×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

1 2 - بهترین دستگاه تهویه مطبوع برای ساختمان ها -

با توجه به چهار فصل بودن کشور ما و تجربه گرما و سرما در طول یک سال برای تمام مناطق انتخاب سیستم تهویه مناسب برای ساختمان امری حیاتی است. این دستگاه باید علاوه بر قابلیت های سرمایش و گرمایش بسیار کم مصرف بوده و مصرف انرژی کمی را داشته باشند. علاوه بر این مقرون به صرفه بودن دستگاه و قابلیت‌ نصب آسان و استفاده برای تمامی فضای خانه ضروری می باشد.

در ادامه با داکت اسپیلت، دستگاهی که اکثر این ویژگی ها را دارد، آشنا خواهیم شد.

داکت اسپلیت دستگاه ای مانند کولر گازی می باشد. این دستگاه از دو واحد داخلی (یونیت داخلی) و واحد خارجی ( کندانسور ) تشکیل شده است. با این تفاوت که یونیت داخلی آن به صورت سقفی توی کار نصب می شود. این یونیت معمولاً داخل سقف کاذب نصب شده و از آن به سایر نقاط به وسیله کانال های فلزی، فلکسی و یا سایر جنس ها کانال کشی میشود.

بنابراین مزیت نخست سیستم های داکت اسپلیت نسبت به کولر گازی در این می باشد که با استفاده از یک یونیت داخلی می توان به چندین محیط کانال کشی کرد و هوای تازه را به اتاق های مختلف رساند. در حالی که در سیستم های کولر گازی برای هر اتاق و هر محیط باید یک یونیت داخلی جداگانه و در نتیجه یک کندانسور جداگانه در نظر گرفت. این امر علاوه بر صرف هزینه های بیشتر برای خرید تجهیزات باعث اشغال شدن فضای بیشتر می‌شود.

ارتباط بین یونیت داخلی و کندانسور در سیستم های داکت اسپلیت به وسیله لوله های مسی حاوی گاز مبرد و کابل های برق برای فرمان می باشد. اصول کار داکت اسپیلت به این صورت است که گاز مبرد در کندانسور ابتدا متراکم شده و دمای آن پایین می آید. سپس این گاز به وسیله لوله های مسی به یونیت داخلی ارسال می شود و درون کویل های آن جریان پیدا می کند و آن ها را به اصطلاح سرد می کند.

22 2 - بهترین دستگاه تهویه مطبوع برای ساختمان ها -

در یونیت داخلی به وسیله کانال تغذیه هوا، از محیط هوای گرم را دریافت می کند. این هوا به وسیله فن های داخل دستگاه به سمت کویل های خنک شده پمپاژ می شود با عبور این هوا از لابلای پره های خنک کویل ها هوا خنک شده و به داخل کانالهای تعبیه‌شده بعد از یونیت داخلی ارسال می شود. همچنین رطوبت هوای موردنظر در برخورد با کویل های سرد میعان شده و به صورت مایع خارج می شود. بدین ترتیب هوای خنک و مطبوع و بدون رطوبتی را در محیط دریافت خواهیم کرد. این هوا همان هوای گرم داخل محیط بود. این دستگاه ها هوایی از بیرون دریافت نمی کنند و بنابراین آلودگی های خارج از محیط را وارد محیط نمی کند.

گرمایش در داکت اسپلیت

اما شیوه گرمایش در داکت اسپلیت ها کاملاً متفاوت می باشد. برای گرمایش در فصل زمستان باید برای داکت اسپلیت هنگام نصب یک عدد کویل آب گرم جداگانه نصب شود. این کویل با استفاده از آب گرم ارسالی توسط موتورخانه یا پکیج گرم می شود. زمانی که نیاز به گرمایش محیط داریم تنها کافیست فن دستگاه را روشن کرده تا دستگاه هوا را از لابلای کویل آب گرم عبور دهد. این هوا گرم شده و به کل محیط پمپاژ می شود. بنابراین در فصل زمستان با استفاده از دستگاه های داکت اسپلیت دیگر نیازی به بخاری و یا شوفاژ نداریم. بدین ترتیب در هزینه‌های لوله کشی برای رادیاتور بسیار صرفه جویی می شود.

استفاده از کویل آب گرم برای گرمایش در فصل زمستان باعث صرفه جویی بسیاری در مصرف برق نیز می شود زیرا فقط فن دستگاه کار می کند. اما استفاده از سرمایش کمی هزینه را بالا خواهد برد.

البته در سیستم های داکت اسپیلت جدید تکنولوژی اینورتر استفاده شده که باعث افزایش بهره وری و راندمان دستگاه و کاهش شدید مصرف انرژی می شود. به طوری که حتی تا ۴۰ درصد مصرف داکت اسپلیت های اینورتر نسبت به داکت اسپیلت های معمولی کمتر است.

33 2 - بهترین دستگاه تهویه مطبوع برای ساختمان ها -

دستگاه های جدید با استفاده از کمپرسورهای روتوری و یا کمپرسور اسکرال با تکنولوژی اینورتر انقلاب جدیدی در مصرف انرژی به وجود آورده است. برای مثال داکت اسپلیت گرین و یا داکت اسپلیت ال جی از این فناوری ها استفاده می کنند. این دستگاه ها با گارانتی کامل سیستم های سرمایشی که شامل ۵ سال ضمانت کامل کمپرسور، ۱۸ ماه گارانتی کلیه قطعات و ده سال خدمات پس از فروش می باشد، عرضه می شود. فروشگاه اینترنتی یار تجهیز مفتخر به این است که تمامی دستگاه های تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی را با تخفیف ویژه و به قیمت عمده برای مصرف کنندگان شخصی و یا پروژه های عمرانی بزرگ با گارانتی معتبر عرضه می کند. شما می توانید جهت دریافت راهنمایی برای خرید محصولات سرمایشی و گرمایشی، اطلاع از تخفیف های ویژه فروشگاه اینترنتی یار تجهیز ( YarTajhiz.ir ) و یا اطلاع از قیمت محصولات و مشخصات فنی آنها از طریق تماس تلفنی با شماره ۰۹۳۶۶۹۱۲۷۰۵ و یا شبکه ‌های اجتماعی قید شده درون وب سایت فروشگاه با کارشناسان متخصص ما ارتباط برقرار نمایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. یار اپلای

    مقاله مفیدی بود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.