پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41436 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • موزه ملی خاویار ایران در بندر کیاشهر تاسیس می شود
    25 شهریور 1400 - 21:10
    شناسه : 188082
    0

    به گفته استاندار گیلان، خاویار تولید شده در دریای خزر یکی از مرغوب‌ترین خاویارها در جهان است و در این راستا موزه ملی خاویار ایران در کیاشهر تأسیس می‌شود.

    پ
    پ

    زارع - موزه ملی خاویار ایران در بندر کیاشهر تاسیس می شود -

    به گزارش فارس، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه پیگیری برنامه‌ها و پروژه‌های در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه برای حل مشکلات گیلان باید بازدیدهای میدانی انجام شود، اظهار کرد: استان گیلان علیرغم جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، مذهبی و کشاورزی دارای مشکلاتی است و در این چند سال گذشته همواره سعی شد تا با بازدید‌های صورت گرفته بخشی از این مشکلات شناسایی و برای حل آنان اقدامات لازم صورت گیرد.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی در شهرستان آستانه اشرفیه گفت: شهرستان آستانه اشرفیه داری ظرفیت‌های گوناگونی است که مهمترین آن مردم خوب و ولایتمدار هستند که همواره در صحنه‌های مختلف نقش آفرین بوده و مهمترین دلیل این نقش آفرینی به برکت وجود عالمان دینی، علمی و ادبی است.

    استاندار گیلان، شهرستان آستانه اشرفیه را به لحاظ ایجاد اشتغال و رشد درآمد اقتصادی دارای امکانات بسیار مهمی برشمرد و افزود: این شهرستان در حوزه کشاورزی، صنعت تبدیلی و گردشگری دارای امکانات بسیارو در واقع یک شهرستان چند وجهی است اما متأسفانه تاکنون همه این ظرفیت‌ها به فعلیت نرسیده است.

    زارع با دستور به مدیران کل در خصوص تسریع در روند تکمیل پروژه‌های مهم و ملی در شهرستان آستانه اشرفیه بیان کرد: پل کابلی آستانه اشرفیه، چند بانده شدن محور آستانه اشرفیه به بندر کیاشهر و تبدیل شیلات بندر کیاشهر به موزه مهمترین پروژه‌های تکمیل نشده در این شهرستان است که باید در سریعترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

    وی از تأسیس موزه ملی خاویار ایران در بندر کیاشهر خبر داد و گفت: خاویار تولید شده در دریای خزر یکی از مرغوب‌ترین خاویارهای تولید شده در جهان بوده و در این راستا موزه ملی خاویار ایران در کیاشهر تأسیس می‌شود و اقدامات لازم در این خصوص انجام و اعتبارات لازم هم تخصیص داده خواهد شد.

    بررسی مشکلات حوزه کشاورزی گیلان در مجلس

    نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه جاده آستانه‌اشرفیه به بندرکیاشهر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، اظهار کرد: عدم تکمیل چهار بانده شدن جاده بندرکیاشهر مشکلاتی را برای مردم منطفه ایجاد کرده و در این خصوص توافقات اولیه انجام شده و این جاده به راهداری تحویل داده می‌شود.

    ابراهیم نجفی از شناسایی مشکلات حوزه کشاورزی در گیلان خبر داد و گفت: تمامی مشکلات حوزه کشاورزی در گیلان با بازدیدهای میدانی شناسایی و این مشکلات به زودی در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی و اعضای این کمیسیون به گیلان سفر می‌کنند.

    وی با اشاره به فرسوده بودن شبکه برق رسانی در استان گیلان، بیان کرد: گیلان یکی از فرسوده‌ترین شبکه انتقال برق در کشور را دارد زیرا تنها ۲۸ درصد شبکه برق گیلان با کابل‌های خود نگهدار انجام می‌شود.

