پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • طلاق با داشتن حق طلاق
    25 مرداد 1400 - 9:12
    شناسه : 186874
    0

    خانم و آقا در زمان عقد به صورت قانونی دارای یک‌سری حقوق و مسئولیت می‌شوند که در ادامه به مواردی از آنها می‌پردازیم.

    پ
    پ

    خانم و آقا در زمان عقد به صورت قانونی دارای یک‌سری حقوق و مسئولیت می‌شوند که در ادامه به مواردی از آنها می‌پردازیم.

    برای مثال خانم حق تعیین و دریافت مهریه را دارد و در هر صورت می‌تواند بعد از عقد برای دریافت آن اقدام کند. مهریه خانم می‌تواند عندالاستطاعه یا عند المطالبه باشد. خانم بعد از عقد می‌تواند مهریه خود را دریافت کند یا آن را ببخشد.

    آقا به صورت قانونی بعد از عقد حق طلاق را دارد و می‌تواند بعد از جاری شدی صیغه عقد به هر دلیلی برای طلاق دادن همسر خود اقدام کند. اما در بعضی شرایط برای برابری حقوق خانم و آقا یا موارد دیگر آقا تصمیم می‌گیرد به خانم وکالت در طلاق دهد.

    انواع طلاق

    همان‌طور که می‌دانید طلاق انواع مختلفی دارد. طلاق از طرف آقا، طلاق از طرف خانم، طلاق توافقی و طلاق با داشتن حق طلاق .

    زمانی که آقا قصد طلاق همسر خود را داشته باشد، باید حق و حقوق مالی خانم مانند مهریه، نفقه و اجرت المثل را پرداخت کند و سپس خانم را طلاق دهد.

    در طلاق یک طرفه از سمت خانم باید ایشان به یکی از شروط 12 گانه عقد استناد کند و آن را به قاضی اثبات کند و برای طلاق اقدام کند.

    در طلاق توافقی خانم و آقا هر دو نفر راضی به طلاق هستند و سر موضوعاتی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزند و استرداد جهیزیه به توافق رسیده‌اند.

    در طلاق با داشتن حق طلاق خانم می‌تواند همانند آقا بدون نیاز به دلیلی برای طلاق اقدام کند.

    شما برای هر کدام از این انواع طلاق می‌توانید به یک وکیل وکالت دهید تا امور طلاق شما در  کمترین زمان ممکن انجام شود. شما می‌توانید وکیل خود را از موسسه حقوقی دادسو انتخاب کنید. موسسه حقوقی دادسو متشکل از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا است که به صورت تخصصی در زمینه طلاق یک‌طرفه و طلاق توافقی فعالیت می‌کنند.

    109249 w12fe7 - طلاق با داشتن حق طلاق -

    وکالت در طلاق چیست؟

    وکالت در طلاق یا حق طلاقی که به صورت عرفی بین مردم غیر حقوقی جا افتاده در واقع وکالتی از سمت آقا به خانم است که بتواند به جای آقا وکیل بگیرد و برای امور طلاق اقدام کند. این وکالت برای این که کامل بودن باید دارای سه شرط باشد که خانم بتواند از آن استفاده کند.

    شروط وکالت در طلاق

    وکالت در طلاق برای کافی بودن باید سه شرط زیر را دارا باشد:

    1_ بلاعزل باشد. یعنی دارای تاریخ مشخصی نباشد و خانم بتواند در هر زمان برای طلاق اقدام کند. اگر این وکالت دارای تاریخ مشخص باشد، خانم فقط تا زمان اتمام تاریخ آن می‌تواند برای طلاق اقدام کند.

    2_ حق توکیل به غیر داشته باشد. زمانی که وکالت در طلاق حق توکیل داشته باشد خانم می‌تواند از سمت اقا به یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهد تا در مراحل اداری طلاق حضور پیدا کند.

