پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جوانسازی پوست(تزریق بوتاکس،ژل و مزوژل) در کلینیک ترمه / با ما زیبا بمانید
    23 شهریور 1400 - 8:01
    شناسه : 187965
    0

    بازسازی و جوانسازی پوست می‌تواند چین و چروک و خطوط روی پوست را کاهش دهد و پوست صاف، شفاف و زیبای دوران جوانی را به شما برگرداند. در ادامه به بررسی روش‌های متفاوت جوانسازی پوست می پردازیم. شما کدام روش را انتخاب می‌کنید؟

    پ
    پ

    سلامتی و جوانی پوست صورت در زیبایی ظاهری ما تاثیر بسیاری دارد. داشتن پوستی زیبا و سالم و همچنین ظاهری زیبا به شما اعتماد به نفس می‌دهد اما در هر صورت با گذشت زمان و افزایش سن تغییراتی در پوست شما ایجاد می‌شود. راه‌هاو روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست و از بین بردن این مشکلات وجود دارد از جمله تزریق بوتاکس، تزریق ژل و تزریق مزو ژل.

    بازسازی و جوانسازی پوست می‌تواند چین و چروک و خطوط روی پوست را کاهش دهد و پوست صاف، شفاف و زیبای دوران جوانی را به شما برگرداند. در ادامه به بررسی روش‌های متفاوت جوانسازی پوست می پردازیم. شما کدام روش را انتخاب می‌کنید؟

    ساختار پوست

    برای پیدا کردن بهترین راه درمان باید ساختار پوست خود را بشناسید. عملکرد پوست بسیار حساس است. پوست مرز میان محیط بیرون و بدن ماست و یک سد دفاعی در برابر میکروب‌های بیرونی که ورود آنها به بدن باعث بیماری‌ها و مشکلات زیادی می‌شود.

    پوست از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است:

    • اپیدرم که همان سطح رویی و نازک پوست است.
    • درم که لایه دوم و ضخیم تر از اپیدرم است از کلاژن ساخته شده است.
    • هیپودرم که در زیر درم قرار دارد و پوست را به ماهیچه وصل می‌کند.

    جوانسازی پوست را با تزریق بوتاکس تجربه کنید.

    بوتاکس یک ماده فعال برای درمان چروک‌هاست. البته کاربردهای دیگری نیز در درمان میگرن و کاهش تعریق دارد. تزریق آن در بازه زمانی کوتاهی انجام می شود. این پروسه به اندازه بسیاری از عمل‌های جراحی زیبایی پیچیده نیست. تزریق فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

    در مورد بوتاکس چقدر می دانید؟

    قبل ازاین که این روش را برای جوانسازی انتخاب کنید، بهتر است بدانید منظور از بوتاکس چیست؟ بوتاکس عضلات صورت را فلج می‌کند و حرکات اضافی را کاهش می‌دهد، در نتیجه از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.

    پزشک متخصص مقداری بوتاکس به صورت شما تزریق می‌کند و باعث ریلکسیشن عضلات شما می‌شود. بوتاکس به طور موقت عضلات صورت را ضعیف می‌کند و برای چند ماه چین و چروک‌های پوست شما را از بین می‌برند.

    بوتاکس و نیمه پر و خالی آن

     بوتاکس روش خوبی برای از بین بردن چروک است، اما هر چیزی در کنار نکات مثبت خود نکات منفی هم دارد. مثلاً پس از تزریق شما دیگر نمی‌توانید احساسات خود را با چهره نشان دهید. البته این موضوع موقت است و پس از چند وقت برطرف می‌شود.

    ممکن است پس از تزریق کمی درد احساس کنید که این کاملاً طبیعی است و با گذر زمان برطرف می‌شود. در کل استفاده از بوتاکس عوارض ماندگار و زیادی ندارد.

    همانطور که می‌دانید بوتاکس بیشتر در از بین بردن خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم و پیشانی استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس خطوط زیر چشم، خطوط اخم، خطوط خنده، اطراف لب،زیر لب و کنار لب را از بین می‌برد. همچنین برای بالا بردن ابروها نیز از بوتاکس استفاده می‌کنند.

    مطمئنم دوست ندارید صورتی داشته باشید که عضلاتش حرکت نکند و نتوانید احساسات خود را با زبان بدن به دیگران نشان دهید. شما دوست ندارید که هنگام خنده صورتتان هیچ حرکتی نکند و دیگران فقط از صدای خنده پی به خندیدن شما ببرند. بنابراین اگر بوتاکس تاثیر همیشگی داشت هیچ فردی از آن استفاده نمی‌کرد و در جوانسازی پوست به این اندازه محبوب نبود. بوتاکس بعد از ۲ تا ۶ ماه تاثیر خود را از دست می‌دهد.

