×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی - طالبان به تمام وعده‌هایش پشت پا خواهد زد / آن‌ها می‌خواهند با این وعده‌ها وقت بخرند تا حاکمیت خود را تحکیم کنند / آنچه این روز‌ها رسانه ملی ما از این گروه ترسیم می‌کند غیرواقعی است - طالبان

مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان “پرده‌ها کنارمی روند” نوشت: رضاخان، برای فریب دادن مردم به مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام می‌رفت و حتی به سرخود گل می‌مالید. او بعد از آنکه به قدرت رسید و رضا شاه شد، مساجد را بست و حسینیه‌ها و تکایا را به انبار تبدیل کرد و با ضربه‌های دیگری که به دین و دینداران زد چهره واقعی خود را نشان داد.

گروه تروریستی طالبان هم این روزها با فرستادن عوامل خود به مساجد و حسینیه‌های شهرهای مختلف افغانستان و تظاهر به موافقت با اعتقادات شیعیان درصدد فریب دادن آنان است کما اینکه با وعده های زیبا به مخالفین خود و به زنان افغانستان می‌خواهد از آنها وقت بخرد تا حاکمیت خود را تحکیم کند.

بدون تردید بعد از تحکیم قدرت، این گروه متحجر و تروریست به تمام وعده‌هایش پشت پا خواهد زد و درصدد تحقق اهداف قرون وسطائی خود برخواهد آمد.

طالبان، در چارچوب یک توطئه دقیق امریکائی که رئیس جمهور فاسد و سران ارتش افغانستان نیزجزیی از آن بودندبه قدرت رسیده و تمام اتفاقات هفته های اخیر، صحنه سازی هائی برای به اجرا درآمدن همین توطئه بودند.

این روزها فیلم‌هایی در فضای مجازی دست به دست می شوند که نشان می‌دهند سران طالبان با هواپیماهای آمریکایی به افغانستان برمی گردند، تروریست‌های طالبان مجسمه شهیدمزاری را منفجر می‌کنند و رهبران طالبان به عوامل خود دستور می‌دهند تا تسخیر پنجشیر صبر کنند و بعد از آن محاکمه و اعدام مخالفین را شروع نمایند.

چهره واقعی طالبان همین است و آنچه این روزها رسانه ملی ما از این گروه ترسیم می کند غیرواقعی است کما اینکه تحلیل گران سفارشی نیز این روزها تلاش می کنند چهره ای بزک کرده از طالبان به افکار عمومی ارائه نمایند.

ژست هائی که این روزها آمریکائی‌ها مبنی برفاصله گرفتن از طالبان می گیرند و آنچه بعضی رسانه‌های غربی درهمین چارچوب می گویند و می نویسند نیز بخشی ازهمان توطئه برای فریب دادن افکارعمومی است.

طالبان به دلیل شاکله فکری سلفی که دارد نمی تواند تغییر کند. این گروه به دلیل وابستگی قومی حکومت افغانستان را مختص پشتون‌ها می‌داند و اگر در مراحل اولیه قدری کوتاه بیاید، این یک تاکتیک خواهد بود و در مراحل بعدی حاکمیت را انحصاری خواهد کرد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان که حالا وزیر فرهنگ و ارشادشان شده، در اولین مصاحبه خود بعد از تسخیرکابل گفت: “ما اصول اسلامی و قوانین شریعت خودراخواهیم داشت واین حق ماست…حقوق زن دردایره اسلام و دایره شرع محترم است و زنان در چارچوب حقوق اسلامی و شرع حق فعالیت خواهند داشت.”

این جملات به روشنی نشان می دهند طالبان از اعتقادت خود کوتاه نخواهند آمد، زیرا اسلام و شریعت از نظر این گروه متحجر دقیقا همانست که در آغاز پیدایششان عملا نشان دادند. به همین دلیل بهتراست کسانی که در ایران به جذب این گروه امید بسته‌اند، در تحلیل خود تجدیدنظر کنند و مطمئن باشند اگر به راهی که در پیش گرفته اند ادامه دهند، بعد از آنکه پرده‌ها کناربروند و توطئه مشترک آمریکا و طالبان علیه ملت افغانستان وعلیه جمهوری اسلامی ایران برملا شود، پشیمان خواهند شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.