×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

پایان نامه - پایان نامه مدیریت ارشد و انجام پروپوزال مدیریت -

تا حالا به این امر فکر کرده ایید که چه کار هایی لازمه در اختیار داشتن یک پایان نامه قدرتمند میباشد؟ تاکنون به این فکر افتاده ایید که اصلا پایان نامه به چه معنا میباشد؟ امکان دارد سؤالات بسیاری را در ذهن خود نگهداشته و فرصت بیان کردن آنها را نداشته باشید.

پایان نامه مدیریت به چه معناست؟

پایان نامه مدیریت در زبان های متفاوت با نام های مختلفی شناخته میشود. به طور مثال پایان نامه در یا همان رساله در زبان انگلیسی با نام تیزس و در زبان فرانسوی با نام تز شناخته میشود. در واقع میتوان گفت که پایان نامه مجموعه ای از اطلاعات نوشته شده میباشد که دانشجویان به منظور دریافت مدرک تحصیلی خود در مقاطع خاص تهیه کرده و مینویسند.

دانشجویان در نوشتن پایان نامه بر این امر هستند که سؤالات و مباحثی را ذکر کرده و با تجزیه و تحلیل کردن یا تجارب علمی و آزمایشگاهی به جواب دادن آنها بپردازند. پایان نامه را میتوان به عنوان حاصل کارآموزی و نیز عصاره از درس های آموخته شده در دوران تحصیلی شناخت. این نکته لازم به ذکر میباشد که پایان نامه های موضوعاتی متفاوت نسبت به پایان نامه های دیگر خواهند داشت. به این صورت که امکان آن وجود ندارد که شما بتوانید یک پایان نامه تکراری را تحویل داده و آن پایان نامه مورد تایید قرار بگیرد.

پایان نامه مدیریت ارشد

اولین امری که در انجام پایان نامه مدیریت ارشد باید به آن توجه بسزایی شود، موضوع پایان نامه میباشد. دانشجویان باید که با توجه به گرایش تحصیلی خود در ابتدا کار زمینه پژوهشی مورد علاقه خود را انتخاب کرده و پس از آن موضوع پایان نامه را انتخاب کنند. حال انتخاب موضوع پایان نامه امکان دارد که به کمک گرفتن از اساتید صورت گرفته و یا خود دانشجویان با انجام تحقیق و بررسی موضوعات مورد نظر خود را ارائه داده و استاد راهنما به آنها کمک خواهد کرد.

امکان دارد که دانشجویان در این امر از مشاوران خارج دانشگاه کمک بگیرند که به موجب این امر راهکار های بسیاری شناخته شده میباشند. در واقع امکان دارد که این اشخاص دانشجویان فارغ التحصیل شده و یا اینکه محققان و پژوهشگران مؤسسات مخصوص این امر باشند.

تکراری نبودن پایان نامه مدیریت و نگارش پروپوزال

اولین قدم در شروع به نوشتن پایان نامه اطمینان حاصل کردن از تکراری نبودن پایان نامه میباشد. اگر دانشجویان به این امر توجه خاصی نداشته باشند و به نوشتن پایان نامه با عنوانی تکراری بپردازند، تمامی زحمات آنها هدر رفته و به پله اول بازخواهند گشت. شما میتوانید که از مشاوره های مفید استفاده کرده و یک پایان نامه ارزشمند را نگارش کنید.

پس از آنکه دانشجویان موضوع مورد نظر خود را انتخاب کردند حال نوبت به پروپوزال میرسد که با تایید شدن آن شروع به نگارش پایان نامه مدیریت ارشد خود کنند. به صورت معمول در هر دانشگاهی نحوه های نگارش خاصی برای دانشجویان در نظر گرفته میشود. حال بهتر است که دانشجویان قبل از نگارش پایان نامه مورد نظر دستورالعمل های ذکر شده از سوی دانشگاه را مطالعه کنند.

انجام پایان نامه مدیریت ارشد

نکته ای که در این زمینه قصد پرداختن به آن را داریم، فصل بندی پایان نامه میباشد. میتوان گفت رعایت کردن فصل بندی در نگارش پایان نامه از جمله اصول حیاتی و مهم آن میباشد.

به طور کلی هر پایان نامه شامل ۵ فصل میباشد که عبارت اند از:

  • مقدمه

در ابتدا و در این امر دانشجویان میبایست که طرح پژوهشی خود را به صورت کلی توضیح دهند. دانشجویان باید توضیحاتی را به عنوان مقدمه ای مفید ثبت کنند.

  • پیشینه تحقیق

 

در این بخش تحقیقاتی به منظور بررسی مقالات و پژوهش های گذشته در زمینه پژوهش کنونی دانشجو انجام میپذیرد. دانشجویان میبایست نتایجی که از تحقیقات پیشین بدست آمده را مشخص کنند.

  • روش تحقیق

دانشجویان در این بخش باید ذکر کنند که از چه روشی پژوهش های خود را انجام داده اند. ابزار های مورد استفاده و به طور کلی تمامی روش هایی که به منظور جمع آوری اطلاعات توسط دانشجو انجام میپذیرد باید ذکر شود.

  • یافته های تحقیق

 

در این بخش به ارائه نتایج بدست آمده از پژوهش ها باید پرداخته شود. نتایج باید به صورتی عالی و بدون نقص به تصویر کشیده شده و استادان راهنما، مشاور و داوران را به وجد آورد.

  • نتایج تحقیق

در این فصل نیز مقایسه ای میان نتایج بدست آمده از پژوهش های انجام شده به منظور نگارش پایان نامه مدیریت و سایر روش های قبلی صورت میگیرد.

 

دفاع از پایان نامه مدیریت ارشد

در آخرین قدم شما باید که از پایان نامه خود دفاع کنید. در این قسمت میباشد که شما نتیجه اعمال خود را خواهید دید. محتوای فایل باید که به اندازه زمان ارائه دانشجو تنظیم شده باشد. اگر این عمل رعایت نشود دانشجو مجبور خواهد بود که بخش هایی را نادیده گرفته و صفحات را رد کنند.

از مهم ترین عوامل میتوان به تسلط کامل داشتن به انجام پایان نامه مدیریت ارشد اشاره کرد. تسلط کامل داشتن و توضیح دادن به صورت عالی در برابر حضار و داوران از مهم ترین امور میباشد. به موجب این امر دانشجویان میتوانند که امتیازات خوبی را از جانب داوران دریافت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.