×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

- باورهای غلطی که در مورد تغذیه سالم بین مردم رواج پیدا کرده است -

مردم دوست دارند در هر فرصتی به طور سخاوتمندانه، به ویژه در مورد موضوعات مربوط به سلامتی به دیگران مشاوره دهند؛ همچنین نکات بهداشتی را در همه شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنیم، جایی که وبلاگ نویسان نکاتی را در مورد شیوه زندگی خود و توصیه‌هایی را در مورد موضوعات مختلف با ما به اشتراک می‌گذارند.

این اطلاعات اغلب متناقض و گیج کننده است؛ بنابراین چگونه بفهمیم واقعیت چیست؟ در این گزارش شایع‌ترین خرافه‌های مربوط به سلامتی را که جزء ده مورد اول بدترین خرافه هاست بررسی کرده ایم.

۱. زمان غذا خوردن مهم نیست … مهم این است که چقدر غذا می‌خورید

آن‌ها استدلال می‌کنند که شما می‌توانید در هر زمان غذا بخورید، اما در مقدار کمی که میزان کالری کمی دارد. این توصیه اشتباه است، زیرا اکثر مطالعات نشان داده اند که خوردن دیر هنگام روند پیری را در بدن افزایش می‌دهد، چربی بیشتری ذخیره می‌کند و صبح روز بعد باعث گرسنگی بیشتر می‌شود؛ بنابراین، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند حداقل ۴ ساعت قبل از خواب شام بخورید.

۲. استراحت بعد از غذا ضروری است

درست است که ورزش بلافاصله بعد از غذا توصیه نمی‌شود، اما خوابیدن و چرت زدن نیز ممنوع است، به ویژه پس از خوردن یک وعده غذایی سنگین. در این مورد، راه رفتن راه حل مناسب است. فعالیت بعد از غذا باعث افزایش مقاومت به انسولین و در نتیجه کاهش قند خون می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود نیم ساعت بعد از غذا حدود ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت پیاده روی کنید تا به تجزیه قند کمک کنید.

۳. زن باردار باید به اندازه دو نفر غذا بخورد

زنان باردار از این توصیه برای پرخوری تحت تأیید پزشک استفاده می‌کنند، اما توصیه‌ای است که می‌تواند باعث افزایش وزن و حتی دیابت بارداری و سایر بیماری‌های متابولیک شود. پزشکان می‌گویند فقط در ماه‌های آخر بارداری باید ۳۰۰-۵۰۰ کالری اضافه کرد، که می‌تواند یک ساندویچ با یک تخم مرغ در روز باشد. در ماه‌های اول، مصرف کالری نسبتاً کم است.

۴. رژیم آب میوه به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند

رژیم آب میوه، از جمله روش‌های سم زدایی بدن است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است و این به هیچ وجه درست نیست. سلبریتی‌ها با نوشیدن آب میوه، نوشیدنی‌های لاغر کننده و نوشیدنی‌های لاغری از خود فیلم می‌گیرند و می‌گویند این رژیم زندگی آن‌ها را نجات داده و لیستی از آب میوه‌هایی که تمام سموم بدن را دفع می‌کند به اشتراک می‌گذارند. این یک روند بسیار خطرناک است که می‌تواند به سلامت مردم آسیب برساند.

آب سبزیجات حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی بوده و هضم آن‌ها آسان است، بنابراین ممکن است شرایط مختلف سلامتی افرادی را که نیاز به درمان دارند بهبود بخشد. ایده آل این است که به شیوه‌ای متعادل و سالم زندگی کنید و همه غذا‌های متعادل مورد نیاز بدن خود را از جمله آب سبزیجات و میوه‌ها را مصرف کنید.

۵- برای بهبود متابولیسم به دفعات متعدد میان وعده بخورید

طی چند سال گذشته، مقالات و توصیه‌هایی برای خوردن مقدار زیادی میان وعده در طول روز شایع شده است تا احساس گرسنگی نکنیم و سرعت متابولیسم را افزایش دهیم. اما حقیقت این است که گرچه ما با این رژیم احساس گرسنگی نخواهیم کرد، زیرا تمام روز غذا می‌خوریم، اما این رژیم منجر به کاهش میزان چاقی نخواهد شد، بلکه برعکس باعث افزایش وزن ما می‌شود.

