×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

تغییر کاربری زمین کشاورزی - تقاضاهای تغییرکاربری معادل ۲۰ درصد اراضی باغی و زراعی گیلان - تغییرکاربری

محمد اکبرزاده امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه هجمه ها برای تغییر کاربری اراضی در گیلان زیاد است،اظهار کرد: تقاضا تغییر کاربری اراضی در استان سال گذشته ۶۳۰۰ مورد بود که امسال به ۵۰۰۰ تقاضا رسیده است.

وی با بیان اینکه این هجمه و تقاضاها برای تغییر کاربری هدف نیست بلکه یک فرع است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این فرع هم اکنون به اصل است که دلیل آن بر می گردد به معیشت روستاییان ما و باید قبول کنیم که روستایی زمین میفروشد تا معاش کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: بارها گفتیم که به غارت زمین های گیلان رسیده ایم اما کسی حرف گوش نکرد تا اینکه دیدیم برای مقابله با کرونا راه ها بسته شد افراد برای ورود به استان چه کردند.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۲ بارها هشدار داده شد، بعد از بازگشایی آزادراه دیگر هموطنان برای داشتن خانه دوم در استان سرازیر خواهند شد و این واقعیت اتفاق افتاد.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: در گیلان ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم و هنوز ۴۰ درصد جمیعت این استان در روستاها زندگی می کنند که حفاظت از آنان نیاز به مشارکت ملی دارد.

وی افزود: متاسفانه با ساخت خانه های دوم در روستاهای گیلان مواجه هستیم و از جمله دلایل این خانه ها در استان آب و هوای خوب و تصویر زندگی بهتر در بین هموطنان است.

وی با اشاره به اینکه نمیتوان از مردم خواست که خانه دوم نسازند، خاطرنشان کرد: در آمایش سرزمین پیش بینی شد که در طرح هادی به متقاضیان خانه دوم پاسخ دهیم که برای اجرای این امر باغ شهر در نظر گرفته شد اما این طرح موفق نشد و معلق ماند.

اکبرزاده تصریح کرد: متاسفانه متقاضیان خانه دوم منابع ما را مدیریت کردند و ما باید برای برای این مهاجرت های پس از این باید پاسخ داشته باشیم این در حالی است که پاسخ منسجمی در استان نداریم.

وی یادآور شد: طبق قانون برای تغییرکاربری شالیزارها هیچ مجوز تغییر کاربری صادر نمی شود اما ما همچنان شاهد تجاوز به اراضی هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: در آمایش سرزمین استان گیلان که تصویب و ابلاغ شد، یکی از مهمترین سندهای این آمایش مهاجرین هستند که باید با اصلاح قوانین بالا دستی و هدف های هوشمند مکان های این خانه ها تعیین شوند.

اکبرزاده گفت: تقاضای تغییر کاربری معادل ۲۰ درصد اراضی باغی و زراعی است و این آماری بالا است و باید تدابیری خاص در این خصوص اندیشیده شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.