×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ارسلان سالاری - تامین و تجهیز بیش از ۲۵۰ تخت درمانی در گیلان طی پیک پنجم کرونا -

دکتر ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره فعال بودن ویروس کرونا در استان و لزوم افزایش مراقبت ها در پی آن، اظهار کرد: آنچه که در کنار واکسیناسیون و درمان بیشتر اهمیت دارد، رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۱۷۰ پایگاه واکسیناسیون در استان فعال است، افزود: حدود ۳۰۰ تیم ثابت و سیار فرایند واکسیناسیون را در گیلان دنبال می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش شمار مبتلایان و لزوم تامین تخت های درمانی، گفت: مرکز اورژانس پشتیبان لاکان با ۱۲۰ تخت درمانی در نخستین روز های پیک پنجم تجهیز و بهره برداری رسید و هم‌اکنون نیز در حال خدمت رساندن به بیماران است.

دکتر سالاری به تجهیز اورژانس جدید بیمارستان حشمت با ۵۴ تخت بستری اشاره کرد و افزود: این تخت ها با ۱۸۸ قلم تجهیزات پزشکی تجهیز شده و به خدمت بیماران کرونایی درآمده است.

وی تامین تخت مراقبت های ویژه برای بیماران کرونایی را بسیار حائز دانست و افزود: با توجه به افزایش بار بیماری و نیاز مبرم بیماران کرونایی به تخت های ICU، تعداد ۲۲ تخت در مرکز آموزشی درمانی پورسینا تجهیز و جهت بستری بیماران آماده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تامین ۱۲۹ قلم انواع تجهیزات سرمایه‌ای در بیمارستان های جدید الاحداث خبر داد و گفت: این تجهیزات سرمایه ای در بیمارستان های حشمت، سالن اورژانس پشتیبان لاکان، پورسینا، کلینیک ویژه فومن و بیمارستان منجیل توزیع شده اند.

دکتر سالاری با بیان اینکه تامین و راه اندازی دستگاه های اکسیژن ساز از دو سال اخیر در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده، خاطرنشان کرد: تنها در پیک پنجم کرونا ۹ دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت ۶۰۰ لیتری و سه مخزن اکسیژن با ظرفیت ۲۰ تن در سطح بیمارستان های استان راه اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین به احداث و بهره برداری از بیمارستان نزاجا در رشت اشاره کرد و گفت: بیمارستان دائمی نیروی زمینی آجا ویژه بیماران حاد تنفسی با ظرفیت ۶۰ تخت بستری که قابلیت استقرار تا ۶۰ تخت را نیز دارد در پیک پنجم کرونا در استان احداث و به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه همچنان در صدد احداث بیمارستان جنرال و درخور در گیلان هستیم، تصریح کرد: با پیگیری هایی که دو سال اخیر انجام شده، عملیات اجرایی دو پروژه احداث بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی جایگزین پورسینا و احداث دانشکده پزشکی سایت لاکان آغاز شده و طبق تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا سپاه ظرف سه تا چهار سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر سالاری با بیان اینکه در طول دوران کرونا علاوه بر دستگاه های اجرایی، سپاه، ارتش وگروه های جهادی در کنار کادر بهداشت و درمان استان بوده‌اند، گفت: همچنان پیگیر مشارکت نزاجا برای خرید یک باب سازه فلزی پیش ساخته با ظرفیت بستری ۳۰۰ بیمار در سایت لاکان هستیم و این در حالی است که جمعیت هلال احمر، سپاه و بسیج همیشه همراه، نیز در کنار مدافعان سلامت علاوه بر ارایه خدمات در مراکز درمانی و پیش بیمارستانی، در تسریع و تسهیل فرآیند واکسیناسیون کمک شایانی به استان می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.