    پوستتزریق بوتاکس،ژل و مزوژل 1 700x391 1 - جوانسازی پوست(تزریق بوتاکس،ژل و مزوژل) در کلینیک ترمه / با ما زیبا بمانید -

    تزریق بوتاکس به زیر بغل/ از دست تعریق خلاص شوید.

    شاید از این موضوع تعجب کنید که بوتاکس در زیر بغل نیز تزریق می‌شود! تزریق این ماده در زیر بغل، کف پا، کف دست از تعریق زیاد در این قسمت‌ها جلوگیری می‌کند.

    با استفاده از بوتاکس در این نواحی عضلات مسئول تعریق ریلکس شده و دیگر نمی‌توانند به طور نرمال تعریق کنند.

    مسلما شما در اطراف خود افرادی را دیده‌اید که بسیار عرق می‌کنند و از این موضوع اذیت می‌شوند. مثلا بعضی افراد به دلیل عرق کردن زیاد کف دست، نمی‌توانندکارهایی مثل نوشتن را به خوبی انجام دهند. بعضی از افراد حتی در زمستان هم عرق می‌کنند. این امر ژنتیکی است و به محیط و دما بستگی ندارد.

    البته همانطور که گفتیم تزریق بعد از شش ماه اثر خود را از دست می‌دهد و ممکن است دوباره عرق کردن را شروع کنید..

    از بین بردن چروک گردن با بوتاکس

    تزریق و استفاده از بوتاکس در پیشانی و گوشه چشم بیشترین طرفدار با کمترین عوارض را دارد. جالب است بدانید که استفاده از بوتاکس در این موارد نسبی به دو مورد قبل عوارض بیشتری دارد. حتی ممکن است مشکلاتی در حرکت گردن ایجاد کند. به همین دلیل باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و تا جای ممکن عوارض را به حداقل برسانید. یک پزشک متخصص درمان متفاوتی را برای شما در نظر می گیرد

    هزینه بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد؟

    هزینه و قیمت بوتاکس بستگی به تعداد دفعات تزریق دارد. تزریق آن در نواحی مختلف بدن هزینه‌های متفاوتی دارد. عوامل موثر در قیمت بوتاکس:

    • ناحیه تزریق
    • مارک ماده بوتاکس
    • میزان تزریق و تعداد دفعات تزریق
    • وغیره

    جوانسازی پوست با تزریق ژل

    فیلر یا ژل به ماده ای  گفته میشود که که برای صاف کردن چین و چروک و جوانسازی پوست صورت تزریق می‌شود. هر ساله زنان و مردان زیادی به کلینیک‌های زیبایی می‌روند که با تزریق ژل پوست جوان و سالمی داشته باشند.

    تزریق ژل چگونه به جوانسازی ما کمک می کند؟

    از ژل برای از بین بردن خطوط ظریف، پر کردن فرورفتگی‌های صورت و برجسته کردن گونه و لب استفاده می‌شود.

    چروک‌های دور چشم به دلیل فعالیت عضلات دور چشم اتفاق می‌افتد که با تزریق بوتاکس از بین می‌رود. اما اگر خطوط روی صورت عمیق باشند، مثل خط خنده، بهتر است از ژل استفاده کنیم تا خطوط کم تر شود و یا حتی از بین برود.

    چرا از ژل استفاده کنیم؟ (2 نکته مهم)

    پس از عبور از سن ۳۰ سالگی کم کم خطوط ظریفی را روی چهره مان می‌بینیم و این به دلیل کاهش کلاژن در پوست است. به دلیل بالا رفتن سن، کلاژن پوست کاهش پیدا می‌کند و باعث افتادگی پوست می‌شود. استفاده از ژل پوست روزهای جوانی ما را برمی‌گرداند و پوست را محکم و کشیده می‌کند

    هرچه خطوط پیری عمیق تر باشد ژل بیشتر و در عمق بیشتر از لایه درم تزریق می‌شود.

    قبل از تزریق ژل این موارد را بدانید.

    درست است که تزریق فیلر یا ژل یک روش غیر جراحی است و معمولاً در مطب‌ها انجام می‌شود، اما قبل از آن بیمار باید با پزشک مشورت کند و اگر سابقه آلرژی به دارو یا عارضه پوستی دارید، به پزشک اطلاع دهد.

    قبل از تزریق ناحیه مورد نظر را ضدعفونی می‌کنند و آن ناحیه را توسط نوعی داروی بی حسی به طور موضعی، بی حس می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود که مراجعه کننده در طول درمان دردی حس نکند.

     در بعضی بیماران پس از تزریق کبودی خیلی کمی دیده می‌شودکه پس از چند روز از بین می‌رود. قبل از انجام این کار تحقیقات لازم را به عمل آورید و پزشک مناسب را برای تزریق ژل انتخاب کنید.

    تزریق ژل چند دقیقه طول می کشد؟

    زمان درمان به محل تزریق، مقدار تزریق و نوع ژل بستگی دارد. از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد. همینطور دوران بهبودی نیز از چند ساعت تا چند روز متغیر است.

