×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کرونا ماسک جامعه - خطر مراجعه دیرهنگام کرونایی ها به پزشک/ فرار سویه های جدید از سیستم ایمنی -

دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۳۴۰ بیمار جدید کرونایی را در استان گیلان بستری کردیم، گفت: در حال حاضر ۱۹۰۰ بیمار کرونایی بستری داریم.

وی ۲۵۰ بیمار بستری را بدحال دانست و افزود: تفاوت بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها در روزهای اخیر با بستری های چند ماه قبل این است که اکنون بیماران با حال عمومی بدتر به بیمارستان ها می آیند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه متاسفانه افراد روزهای بیشتری را در خانه می مانند و به محض شروع علائم به پزشک مراجعه نمی کنند، یادآور شد: مراجعه دیرهنگام بیماران مبتلا به کرونا به پزشک می تواند با خطر و عواقب جدی همراه باشد.

دهنادی مقدم، از مردم خواست به محض پیدایش علائم شبیه سرماخوردگی به پزشک با مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند و ادامه داد: متاسفانه در برخی از کشورهای همسایه سویه جهش یافته لامبدا مشاهده شده و لذا ضروری است که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که واکسن های کرونا بر روی انواع جدید و جهش یافته ویروس تاثیر نداشته و حتی از سیستم ایمنی فرار کنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، در پایان از تداوم واکسیناسیون دوز دوم در شهرستان رشت خبر داد و اضافه کرد: ۲۰ پایگاه واکسیناسیون را فعال کردیم و مردم می توانند مراجعه کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.