×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

عایق رطوبتی 1 - آنچه که باید در مورد عایق رطوبتی بدانید -

عایق رطوبتی ترکیباتی تک جزئی و اصلاح شده با مواد پلیمری هستند که در بسیاری از مجموعه های صنعتی، مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. در روند تولید آن ها می توان از برخی محلول های قیری نیز استفاده کرد گرچه بنا به نوع عملکردی که در پروژه های مختلف ارائه می دهند این قابلیت نیز وجود دارد که بدون اضافه کردن مشتقات قیری هم مورد فرآوری قرار گیرند.

اما آنچه که اهمیت دارد غلظت بالای آن ها در پوشش دهی سطوح است بطوریکه تنها تفاوت عایق رطوبتی با دیگر رنگ ها محافظت طولانی مدت از نفوذ سیال می باشد. اگرچه برخی از پوشش های رنگی مانند کفپوش اپوکسی مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند اما فرمولاسیون و مکانیزم عملکردی و همچنین ماهیت عایق رطوبتی به گونه ای است که در کنار درصد قابل قبولی از مقاومت فیزیکی ، دافع مایعات و سیالات مرتبط می باشند.

در این مقاله قصد داریم با رایج ترین انواع عایق های رطوبتی و همچنین ویژگی های هر یک آشنا شویم تا بتوانیم با یک ارزیابی کلی نسبت به پروژه های در دست اقدام خود گزینش صحیح و درستی نسبت به آن ها داشته باشیم پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

عایق رطوبتی 1 - آنچه که باید در مورد عایق رطوبتی بدانید -

ویژگی ها و مشخصات انواع عایق رطوبتی

عایق های رطوبتی در انواع  مختلفی ساخته و تولید می شوند که هر کدام ویژگی های مختص به خود را دارند از رایج ترین آن ها می توان به عایق های رطوبتی بر پایه ی قیر و پلیمر و همچنین عایق رطوبتی منعطف آکریلیک پایه آب اشاره کرد. عایق های قیری سطح پوشش دهی بسیار قدرتمندتری دارند و می توانند به ازای ۱.۶ کیلوگرم مساحت ۱  مترمربع را با ضخامت یک میلیمتر پوشش دهی کنند و این کمیت برای عایق رطوبتی آکریلیک برابر ۱.۵ کیلوگرم در متر مربع می باشد. اگر عایق کاری قیری در دولایه و بین آن ها از مش کنفی استفاده شود مقدار پوشش دهی برابر ۲.۴ کیلوگرم بر متر مربع خواهد بود.

بر خلاف دیگر پوشش ها مانند رنگ پلی اورتان که یک بازه ی زمانی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای اعمال روی سطح فرصت دارند اما این مقدار برای عایق رطوبتی کاملاً متفاوت است لذا در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد زمان کارایی حدود ۲ ساعت و در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد این مدت برابر ۹۰ دقیقه می باشد. عایق های آکریلیک پایه آب دمای سرویس دهی بسیار خوبی دارند چرا که می توانند در دامنه ۳۰- تا ۶۵+ درجه سانتیگراد نیز ساختار خود را روی سطح به صورت پایدار حفظ کنند، و این بازه برای محلول های قیری بسیار نزدیک و برابر ۲۰- تا ۶۵+ درجه است.

تایم سخت شدن یا خشکی کامل آن ها معمولاً به سه دسته ی کلی طبقه بندی می شوند که شامل زمان گیرش اولیه، ثانویه و نهایی خواهد بود، که برای نوع آکریلیک به ترتیب برابر ۸ ساعت، سه روز و ۵ روز می باشد و برای نوع قیری در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد برابر گیرش اولیه ی ۷ ساعت و همچنین گیرش نهایی ۷ روز است. هر دو نوع عایق رطوبتی به جهت حمل و نقل آسان در پک های تک جزئی ۲۰ کیلوگرمی بسته بندی و به مشتریان در سراسر کشور عرضه می شوند.

 از لحاظ انبارداری نیز مانند دیگر پوشش های رنگی بهتر است دور از رطوبت، فشار فیزیکی، یخ زدگی، نور مستقیم خورشید نگهداری شوند. بهترین دمای محیط برای آن ها ۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد بود و پس از تاریخ تولید نیز ایده آل ترین زمان مصرف حداکثر یک سال است.

عایق رطوبتی 2 - آنچه که باید در مورد عایق رطوبتی بدانید -

نحوه ی آماده سازی سطح، اجرا و کاربردهای عایق رطوبتی

آماده سازی سطح برای اعمال هر نوع پوششی شامل ترمیم و اصلاح ترک ها و خرابی های جزئی و بزرگ و همچنین شستشوی کامل سطح می باشد که برای اکثر رنگ ها به همین صورت خواهد بود. در مورد عایق رطوبتی قیری، پس از طی این مراحل لازم است که با باز کردن درب محلول آن ها را کاملاً میکس کرده و حداقل با ۵ تا ۲۰ درصد آب نسبت به کل رنگ رقیق کنید ،این کار باعث می شود بخوبی با دستگاه های اسپری نیز قابل اجرا باشند.

عایق آکریلیک نیز اغلب با یک بار اعمال ضخامت مطلوب را ارائه می دهند اما اگر نیاز به پوشش دهی چند لایه ای ایجاد شد توصیه می شود حداقل بعد از ۸ ساعت و حداکثر تا ۲ روز پوشش های بعدی را قرار دهید. کاربردهای گسترده ای را می توان برای انواع عایق رطوبتی برشمرد که رایج ترین آن بکارگیری در دیواره های بتنی دفن شده، پشت بام، سردخانه ،رستوران ها، سرویس های بهداشتی و مخازن می باشد.

انتخاب رانا کیمیا فام به عنوان یک شرکت معتبر ملی

اگر قصد دارید متنوع ترین محصولات رنگی، از جمله انواع عایق رطوبتی را با بالاترین سطح کیفیت در پروژه های خود مورد استفاده قرار دهید، انتخاب یک برند اصلح و مطرح را جزو اولین مراحل عملیاتی خود قرار دهید. قطعاً تمام اولویت های ساختاری یک پوشش رنگی که در تطابق با استانداردهای جهانی باشد همگی در این محصولات گنجانده شده اند لذا شما می توانید در یک حجم وسیع و متناسب با نیاز مجموعه به خرید عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام بپردازید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.