حالت کلی کسب و کارهای کوچک تعداد کمی از افراد آن ها را می‌شناختند، بعد از این بیماری شرایط برای این مشاغل بسیار سخت تر شد به دلیل این که عملا  نمی‌توانستند جذب مشتری انجام دهند. اگر این مشاغل یک وب سایت داشتند و خود را در این فضا معرفی می‌کردند وضعیت برای آن ها تغییر می‌کرد. به عبارت دیگر فضای اینترنت بسیار گسترده می‌باشد به طوری که به تمامی کسب و کارها این فرصت را می‌دهد که خودشان را در این فضا معرفی کنند. با راه اندازی وب سایت به راحتی می‌توانید فضای کاری خود را مدیریت کنید و دیگر نگرانی بابت تعطیلی هایی که مسبب آن کرونا می‌باشد، نخواهید بود. به عنوان مثال یک مغازه کوچک صنایع دستی در شهر گیلان راه زیادی دارد تا خود را به همه معرفی کند. به این دلیل که تنها افراد محلی از کسب و کار وی اطلاع خواهند داشت. شرایط به وجود آمده که مسبب آن بیماری کرونا بود و همچنین تعطیلی شهرها موجب بسته شدن بسیاری از کسب و کارها شد. این مسئله بر روی مشاغل کوچک تاثیر منفی زیادی گذاشت همچنین به دلیل نوپا بودن این کسب و کارها بیماری کرونا شرایط را برای آن ها سخت تر کرد. یک سری از این مشاغل کوچک با قرار گرفتن در این شرایط اقدام به ساخت سایت کردند تا کسب و کار خود را از تعطیلی های پی در پی نجات دهند.

    در شرایط کرونایی، برند خود را مطرح کنید

    قبل از کرونا بسیاری از افراد درصدد برند کردن نام تجاری خود بودند اما بعد از به وجود آمدن محدودیت ها تصور می‌کردند که دیگر امکان انجام این کار را ندارند اما باید بدانید که اینطور نیست حتی در این شرایط هم مشکلی برای کسب و کارهایی که می‌خواهند برند خود را داشته باشند نخواهد بود.
    ساخت وب سایت بهترین راه برای برند کردن کسب و کارها می‌باشد خصوصا در این شرایط بیماری که مشاغل از طرف بسیاری از مسائل آسیب دیده و به مشکل برخوردند. درواقع بهترین و ساده ترین راه برای مقابله با این مسائل ایجاد سایت می‌باشد. به عنوان مثال یک شرکت تولید و فروش زغفران برای برند کردن کسب و کار خود به یک سایت نیاز دارد تا در آینده با استفاده از آن بتواند برند خود را جهانی کند. در این صورت با برند کردن فروشگاه زعفران خود نه تنها مردم ایران بلکه کل جهان خواهند شناخت.

     در این صورت بدون در نظر گرفتن محدودیت های کرونایی علاوه بر این که می‌توانید کسب و کار خود را جهانی کنید بلکه به راحتی قابلیت تجارت با دیگر کشورها را خواهید داشت.

    سایت 1 - نجات کسب و کارها با طراحی سایت در دوران کرونا - بازاریابی

    افزایش طراحی سایت در دوران کرونا

    بعد از به وجود آمدن این بیماری و ضرر کردن کسب و کارها، بسیاری از مشاغل به فکر راه اندازی سایت افتادند تا هر چه سریع تر از به وجود آمدن فاجعه ای بزرگ تر جلوگیری کنند. آن ها برای بهبود وضعیت کسب و کارشان ساخت سایت را بهترین راه حل دیدند تا با استفاده از آن از رقبای خود سبقت بگیرند. شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند که با بهره گرفتن از متخصصین در این زمینه بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. شما با مراجعه به هر یک از این شرکت ها می‌توانید کار خود را به آن ها بسپارید. اما به طور کلی بهتر است به شرکت هایی مراجعه کنید که در این زمینه تجربه و سابقه لازم را داشته باشند تا به شما در بهبود عملکرد کسب و کارتان کمک کنند. به عنوان مثال بر خی از شرکت ها هستند که فقط کار طراحی سایت انجام می‌دهند و مهم ترین بخش، یعنی کار پشتیبانی و مدیریت سایت را به عهده نمی‌گیرند. این مسئله موجب دردسر صاحبان سایت خواهد شد به دلیل این که تازه کار اصلی شما بعد از راه اندازی سایت آغاز خواهد شد. به همین منظور سعی کنید کار خود را به شرکت هایی بسپارید که به شما خدمات بعد از ساخت سایت ارائه دهند.

    پشتیبانی و مدیریت وب سایت ها

    دورانی که کرونا مسبب ضرر بسیاری از کسب و کارها و حتی تعطیلی آن ها شد، طراحی سایت یکی از بهترین انتخاب هایی بود که از به وجود آمدن بسیاری از این اتفاقات برای مشاغل جلوگیری کرد. اما مسئله ای که باید بدانید این است که طراحی سایت به تنهایی کافی نیست بلکه بعد از انجام کار نوبت به پشتیبانی و مدیریت سایت می‌رسد. درواقع ساخت سایت بخشی از کار می‌باشد بخش اعظم آن زمانی است که سایت راه اندازی می‌شود. به عنوان مثال محصولاتی که در فروشگاه های عطر و ادکلن می‌باشد، دائم در حال تغییر است و این محصولات هم دائما باید داخل سایت قرار گرفته شود تا مشتریان این فروشگاه از اجناس جدید مطلع شوند. یکی از وظایف افرادی که در بخش پشتیبانی و مدیریت سایت فعالیت دارند این است که اطلاعات جدید به سایت اضافه کنند همچنین محتواهایی که در گذشته در سایت قرار داشت را بروزرسانی کنند. سرعت یکی از مسائلی است که هم برای صاحبان و هم برای کاربرانی که وارد سایت می‌شوند اهمیت دارد به عنوان مثال هنگامی که صاحبان سایت قصد وارد کردن اطلاعات را داشته باشند، سرعت وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است همچنین افرادی که قصد استفاده از خدمات شما در داخل سایت را داشته باشند هنگامی که با سرعت پایین مواجعه شوند در مدت زمان کوتاهی از سایت خارج می‌شوند که این مسئله موجب از دست دادن مشتریانتان خواهد شد. از دیگر وظایف پشتیبانان سایت بالا بردن سرعت سایت می‌باشد.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “نجات کسب و کارها با طراحی سایت در دوران کرونا”
    1. سلام، با توجه به شرایط بدی که کرونا روی مشاغل مختلف ایجاد کرده باید بگم که واقعا طراحی سایت یه جور راه نجات از ورشکستگی و فروش کم هستش. کرونا باعث شد تایم زیادی همه ی مشاغل مجبور به بستن فروشگاهشون بشن و مقدار زیادی ضرر کنند. من تو کار فروش تجهیزات هستم و تو همون سال اول ورود کرونا وب سایت طراحی کردم و خوب خیلی برام به صرفه بود چون حتی وقت هایی که مجبور به تعطیلی فروشگاه بودیم من از طریق سایت فروش داشتم و الان بعد گذشت تقریبا یک سال فروش از طریق وب سایتم رشد بیشتری نسبت به فروش حضوری برام داشته.

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.