×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

فوتی کرونا - تعداد واقعی کشته های کرونا در ایران 250 هزار نفر است - آمار واقعی

نسیم آنلاین نوشت: بررسی آمار اعلام شده توسط ثبت‌احوال نشان می‌دهد در دوره کرونا ۲۵۰ هزار نفر فوت بیشتر از میزان متعارف سال‌های گذشته داشته‌ایم.

طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع جان‌باختگان ناشی از کرونا در ایران تا پایان هفته ۲۲ام سال ۱۴۰۰، یعنی ۲۹ام مردادماه، معادل ۱۰۰۸۱۰ نفر بوده است. با این حال همواره این مسئله مطرح بوده که احتمالا به دلایلی آمار جان‌باختگان واقعی کرونا در ایران بیش از اعداد اعلام‌شده رسمی باشد.

دلایلی مانند کم دقتی تست های کرونا یا عدم مراجعه بیماران به بیمارستان از ترس ابتلا به کرونا و فوت ناشی از بیماری( تلفات غیرمستقیم) برای توضیح فاصله احتمالی بین آمار واقعی و آمار رسمی مطرح است. فارغ از قضاوت در مورد چگونگی محاسبه و اعلام آمار جان باختگان ، اطلاع از میزان خسارت واقعی این بیماری منحوس باعث می شود نگاه دقیق تری به ضربه ای که به جامعه از طریق این بیماری وارد شده داشته باشیم.

بررسی آمارهای تازه اعلام شده توسط ثبت احوال

سازمان ثبت احوال اخیرا اطلاعات دقیقی از میزان مرگ ومیر در کشور در طی سال های ۹۸، ۹۹ و نیز تا پایان هفته ۲۲ام مرداد ۱۴۰۰ منتشر کرده است که با مراجعه به این اطلاعات و مقایسه آن با آمار مرگ ومیر در سال های گذشته می توان به تصویر دقیقی از جان باختگان مستقیم و غیرمستقیم کرونا رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.