چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با بهترین جراح لگن و زانو در ایران
    06 شهریور 1400 - 12:29
    شناسه : 187292
    0

    لگن و زانو دو عضو تحلیل‌پذیر بدن هستند که اختلالات و مشکلات آنها می‌تواند به طور کلی زندگی فرد را دچار اختلالات شدیدی کند.

    پ
    پ

    افشین طاهری اعظم - آشنایی با بهترین جراح لگن و زانو در ایران - بهترین جراح ارتوپد ایران

    لگن و زانو دو عضو تحلیل‌پذیر بدن هستند که اختلالات و مشکلات آنها می‌تواند به طور کلی زندگی فرد را دچار اختلالات شدیدی کند. افراد بی‌شماری در دنیا هستند که از مشکلات زانو و لگن رنج می‌برند، مشکلاتی که در صورت درمان توسط یک متخصص باتجربه، زبده و به‌روز می‌توانند برای همیشه حل شوند. در این مقاله شما را با بهترین جراح لگن و زانو ایران و آسیا آشنا می‌کنیم.

    جراحی تعویض مفصل لگن و زانو

    پا دردهای ناشی از آرتروز مفصل لگن و زانو، عامل از کارافتادگی بسیاری از بیماران مبتلا به آرتروز پیشرفته است. بسیاری از این بیماران درد زیادی را تحمل می‌کنند و زندگی آنها به معنای واقعی کلمه دچار اختلال است، بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز لگن و یا زانو حتی قادر به انجام امور اولیه زندگی نیز نیستند. جراحی تعویض مفصل لگن و زانو بهترین راه حل درمان مشکل چنین بیمارانی است.

    درد - آشنایی با بهترین جراح لگن و زانو در ایران - بهترین جراح ارتوپد ایران

    جراحی تعویض مفصل زانو

    یکی از شایع ترین عوارض آرتروز زانو از بین رفتن مفصل این اندام است، معمولا پزشکان برای درمان، جراحی زانو را پیشنهاد می‌کنند. جراحی تعویض مفصل زانو روشی است که شامل تعویض زانوی آسیب دیده با مفصل مصنوعی یا همان پروتز انجام می‌گیرد. این پروتزها از آلیاژهای فلزی، پلاستیک، پلیمر و… ساخته شده و از نظر عملکردی همانند زانوی طبیعی هستند. اگرچه این عمل یک فرآیند جراحی یک الی دو ساعته است اما میزان تبحر پزشک و همچنین مراقبت های بعد از عمل می تواند تاثیر شگفت انگیزی در موفقیت جراحی داشته باشد.

    جراحی تعویض مفصل لگن

    جراحی مفصل لگن در صورتیکه به شکل ماهرانه و بی نقص انجام گیرد پایان همه‌ی دردها برای بیمار است. بعد از انجام جراحی بیمار می‌تواند به راحتی و بدون احساس ناراحتی و درد به زندگی عادی بازگشته و همانند یک فرد عادی راه برود و از زندگی لذت ببرد. این پروسه بسته به تبحر و تخصص جراح و همچنین انجام مراحل درمانی شامل گذراندن دوره فیزیوتراپی برای بیمار درمان موثری را به ارمغان می‌آورد.

    کدام بیماری ها نیاز به جراحی تعویض مفصل دارند

    همانطور که اشاره کردیم مفصل لگن و زانو شایع ترین مفاصل آسیب دیده در اثر بیماری یا سایر عوامل است که امکان تعویض آنها وجود دارد و بیمار می تواند با تعویض این مفاصل به زندگی عادی بازگردد. این که کدام بیماران کاندید درمان جراحی تعویض مفصل هستند موضوعی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

    تعویض مفصل لگن

    شایع‌ترین دلایل آسیب دیدگی لگن شامل آرتروز، بیماری‌های مادرزادی لگن، سیاه شدگی سر استخوان ران، آرتریت، سوانح و تصادفات است. در بسیای از این موارد پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار درمان جراحی تعویض مفصل لگن را پیشنهاد می کند.

    تعویض مفصل زانو

    شایع‌ترین دلیل زانو درد، آرتریت یا تورم مفصل است، هریک از انواع آرتریت در زانو می تواند منجر به کاهش عملکرد این مفصل می شود که درد بسیاری را به بیمار تحمیل می‌کند. گاهی اوقات نیز تصادفات و حوادث باعث از بین رفتن مفصل زانو می شوند که در همه این موارد پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار درمان جراحی تعویض مفصل زانو را پیشنهاد می کند.

