جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با امیرحسین اشرفی برنامه نویس مطرح کشور
    15 شهریور 1400 - 12:23
    شناسه : 187627
    0

    امیرحسین اشرفی، متولد یکم شهریور 1374 در تهران و از فعالان حوزه کسب و کارهای دیجیتال است که مدیریت چند وبسایت خدماتی و سابقه حضور در چندین کنفرانس و همایش دانشگاهی را در کارنامه دارد.

    پ
    پ

    اشرفی 1 - آشنایی با امیرحسین اشرفی برنامه نویس مطرح کشور - امیرحسین اشرفی

    دایرکتوری ها یکی از خدمات پرمخاطبی هستند که هر کسی در مقطعی حداقل یک بار به آنها مراجعه کرده تا بتواند اطلاعاتی از یک فروشگاه یا یک مطب را پیدا کند. در این گفتگو قصد داریم تا با امیرحسین اشرفی، بنیانگذار پرشین لیدر که یکی از دایرکتوری های شناخته شده در زمینه مشاغل و فروشگاه های محصولات مختلف است آشنا شویم و سیر پیشرفت وی تا تبدیل شدن به یک برنامه نویس و کارآفرین موفق را بدانیم.

    امیرحسین اشرفی، متولد یکم شهریور 1374 در تهران و از فعالان حوزه کسب و کارهای دیجیتال است که مدیریت چند وبسایت خدماتی و سابقه حضور در چندین کنفرانس و همایش دانشگاهی را در کارنامه دارد. وی که در زمینه کامپیوتر تحصیل کرده، در حوزه های برنامه نویسی، طراحی سایت و اپلیکیشن، تبلیغات، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا فعالیت می کند. امیرحسین اشرفی درباره شروع آشنایی خود با دنیای کامپیوتر و برنامه نویسی می گوید: در آغاز ورود اینترنت به ایران، وبلاگ نویسی ساخت قالب های وبلاگی برای فروش یکی از اصلی ترین سرگرمی ها من و دوستانم بود. تا اینکه به مرور و ضمن آشنایی بیشتر با دنیای دیجیتال، به اهمیت تبلیغات در این فضا پی بردم و تصمیم گرفتم در این زمینه فعالیت خود را توسعه دهم.

    راه اندازی پرشین لیدر

    امیر حسین اشرفی تاکید می کند که راه اندازی پرشین لیدر را با حداقل امکانات و هزینه انجام داده است. این فعال حوزه برنامه نویسی می‌افزاید: در اوایل دهه نود چندین وبسایت دایرکتوری متعلق به مناطق جغرافیایی مختلف راه اندازی کرده بودیم که به مرور تصمیم گرفتیم تمامی آنها را ادغام و در قالب یک دایرکتوری واحد و با نام پرشین لیدر رونمایی کنیم.

    وی ادامه می دهد: اضافه کردن مشاغل و مغازه های مختلف را با حق عضویتی بسیار ناچیز آغاز کردیم و به مرور با بالا آمدن نام مشاغل ثبت شده در گوگل، فروشگاه های دیگر نیز به عضویت در این دایرکتوری ما اقبال پیدا کردند. روند تکمیل این مجموعه ادامه پیدا کرد تا در نهایت اپلیکیشن های موبایلی آن را نیز راه اندازی و در اختیار کاربران قرار دادیم. امیر حسین اشرفی می افزاید: به مرور پرشین لیدر را به عنوان دایرکتوری مشاغل شهرهای بیشتری مانند کیش نیز توسعه دادیم و بعدها حتی با همکاری یکی از دوستان، مشاغل ایرانی کشورهایی مانند ترکیه ، مالزی و گرجستان را نیز به آن اضافه کردیم.

    اشرفی دانشگاه شریف - آشنایی با امیرحسین اشرفی برنامه نویس مطرح کشور - امیرحسین اشرفی

    فعالیت در زمینه ساخت تیزر

    بنیانگذار پرشین لیدر می گوید: به مرور و با گسترش فعالیت پرشین لیدر، به نیازهای تازه ای در کسب و کارها پی بردیم. برای تهیه فیلم و عکس از کسب و کارها، گاهی تصاویر و فیلم هایی تهیه میکردیم که به مرور مورد استقبال قرار گرفت و تصمیم گرفتیم این بخش را در قالب شاخه جداگانه ای توسعه دهیم. نتیجه توسعه این شاخه کسب و کار تازه ای به آدرس famed.ir شد که در آن کار ساخت تیزرهای تبلیغاتی و محتواهای سفارشی را برای مشتریان انجام می دادیم.