    عوارض تزریق ژل

    با اینکه تزریق ماده ژل برای جوانسازی بسیار مناسب است اما عوارضی نیز دارد که این عوارض عبارتند از:

    • کبودی خفیف که بعد از چند روز برطرف می‌شود. در این مدت می‌توانید با آرایش آن را بپوشانید.
    • ورم کردن که خفیف است و بعد از ۲ تا ۳ روز دیگر قابل مشاهده نیست.
    • بی حسی ناحیه تزریق شده ژل که به دلیل داروی بی حسی است و پس از دو یا سه ساعت از بین می‌رود.

    هزینه تزریق ژل

     جوانسازی پوست با استفاده از ژل بسیار کم هزینه است. این روش هزینه‌های بالا و زمان بهبودی طولانی عمل‌های جراحی را ندارد. هزینه ژل بستگی به نوع ژل و میزان نیاز پوست صورت به جوانسازی دارد.

    ژل‌هایی که برای خوش فرمی و پر کردن صورت استفاده می‌شود، گرانتر از ژل‌هایی است که برای رفع چین و چروک‌ تزریق می‌شود.

    پوستتزریق بوتاکس،ژل و مزوژل 2 700x452 1 - جوانسازی پوست(تزریق بوتاکس،ژل و مزوژل) در کلینیک ترمه / با ما زیبا بمانید -

    مزوژل/ راهی برای رهایی از مشکلات پوستی

    مزوژل هم یکی از راه‌های درمان مشکلات پوستی، آسیب‌های پوستی و جوانسازی پوست است.

    از مزوژل برای از بین بردن چین و چروک‌های اطراف چشم استفاده می‌شود. مزوژل به دلیل داشتن هیالورونیک اسید تاثیر زیادی دارد.

    تفاوت ژل و مزوژل در چیست؟

     مزوژل یک روش جدید در جوانسازی پوست است که در آن از مواد معدنی و ویتامینه استفاده می‌شود و در ایجاد کلاژن تاثیر بیشتری دارد. مزوژل خاصیت پرکنندگی و حجم دهی صورت را ندارد و تنها برای رفع چین و چروک‌های صورت و جوانسازی پوست استفاده می‌شود و پوست صورت را از خستگی و بی روحی دور می‌کند.

    قبل از تزریق مزو ژل این نکات را رعایت کنید.

    قبل از تزریق مزو ژل صورت را کاملاً ضدعفونی می‌کنند. نباید هیچ گونه ماده آرایشی بر روی پوست وجود داشته باشد و ناحیه دریافت کننده ژل باید بی حس شود.

    پس از آن توسط سرنگ‌هایی مزوژل را در پوست تزریق می‌کنند و زمان می‌دهند تا مزوژل در محل مورد نظر پخش شود. این فرایند 15 الی 20 دقیقه طول می‌کشد. ممکن است مقداری ورم و کبودی نیز در صورت مشاهده شود که به زودی از بین می‌رود.

    پوستتزریق بوتاکس،ژل و مزوژل 3 - جوانسازی پوست(تزریق بوتاکس،ژل و مزوژل) در کلینیک ترمه / با ما زیبا بمانید -

    مزایای تزریق مزوژل

    از مزایای تزریق مزو ژل می‌توان به افزایش حجم پوست اشاره کرد. پس از تزریق، پوست خاصیت کشسانی می‌گیرد. تزریق این ماده تا ۶ ماه ماندگاری دارد و پس از آن مجددا باید ترمیم شود.

    از دیگر مزایای تزریق مزو ژل می‌توان به درمان چین و چروک صورت، آبرسانی به اطراف چشم، بهبود پف و ورم اطراف چشم و افزایش شادابی و درخشندگی پوست اشاره کرد.

    همه این موارد با افزایش کلاژن در پوست باعث می‌شود تا خون‌رسانی بهتر و بیشتر به بافت‌های پوست انجام شود. این ماده آنتی‌اکسیدان و مواد‌معدنی پوست را تامین و باعث جوانسازی و شادابی پوست می‌شود. البته نتیجه نهایی به تبحر و تجربه پزشک شما بستگی خواهد داشت.

     کلام آخر 

     پیش از انتخاب بهترین روش برای جوانسازی پوست خود را بشناسید، برای اینکار می‌توانید درخواست مشاوره کنید. پوست خود را بشناسید و درمان مناسب را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید شاید بوتاکس درمان مناسبی برای چین و چروک‌های شما نباشد. انتخاب را به پزشک خود واگذار کنید.

    در کلینیک پزشکی ترمه با آخرین امکانات روز دنیای پزشکی، در خدمت شما هستیم تا به جوانسازی پوست شما و انجام اقدام‌ها لازمه بپردازیم. برای اطلاعات بیشتر وارد وب سایت ما شوید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.