۶. میوه‌ها قند زیادی دارند و رژیم غذایی شما را خراب خواهند کرد

ما این توصیه را از همه جا می‌شنویم و این اشتباه و حتی تاسف آور است. میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز بدن است. علاوه بر این، خوردن میوه‌های حاوی ویتامین C مانند انبه، سیب و پرتقال به ما کمک می‌کند تا مواد معدنی مختلف مانند آهن که بسیاری از مردم کمبود دارند را بهتر جذب کنیم.

درست است که میوه حاوی قند است، اما قند میوه طبیعی است که فروکتوز نامیده می‌شود و بدن آن را به سمت انرژی و فرآیند‌های لازم در بدن هدایت می‌کند؛ بنابراین خوردن میوه‌ها به ویژه صبح و با معده خالی بسیار توصیه می‌شود. خوردن میوه با شکم پر به عنوان یک دسر توصیه نمی‌شود، زیرا بسیاری از افراد آن را بعد از یک وعده غذایی سنگین می‌خورند که می‌تواند باعث تخمیر، افزایش سطح قند و مشکلات گوارشی شود.

۷. ویتامین C از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند

وقتی سرماخوردگی می‌گیریم و احساس ضعف می‌کنیم، توصیه می‌شود که مقدار زیادی پرتقال و قرص ویتامین C تهیه کنید؛ مطالعات مختلف نشان داده است که ویتامین C عملکرد سیستم ایمنی بدن ما را بهبود می‌بخشد، اما سیستم ایمنی بدن به دلیل ترکیبی از اقدامات و تغذیه مناسب با نیاز‌های شما، استراحت کافی، کاهش استرس، خواب خوب و موارد دیگر ایجاد می‌شود.

ویتامین C یک قرص معجزه آسا نیست که همه این کار‌ها را برای شما انجام دهد، اما زمانی که کار‌های مناسب را به مرور انجام دهید، می‌تواند از شما حمایت کند. بله، تقویت سیستم ایمنی کاری است که زمان زیادی طول می‌کشد.

۸. این ورزش نتیجه‌ای نداشت، زیرا شما درد عضلانی را احساس نکردید

آیا کسانی را می‌شناسید که به شما می‌گویند اگر روز بعد از تمرین هیچگونه درد عضلانی تشخیص داده نشود، ورزش شما ارزش ندارد؟ به حرف آن‌ها گوش ندهید. اکثر مردم روز بعد از ورزش دچار درد عضلانی می‌شوند که احساس می‌کنند این ورزش مؤثر بوده است.

آیا می‌دانید علت درد ماهیچه‌ها روز بعد از تمرین چیست؟ این حالت معمولاً پس از چند روزیا یک هفته استراحت و فاصله بین تمرینات اتفاق می‌افتد، ممکن است در تمرینات وزنه خود را افزایش داده یا سبک تمرین خود را تغییر داده باشید و بین تمرینات استراحت کافی نداشته باشید.

۹. ورزش به تنهایی باعث کاهش وزن می‌شود

ورزش باعث کاهش وزن نمی‌شود. بسیاری از افرادی که ورزش می‌کنند کاهش وزن وعده داده شده را نمی‌بینند و سپس ناامید می‌شوند. برخی از افراد با وجود ورزش به خود اجازه می‌دهند غذای بیشتری بخورند و بنابراین وزن خود را کاهش نمی‌دهند. همچنین، نباید به تمرینات وزنه برداری اکتفا کنند؛ بلکه این ورزش باید با تمرینات مفید برای قلب، رژیم غذایی متعادل و اجتناب از کالری اضافی ترکیب شود.

۱۰. خوردن پروتئین پس از ورزش یک امر ضروری است

اعتقاد بر این بود که بلافاصله بعد از ورزش باید پروتئین مصرف شود تا عضلات متورم شود و بدن در این زمان پروتئین را به بهترین شکل جذب می‌کند. اما مشخص شده است که مهم این است که بدن روزانه مقداری کافی از پروتئین دریافت کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.