    انجام جراحی تعویض مفصل زانو و لگن بستگی به عوامل مهمی چون نوع و شدت تخریب، سن بیمار، شرایط زندگی، وضعیت استخوان، بیماری‌های زمینه‌ای و…. خواهد داشت که در نهایت پزشک معالج تصمیم بر استفاده از درمان تعویض مفصل به واسطه جراحی را برای بیمار در نظر می‌گیرد. انجام این جراحی یک پروسه کاملا تخصصی و مهارتی است که نقش بسیاری در بهبود زندگی بیمار بعد از جراحی خواهد داشت.

    جراحی تعویض مفصل، موفق ترین جراحی قرن

    بدون شک جراحی تعویض مفصل لگن یا زانو از جمله مهمترین و پیچیده ترین نوع جراحی است، به همین دلیل نیز از این جراحی(تعویض مفصل لگن) به عنوان موفق ترین جراحی قرن یاد می شود. جراحی تعویض مفاصل توسط جراح ارتوپد انجام می‌گیرد. این جراحان در صورت نیاز با کمک شیوه های مدرن جراحی، مفصل آسیب دیده را با یک مفصل مصنوعی تعویض می‌کنند.

    تبحر، تجربه و تکنیک جراح، نقش بسیار زیادی در موفقیت چنین جراحی خواهد داشت و یکی از فاکتورهای موفقیت عمل جراحی تعویض مفصل است. در مواردی که آسیب دیدگی مفصل شدید باشد، پزشک درمان مفصل را با جراحی توصیه می‌کند. جراحی تعویض مفاصل لگن و زانو از جمله موفقیت آمیزترین جراحی های پزشکی محسوب می شوند که تاثیرگذاری آنها در درمان بیمار با مهارت جراح ارتوپد ارتباط مستقیم دارد.

    هرچه جراح ارتوپد از مهارت بالاتری برخوردار باشد عمل جراحی تعویض مفصل با عوارض کمتری همراه خواهد بود. بنابراین انتخاب یک پزشک متبحر و متخصص با تجربه بالای جراحی مهمترین قدم برای درمان این بیماری است.

    - آشنایی با بهترین جراح لگن و زانو در ایران - بهترین جراح ارتوپد ایران

    دکتر افشین طاهری اعظم بهترین جراح لگن و زانو در ایران

    دکتر افشین طاهری اعظم، جراح ارتوپد، جراح لگن(مفصل ران)، زانو و استادیار دانشگاه علوم پزشکی هستند. ایشان بورد تخصصی ارتوپدی خود را در سال 1383 از دانشگاه علوم پزشکی تهران با کسب رتبه دوم کشوری دریافت کردند و بین سال‌های 1387 تا 1395، دوره‌های فلوشیپ آرتروپلاستی(جراحی با حداقل تهاجم هیپ)، آرتروسکوپی هیپ و جراحی تعویض مجدد هیپ و زانو را در دانشگاه Graz اتریش، دانشگاه MHH آلمان، مرکز OCM مونیخ، اندوکلینیک هامبورگ، دانشگاه توماس جفرسن فیلادلفیا و دانشگاه Magdeburg آلمان گذراندند.

    ​​​​ایشان عضو فعال و رسمی انجمن جراحان زانو و لگن آمریکا (AAHKS)، انجمن جراحان ارتوپدی آمریکا (AAOS)، انجمن هیپ اروپا (EHS)، انجمن ارتوپدی POTA، انجمن AO عضو هیئت علمی انجمن APAS(Asia Pasific Arthroplasty Society)، عضو هیئت رئیسه کمیته جهانی فلوشیپ های سیکات (Sicot Fellowship Committe)، عضو هیئت رئیسه کمیته جهانی سیکات Subspeciality و انجمن جراحان مفصل ران ایران هستند.

    تخصص دکتر طاهری اعظم

    ایشان در حوزه جراحی لگن(مفصل ران) و زانو در ایران بسیار معروف و زبانزد هستند.

     انجام خدماتی چون تعویض مفصل لگن، تعویض مجدد مفصل لگن، درمان سیاه شدگی سر استخوان ران(نکروز آواسکولار)، تعویض مفصل زانو، درمان شکستگی ران، لگن و زانو، جراحی تومورهای استخوانی و … در تخصص ایشان است.

    دکتر طاهری اعظم با انجام موفقیت آمیز بیش از 10.000(ده هزار) جراحی تعویض مفصل لگن و زانو از متبحرترین و با تجربه ترین پزشکان در عرصه جراحی لگن و زانو در ایران هستند و همچنین ایشان با حضور مستمـر در محافل معتبر بین المللـی، تجربه‌هـای تخصصی و پژوهشی خود را با جراحان ارتوپد سراسر دنیا به اشتراک می‌گذارند.

    همچنین می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از پروسه‌های درمانی و یا پیشگیری از این عوارض، از سایت دکتر افشین طاهری اعظم دیدن نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.