    پس از استقبال از کسب و کار ایجاد شده در زمینه ساخت تیزر، تصمیم گرفتیم ساخت محتواهای سفارشی شخصی را در قالب سایت جداگانه ای پیش ببریم و این زمینه ساز ساخت مجموعه alborzak.ir شد. پس از این نیز کسب و کار دیگری با نام ادگارد که به صورت تخصصی برای ساخت سایت و اپلیکیشن برای شرکتها ایجاد شد.

    گفتنی است امیرحسین اشرفی در سال 1393 به عنوان نخبه علمی و فرهنگی، محقق و پژوهشگر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت. کسب تندیس زرین رسانه های دیجیتال از جشنواره و نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال و نرم افزارهای چند رسانه ای، از دیگر افتخارات کارنامه وی به حساب می آید.

    سوابق حرفه ای امیرحسین اشرفی

    • کارشناس کامپیوتر، متخصص در زمینه تبلیغات، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ
    • برنامه نویس، طراح وب سایت و اپلیکیشن موبایل،گرافیست، عکاس و فیلم بردار
    • مالک آژانس تبلیغاتی پرشین لیدر
    • مالک شبکه مشهور تلویزیون اینترنتی
    • مالک شرکت ادگارد
    • مالک شرکت البرزک
    • فعال در حوزه بازیگری و مدلینگ

    برگزاری اولین دوره مسابقات آموزشی برنامه نویسی در دانشگاه شریف

    اشرفی 2 - آشنایی با امیرحسین اشرفی برنامه نویس مطرح کشور - امیرحسین اشرفی

    رقابت های علمی برنامه نویسی یکی از عوامل مهم در رشد و تعالی استعداد برنامه نویسان است. در همین راستا امیرحسین اشرفی با برگزاری مسابقات برنامه نویسی تلاش می کند تا بستری مناسب برای ارتقای دانش فنی، مهارت و خلاقیت برنامه نویسان ایرانی فراهم آورد. وی در آبان ماه سال 1396، اقدام به برگزاری اولین دوره مسابقات آموزشی برنامه نویسی در دانشگاه صنعتی شریف (دانشکده مهندسی کامپیوتر) کرد.

    این مسابقات بهترین فرصت برای افرادی است که می‌خواهند مهارت خود را در حوزه کد نویسی بسنجند. برگزاری این مسابقات بیشتر از آنکه روی برد و باخت افراد تمرکز کند، موقعیتی را فراهم می‌کند تا شرکت کنندگان بتوانند توانمندی خود را در حل مسائل و برنامه نویسی محک بزنند. این ویژگی یکی از مهم ترین تمایزات میان مسابقات برنامه نویسی و المپیادهای کامپیوتری به حساب می آید.

    اشرفی 3 - آشنایی با امیرحسین اشرفی برنامه نویس مطرح کشور - امیرحسین اشرفی

    امیر حسین اشرفی معتقد است مهم ترین اهداف برگزاری چنین رویدادهایی عبارتند از:

    • ایجاد اشتغال برای برنامه نویسان مستعد، خلاق، توانمند و با انگیزه.
    • امکان جذب نیروی انسانی متخصص برای شرکت های فعال در حوزه ICT با رویت نمونه کار واقعی و بدون برگزاری آزمون های استخدامی و یا حضور در نمایشگاه های پر هزینه.
    • ایجاد فرصت لذت بردن در فرایندی که ترکیبی جذاب از آموزش و تجاری سازی و خلاقیت است.
    • لذت حل مساله به شیوه ­های گوناگون در فرآیندی خلاقانه.
    • حمایت از تولید ملی به عنوان یک فعالیت فرهنگی در برابر نمونه­ های خارجی.
    • ایجاد سرگرمی­های علمی آموزشی در کشور با رویکرد ایجاد کسب و کارهای کوچک.
    • ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در دانشجویان.

    اشرفی 4 - آشنایی با امیرحسین اشرفی برنامه نویس مطرح کشور - امیرحسین اشرفی

    حضور و سخنرانی در کنفرانس ها و سمینارهای علمی آموزشی، از دیگر فعالیت های امیر حسین اشرفی به حساب می آیند. وی در نخستین کنفرانس مدیریت تبلیغات که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، به عنوان سخنران حضور یافت.

    برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت و یا اینستاگرام امیرحسین اشرفی مراجعه فرمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.