×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

بستری کرونا 1 - بستری ۳۴۰ بیمار طی شبانه روز گذشته/ شهروندان علائم سرما خوردگی را جدی بگیرند -

به گزارش «بامردم» به نقل از مهر؛ انوش دهنادی مقدم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: هزار و ۹۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۴۰ بیمار طی شبانه روز گذشته بستری شده‌اند، گفت: متأسفانه حال ۲۵۰ بیمار نیز بد بوده و تعدادی از آنها نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در روزهای اخیر متأسفانه شاهد مراجعه بیماران با حال عمومی بد به بیمارستان‌ها هستیم که این نشان دهنده خود درمانی و دیر مراجعه کردن به پزشک است.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان باید توجه داشته باشند به محض مشاهده نخستین علائم سرماخوردگی باید به پزشک مراجعه کنند، گفت: مراجعه دیر هنگام در این روزها می‌تواند عواقب تأسف باری به دنبال داشته باشد.

دهنادی مقدم با اشاره به اینکه شهروندان به محض مشاهده اولین علائم سرماخوردگی باید به پزشک مراجعه کنند، تصریح کرد: در هفته‌های اخیر شاهد ظهور نوع جدید ویروس کرونا به نام لامبدا هستیم که هم اکنون در برخی از کشورهای همسایه ایران مشاهده شده است.

وی به قدرت سرایت و مرگ و میرهای ناشی از این ویروس جدید اشاره و تأکید کرد: همچنان شهروندان باید شیوه نامه‌ها با دقت و جدیت بیشتری رعایت کرده و از حضور در دورهمی ها و تجمعات جدا خودداری کنند.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان، گفت: در سطح استان حدود ۱۸۰ مراکز واکسیناسیون فعال است که ۳۰۰ تیم در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی به فعالیت ۲۰ مرکز در شهر رشت اشاره و تصریح کرد: شهروندانی که باید دُز دوم خود را تزریق کنند می‌توانند به این مراکز مراجعه و واکسن را دریافت کنند. سایر گروه‌های سنی برای دریافت دُز اول از هفته آینده بر اساس ثبت نام و ارسال پیامک واکسینه خواهند شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.