جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با وکیل قتل در مشهد و خدمات وکیل قتل
    31 مرداد 1400 - 10:15
    شناسه : 187072
    0

    با توجه به اینکه قتل از جمله جرایم مهم و پیچیده می باشد عدم بکارگیری وکیل در چنین دعاوی سبب اطاله دادرسی و تضییع حقوق طرفین می گردد.

    پ
    پ

    آیا با مجازات‌‎های مربوط به قتل آشنا هستید؟ آیا انواع قوانین و مواد مربوط به قتل را می‎دانید؟ ما در این مقاله از تیم یسنا وکیل در مشهد، تمامی موارد مربوط به قتل و مجازات‎‌های آن را بررسی خواهیم کرد و شما را به ویژگی‌‎ها و اهمیت نقش وکیل قتل در مشهد در این نوع پرونده‌‎ها آشنا خواهیم کرد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

    وکیل قتل در مشهد

    زمانی که شخصی جان شخص دیگری را بدون اجازه قانونی بگیرد، جرم قتل محسوب می‎شود.

    1 - آشنایی با وکیل قتل در مشهد و خدمات وکیل قتل -

    قتل یکی از جرایم خشونت بار بوده، که سبب ایجاد خسارات غیر قابل جبران بر جامعه، مجنی علیه و قاتل می‎شود. متاسفانه در سال‎های اخیر تعداد قتل ها فزونی یافته است. با توجه به اینکه قتل از جمله جرایم مهم و پیچیده می باشد عدم بکارگیری وکیل در چنین دعاوی سبب اطاله دادرسی و تضییع حقوق طرفین می گردد.

    قتل عمد

    بر اساس ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی، ۴ حالت برای قتل عمد می‎توان در نظر گرفت، که عبارتند از

    • شخص قصد کشتن مقتول را دارد، جدا از اینکه عمل مرتکب، کشنده باشد یا نباشد. در این حالت قصد کشتن مهم است و عمل مرتکب باید عرفا کشنده باشد یعنی تشخیص آن با عرف است.
    • شخص بدون قصد کشتن مقتول، عملی را انجام دهد که عرفا کشنده یا مرگ آور است و منجر به قتل می شود. این نوع قتل در دعواهای خیابانی بسیار دیده می‎شود. در این نوع قتل علم و آگاهی قاتل نسبت به کشنده بودن عمل خود اهمیت دارد.
    • مرتکب نه قصد کشتن دیگری را دارد و نه رفتار و عمل او عرفا کشنده است، اما چون مقتول دارای شرایط خاص مثل بیماری، پیری و یا هر وضعیت دیگر، یا به علت خاص مکانی یا زمانی است، به لحاظ عرفی کشنده و سبب قتل خواهد شد. اصل بر عدم آگاهی مرتکب به وضعیت خاص مقتول است و باید ثابت شود که مرتکب از وضعیت خاص مقتول مطلع بوده که انجام چنین عملی سبب مرگ او می‎شود در غیر این صورت قتل واقع شده عمدی نیست.
    • مرتکب قصد انجام جنایتی را دارد، بدون اینکه فرد یا جمع مشخص شده‎ای هدف او باشد، در نهایت جنایت اتفاق بی‎افتد، مثل بمب گذاری در اماکن عمومی.

    مجازات قتل عمد

    قانون گذار برای قتل عمد، دو نوع مجازات در نظر گرفته است:

    • قصاص

    اولین و شدیدترین مجازات برای قتل عمد قصاص می‎باشد، که طبق ماده ۳۸۱ قانون مجازات اسلامی، مجازات قتل عمدی در صورت تقاضای ولی دم مقتول به جز همسرش و وجود سایر شرایط مقرر در قانون، قصاص خواهد بود.

    • دیه

    در صورت رضایت اولیای دم به جای قصاص، دیه جایگزین خواهد شد. طبق قانون، دیه ظرف مدت یکسال قمری باید به اولیای دم پرداخت شود و علاوه بر آن در صورت عدم قصاص، قاتل به مجازات حبس ۳ تا الی ۱۰ سال محکوم خواهد شد.

    طرح شکایت برای جرم قتل

    ابتدا شاکی پرونده دعوا را در دادسرا محل وقوع جرم مطرح می نماید، سپس بازپرس بعد از انجام تحقیقات لازم و تعقیب متهم، پرونده قتل را به جریان می اندازد. پرونده به دادگاه ارجاع داده می شود که پس از بررسی های لازم در صورت محکوم شدن متهم به جرم قتل، مجازات کیفری او تعیین می شود. شاکی و متهم هر دو باید برای دفاع از خود در دادگاه  وکیل داشته باشند.

    2 - آشنایی با وکیل قتل در مشهد و خدمات وکیل قتل -

    ویژگی‌های وکیل قتل در مشهد

    وکیل قتل فردی است که یا وکالت قاتل یا وکالت اولیای دم را قبول می‌کند. همانطور که اشاره کردیم، یک وکیل کیفری خوب می‌بایست تمام ویژگی‌های لازم برای حل پرونده‌های حساس قتل را داشته باشد. با ظرافت‌ها و حساسیت‌ها به خوبی آشنایی داشته باشد و با علوم روانشناسی، جامعه‌شناسی و حتی شناختن انواع شخصیت‌ها بیگانه نباشد.

    در این صورت است که می‌تواند به خوبی از پس پرونده بربیاید و با ارائه دلایل کافی و لازم، برای گرفتن عفو، تخفیف یا اشد مجازات اقدام کند. همچنین لازم است که با انواع رای‌های قضایی و قوانین و ماده‌های این حوزه آشنا باشد و سعی در گرفتن بهترین نتیجه را داشته باشد.

    اگر یک وکیل قتل شایستگی کافی داشته باشد، توانایی این را دارد که قاتل را از اعدام و حتی با پرداخت دیه نجات دهد. زیرا ممکن است فرد واقعا بی گناه باشد و بدون داشتن وکیل به ناحق مجازات شود. همچنین برعکس این اتفاق هم امکان‌پذیر است. یعنی اولیای دم نیز باید از یک وکیل خوب کمک بگیرند تا در صورت گناهکار بودن مجرم، او را به واقع به اشد مجازات محکوم کنند. ممکن است مجرم با داشتن یک وکیل بهتر بتواند زیرکانه از دست قانون در برود.

    یک وکیل عالی باید با لایحه دفاع از قاتل آشنایی داشته باشد تا در صورت نیاز بی گناهی او را به اثبات برساند. همچنین آشنا بودن با قوانین و لایحه دفاع از مقتول برای گرفتن حق اولیای دم الزامی است. پس وکیل قتل را با دقت و تحقیق کافی انتخاب کنید. می‌توانید روی کمک ما در موسسه سفیر صلح برای انتخاب وکیل قتل مناسب حساب کنید

    منبع.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.