    انتقاد از عدم تخصیص واکسن کافی به آستانه‌اشرفیه

    نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه با انتقاد از عدم تخصیص واکسن کافی به این شهرستان تصریح کرد: آستانه اشرفیه یکی از گردشگر پذیرترین شهرستان در گیلان است اما تاکنون تنها ۶۰ هزار دوز واکسن به این شهرستان اختصاص یافته و اگر تا پایان هفته این ضعف برطرف نشود، در مجلس شورای اسلامی خواستار تحقیق تفحص از  دانشگاه علوم پزشکی خواهم بود زیرا این کمبود تخصیص واکسن غیر قابل قبول است.

    نجفی با گله‌مندی از فرسوده بودن شبکه انتقال آب از سایت شهید خوش‌سیرت به دیگر نقاط گیلان گفت: سایت شهید خوش سیرت آب شرب برخی از مناطق از جمله لاهیجان را تأمین می‌کند اما خط انتقال آن فرسوده بوده و در راستای بهسازی شبکه انتقال آب مقدمات لازم انجام شده است.

    چهار بانده شدن جاده آستانه‌اشرفیه به بندرکیاشهر دغدغه مردم منطقه را بر طرف می‌کند

    فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ جذب گردشگر و صادرات محصولات کشاورزی دارای ظرفیت بسیار خوبی است، اظهار کرد: این شهرستان به دلیل وجود خاکی حاصلخیز، بنادر ساحلی بسیار زیبا، و حرم مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) دارای ظرفیت نسبتاََ خوبی به لحاظ صادرات محصولات کشاورزی و جذب گردشگر است.

    حمید رضایی محصولات کشاورزی در آستانه‌اشرفیه را یکی از مرغوب‌ترین محصولات تولید شده در کشور دانست و گفت: در شهرستان آستانه‌اشرفیه ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری و دو هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی بادام زمینی زیرکشت وجود دارد که جزو یکی از مهمترین و با کیفیت‌ترین محصولات تولید شده در کشور است.

    وی با تأکید بر لزوم توجه به استفاده بهینه از امکانات گردشگری بندرکیاشهر افزود: استفاده چند منظوره از بندرکیاشهر باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، زیرا در صورت توجه به افزایش توجه به بنادر و صیادی بسیاری از مشکلات اشتغال این شهرستان برطرف می‌شود.

    به گفته نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه‌اشرفیه شیلات بندرکیاشهر یکی از مکان‌های بسیار مهم و تاریخی در  این بندر است لذا انتظار داریم شیلات بندرکیاشهر به موزه تبدیل شود که خوشبختانه اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

    تکمیل پل کابلی آستانه‌اشرفیه به زودی

    رضایی با بیان اینکه پروژه چهار بانده شدن محور آستانه به کیاشهر مرکز و شرق گیلان‌ را به بندرکیاشهر متصل می‌کند، تصریح کرد: مهم‌ترین پروژه در آستانه‌اشرفیه پروژه چهار بانده محور آستانه به کیاشهر است و این کریدور مرکز به شرق استان را به بندرکیاشهر متصل کرده و بسیاری از دغدغه‌های مردم منطقه را برطرف می‌کند.

    وی با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در تکمیل پل کابلی آستانه‌اشرفیه بیان کرد: با پیگیری انجام شده تیرک‌های طولی پل کابلی شهرستان آستانه اشرفیه نصب شده و با برنامه ریزی‌های انجام شده به زودی این پروژه ملی و مهم  تکمیل می‌شود.

    نیاز ۶۰ میلیارد تومانی برای تعریض جاده آستانه اشرفیه به بندر کیاشهر

    مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تکمیل بخش اعظمی از چهار بانده شدن جاده آستانه‌اشرفیه به بندرکیاشهر اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته تعریض مسیر جاده در محور آستانه به کیاشهر انجام شده است و در همین راستا از ۶۰ درصد جدا کننده و نیوجرسی استفاده شده است.

    به گفته ماکان پدرام برای تکمیل محور آستانه به کیاشهر به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تاکنون ۴۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.