×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کپسول اکسیژن - کمبود کپسول اکسیژن در گیلان در اوج بحران کرونا -

قصه پر غصه کرونا در ایران و گیلان هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند. در حالی که بنا به گفته معاون علوم پزشکی گیلان، اکسیژن مهم‌ترین درمان برای بیماران کرونایی است، اما گیلان از محدودیت ظرفیت تولید اکسیژن رنج می‌برد وعلیرغم فعالیت دو کارخانه تولید اکسیژن مایع در استان، از تهران و اصفهان نیز برای بیماران کرونایی اکسیژن وارد می‌شود.

صف‌کشی مردم در مشهد برای تامین کپسول اکسیژن اجاره‌ای برای دوران درمان کرونا در خانه، زنگ هشداری است برای مسئولان گیلان که با توجه به روند صعودی کرونا در استان، باید هرچه سریع‌تر به فکر چاره باشند تا شاهد وضعیت بحرانی در تامین اکسیژن بیماران کرونایی استان نباشیم.

به گزارش گیل خبر، افزایش چند برابری قیمت کپسول‌های اکسیژن و دشواری و تاخیر در روند شارژ این کپسول‌ها حتی صدای فروشندگان تجهیزات پزشکی در گیلان را درآورده است.

بنا به اظهارات تنی چند از فروشندگان، کپسول‌های ایرانی که قبلا ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزارتومان بود، الان با قیمت بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. کپسول‌های چینی نیز که ۱ میلیون تومان بود، قیمت خرید آن به بالای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رسیده و همه این‌ها درحالی است که این کپسول‌ها فاقد اکسیژن هستند و هزینه پر کردن و حمل و نقل آن‌ها مازاد این قیمت‌هاست.این کپسول‎های چینی در صورتی که گِیج فشار اکسیژن داشته باشند، قیمتشان به بالای ۳ میلیون تومان می‌رسد.

افزایش تقاضا و ناتوانی در تامین کپسول‌های اکسیژن سبب شده است علاوه بر افزایش شدید قیمت‌ها، شاهد کمبود کپسول‌های اکسیژن نیز باشیم.

آنچه از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی انتظار می‌رود آن است که اهتمام جدی‌تری نسبت به نظارت بر توزیع و فروش کپسول‌های اکسیژن داشته باشند تا خدای ناکرده سلامت و جان مردم مستمسک دلالان و سودجویان نگردد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.