چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41343 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • توصیه‌های یک پزشک پس از ابتلا به کرونا
    28 مرداد 1400 - 17:24
    شناسه : 186993
    0

    خبر آنلاین : جلالی فخر با بیان این که در حال حاضر تنها نکته‌ای که مردم باید به آن اهمیت دهند «ماندن در خانه» است، می‌گوید: در حال حاضر نکته‌ای که مردم باید عمیقا و شدیدا به آن پایبند بمانند، ماندن در خانه است. تنها راه نجات در حال حاضر در کنار سرعت‌گیری واکسیناسیون عمومی، همین است.

    پ
    پ

    دکتر مصطفی جلالی‌فخر - توصیه‌های یک پزشک پس از ابتلا به کرونا - ابتلا به کرونا

    دکتر مصطفی جلالی‌فخر، درباره بحران کرونا در کشورمان گفت، تنها راه نجات در حال حاضر، سرعت‌گیری واکسیناسیون عمومی در کنار پایبندی به ماندن در خانه است.

    دکتر مصطفی جلالی‌فخر، پزشک متخصص بیماری‌های داخلی، منتقد شناخته‌شده سینما و نویسنده که خودش به کرونا مبتلا شده بود، در پاسخ به این که در چه وضعیتی به سر می‌برد، می‌گوید: «حال عمومی‌ام خوب است اما سرفه‌های تحریکی گاهی امان می‌بُرَد و امیدوارم علی‌رغم ضعف پایدار ایجادشده در پی ابتلا به کرونا بتوانم به کارم بپردازم.»

    جلالی‌فخر، در برابر این سوال که آیا تعطیلات ۲۵ تا ۳۰ مرداد را در کاهش بحرانی که گریبان‌مان را گرفته است، موثر می‌داند یا خیر، توضیح می‌دهد: «قطعا موثر است منتها به شرطی که درست انجام شود. نکته اول این که این تعطیلات آن‌قدر دیر اعمال شده است که شاهد کشتاری سراسری هستیم و زمانِ انتخاب‌شده برای انجام آن نیز، خود شامل دو روزِ تعطیلیِ عمومی تاسوعا و عاشوراست. پس می‌توان گفت دوستان درواقع از کیسه خلیفه بخشیده‌اند. نکته دوم این‌که نخست بازه زمانی تعطیلی اعلام شد و سپس گفتند راه‌ها بسته و منع تردد بین شهری اعمال خواهد شد و در واقع فرصتی در اختیار عموم قرار گرفت که طی آن شاهد هجوم به جاده‌ها بودیم در حالی که نخست باید راه‌ها را بست و سپس تعطیلی عمومی را اعلام کرد. در مجموع و در حالی که همه‌مان می‌دانیم، کارگران روزمزد بسیاری هستند که نان شب‌شان را روزانه به دست می‌آورند و از این تعطیلی‌ها آسیب جدی خواهند دید، ولی بین گزینه‌های بدتر و بدترین فعلا تنها راه موجودمان همین گزینه بد و تعطیلی است، هرچند باید پیش از این و با مدیریتی بهتر انجام می‌شد.»

    او با بیان این که در حال حاضر تنها نکته‌ای که مردم باید به آن اهمیت دهند «ماندن در خانه» است، می‌گوید: «در حال حاضر نکته‌ای که مردم باید عمیقا و شدیدا به آن پایبند بمانند، ماندن در خانه است. تنها راه نجات در حال حاضر در کنار سرعت‌گیری واکسیناسیون عمومی، همین است. در لحظه کنونی جست‌وجو به دنبال این که چه کسی مقصر وضعیت فعلی است و چه کسی باید محاکمه شود، برای مردم‌مان «جان» نمی‌شود و تنها و تنها باید در خانه ماند تا سویه سرکش دلتا اندکی کنترل شود و در کنار آن پیگیر و شاهد تحقق مطالبه واکسیناسیون عمومی بود.»

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.