×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

واکسن آسترازینکا - چه کسانی نمی توانند دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند؟ -

به گزارش «بامردم» به نقل از ایسنا: دکتر علیرضا جانبخش، با بیان اینکه تزریق دز دوم واکسن کرونا در همه افراد امکان پذیر نیست، گفت: از جمله این افراد کسانی هستند که در فاصله تزریق دز اول و دوم دچار بیماریهای خونریزی دهنده و سرطان های بدخیم شده اند.

وی افزود: همچنین افرادی که در این فاصله به دلیل برخی بیماری ها مجبور به استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن با دز بالا هستند، نمی توانند دز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

جانبخش تصریح کرد: علاوه بر اینها افرادی که با تزریق دز اول واکسن دچار حساسیت های شدید مانند شوک آنافیلاکسی شده اند هم امکان تزریق واکسن برای آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود چهار تیپ حساسیت گفت: بروز حساسیت هایی مانند کهیر و قرمزی چندان مهم نیست و تنها با بروز حساسیت های تیپ یک مانند شوک آنافیلاکسی تزریق دز دوم واکسن کرونا ممنوع است.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: افرادی هم که در فاصله تزریق دز اول و دوم به کرونا مبتلا شده اند نمی توانند تا گذشت حداقل ۱۵ روز پس از بهبودی دز دوم را تزریق کنند.

وی با تاکید بر لزوم مشورت با پزشک قبل از تزریق دز دوم واکسن کرونا، گفت: توصیه می شود افراد قبل از تزریق دز دوم واکسن، در صورت بروز کوچکترین حساسیت بعد از تزریق دز اول و یا ابتلا به کرونا و بیماری خاصی در فاصله بین دو تزریق، حتما پزشک را در جریان گذاشته و با مشورت پزشک اقدام به تزریق دز دوم واکسن کرونا کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.