    3_ حق اسقاط در تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی داشته باشد. تا خانم بتواند بلافاصله بعد از صدور دادنامه طلاق از دادگاه، به دفتر ثبت طلاق مراجعه کند. اگر این شرط را نداشته باشد از زمان صدور دادنامه باید به مدت 40 روز صبر کند و در صورت عدم اعتراض آقا می‌تواند آن را ثبت کند.

    چگونه با داشتن حق طلاق برای طلاق اقدام کنم؟

    طلاق با داشتن وکالت در طلاق تنها حالتی از طلاق است که خانم باید به جای همسر خود وکیل بگیرد تا در مراحل اداری طلاق حضور پیدا کند.

    خانم می‌تواند فقط به جای همسر خود وکیل بگیرد و خودش در جلسات دادگاه حضور پیدا کند. یا می‌تواند به جای خود و همسرش وکیل بگیرد تا دیگر نیاز به حضور هیچ یک از طرفین در جلسات دادگاه نباشد. بهتر است توجه داشته باشید اگر فقط به جای آقا به وکیل وکالت دهید یا به یک وکیل غیر متخصص وکالت دهید باید هر دو نفر در جلسات مشاوره شرکت کنید.

    اگر وکلای موسسه دادسو کار طلاق با داشتن حق طلاق شمارا انجام دهند. نیاز به حضور شما در هیچ مرحله‌ای نیست و صفر تا صد کار طلاق را بدون حضور شما انجام می‌دهند.

    چطور باید از همسرم وکالت در طلاق بگیرم؟

    دو روش برای دریافت وکالت در طلاق وجود دارد. اولین روش به این صورت است که در زمان عقد آقا این وکالت در طلاق را به خانم بدهد. در این صورت این وکالت در سند ازدواج مکتوب می‌شود.

    حالت دوم زمانی است که بعد از ازدواج آقا قصد دارد این وکالت را به همسرش دهد. در این صورت باید هر دو نفر به دفتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کنند یک وکالت در طلاق تنظیم و هر دو نفر آن را امضا کنند. وکالت در طلاق به صورت شفاهی یا دست نوشته اعتباری ندارد و نمی‌توان به آن استناد کرد.

    آیا با دادن وکالت در طلاق به خانم، این حق از آقا ساقط می‌شود؟

    این یک باور اشتباه است که بین عموم مردم غیر حقوقی جا افتاده است. زمانی که آقا حق طلاق به خانم می‌دهد به این معنا نیست که این حق از خودش سلب و ساقط شده باشد. پس در این صورت هر دو در شرایط برابر قرار می‌گیرند و در هر زمان هم خانم و آقا می‌توانند برای طلاق اقدام کنند.

    109249 uhk1ic - طلاق با داشتن حق طلاق -

    امکان دریافت مهریه با حق طلاق وجود دارد؟

    در سال‌های گذشته امکان دریافت مهریه و طلاق با داشتن حق طلاق به صورت همزمان وجود داشت. اما طبق قوانین جدیدی که در سال 1400 تصویب شده است امکان دریافت مهریه در زمان استفاده از حق طلاق وجود ندارد و خانم همزمان نمی‌تواند از حق طلاق و مهریه خود استفاده کند.

    موسسه حقوقی دادسو

    همان‌طور که توضیح دادیم موسسه حقوقی دادسو به صورت تخصصی در زمینه طلاق یک‌طرفه و طلاق توافقی فعالیت می‌کنند. زمانی که شما قصد وکالت دادن به وکیل طلاق توافقی را دارید می‌توانید از کارشناسان حقوقی تیم دادسو مشاوره رایگان دریافت کنید. با توجه به نوع طلاق (توافقی، یک‌طرفه یا حق طلاق) شما را به وکیل مربوط ارجاع می‌دهند. بعد از جلسه با وکیل و وکالت دادن به ایشان همه امور طلاق شما بدون نیاز به حضورتان توسط وکلای تیم دادسو انجام می‌شود. بعد از وکالت دادن به وکلای دادسو شما یک پشتیبان اختصاصی خواهید داشت که به صورت هفتگی شما را از روال پرونده‌تان مطلع می‌کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.