چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کتاب خواندن تمرکز را افزایش می دهد
    30 شهریور 1400 - 9:37
    شناسه : 188219
    0

    یکی از مهم ترین فواید کتاب خوانی افزایش تمرکز است که در ادامه به آن می پردازیم با ما همراه باشید شاید به مطالعه ی کتاب تشویق شوید.

    پ
    پ

    امروزه بیشتر افراد در فضای مجازی غرق شده اند و کتاب خوانی به فراموشی سپرده شده است به همین دلیل سرانه ی مطالعه روز به روز کم تر می شود. متاسفانه سرانه ی مطالعه در ایران 13 دقیقه است. کتاب خواندن فواید زیادی دارد، کتاب خواندن طوری مغز را تحریک می کند و آن را فعال می کند که هیچ ورزشی نمی تواند.

    یکی از مهم ترین فواید کتاب خوانی افزایش تمرکز است که در ادامه به آن می پردازیم با ما همراه باشید شاید به مطالعه ی کتاب تشویق شوید.

    1 9 - کتاب خواندن تمرکز را افزایش می دهد - کتاب خواندن

    سرانه ی مطالعه در کشورهای مختلف

    هندوستان :

    مردم هند در طول هفته 10 ساعت و 42 دقیقه مطالعه می کنند. مردم هند کتاب های ادبی، مجله و روزنامه و موضوعات مختلفی را مطالعه می کنند.

    تایلند :

    مردم این کشور نیز 9 ساعت و 24 دقیقه مطالعه می کنند. بر طبق نظر سنجی های انجام شده 88 درصد از مردم تایلند کتاب های چاپی مطالعه می کنند.

    چین :

    مردم چین در طول هفته 8 ساعت مطالعه می کنند. نرخ سواد در کشور چین 96.4 درصد است که از میانگین جهانی 86.3 درصد نیز بالاتر است. مردم چین روزانه 11 دقیقه مجله و روزنامه می خوانند.

    فواید کتاب خوانی

    پیشگیری از آلزایمر :

    بر طبق تحقیقات انجام شده کتاب خواندن موجب فعال نگه داشتن مغز و تحریک آن می شود که این امر منجر به پیشگیری از آلزایمر در سنین بالا می شود. مغز نیز مانند سایر اعضای بدن برای این که سالم بماند نیاز به تمرین دارد. فعالیت های دیگری همچون شطرنج، درست کردن پازل و… تاثیر زیادی در سلامت مغز دارند.

    خواب راحت :

    کتاب خواندن در بیشتر اوقات همچون قرص خواب آور عمل می کند و آرامش بخش است. در مواقعی که خسته هستید و یا استرس دارید نیز کتاب خواندن موجب خواب راحت می شود. همان طور که کتاب خواندن به خوابیدن کمک می کند در کیفیت خواب نیز تاثیر دارد. کتاب خواندن موجب آرامش ، کاهش استرس و خواب آرام می شود.

    افزایش تمرکز :

    بر طبق بررسی های انجام شده افراد کتاب خوان نسبت به افراد دیگر تمرکز و دقت بیشتری دارند. افراد کتاب خوان می دانند که در حین مطالعه نمی توانند کار دیگری نیز انجام دهند به همین دلیل در طولانی مدت کتاب خواندن تمرکز را افزایش می دهد.

    مطالعه

    افزایش اطلاعات عمومی :

    اگر می خواهید در مورد همه چیز اطلاعات داشته باشید و فردی باشید که در هر بحثی اظهار نظر می کند کتاب بخوانید. فرقی نمی کند چه کتابی باشد در مورد موضوعات مختلف بخوانید. همیشه صحبت با افراد اهل مطالعه برای همه دلنشین است و افراد کتاب خوان آدم های جالبی هستند که دوست دارید با آن ها صحبت کنید برعکس افرادی که کتاب خوان نیستند همیشه صحبت با آن ها کسل کننده است. شما هر چقدر اطلاعات بیشتری داشته باشید بهتر می توانید در برابر مشکلات زندگی مقابله کنید.

     افزایش دامنه ی لغات :

    از فواید دیگر کتاب خواندن افزایش دامنه ی لغات است. هر چقدر دامنه ی لغات شما بیشتر باشد بهتر می توانید احساسات و افکار خود را بیان کنید. کسانی که خوب صحبت می کنند همیشه مورد تشویق دیگران قرار می گیرند. خوب صحبت کردن بر دیگران تاثیر می گذارد و موجب پیشرفت فرد می شود. هم چنین بر طبق تحقیقی در دانشگاه اسپانیا مشخص شده که افزایش دامنه ی لغات در سنین بالا پیری عقل را به تاخیر می اندازد و موجب سلامت مغز می شود.

    تمرینی برای مغز :

    بین کتاب خواندن که یک فعالیت سالم است و تماشای تلوزیون تفاوت زیادی وجود دارد. وقتی شما کتاب می خوانید ذهن تان فرا می گیرد که بر روی اطلاعات خاصی تمرکز کند و آن ها را یاد بگیرد. کتاب خواندن موجب بهبود مغز می شود و یک تمرین سالم برای سلامت مغز به شمار می رود. با کتاب خواندن مغز شما نیز ورزش می کند.

    تفریح ارزان و کم هزینه :

    بیشتر افراد دوست دارند خودشان کتاب بخرند و در حاشیه ی آن مطالبی بنویسند و صفحاتی را که دوست  دارند را مشخص کنند. اما امروزه به دلیل هزینه ی زیاد کتاب ها نمی توان برای خرید کتاب از بانک کتاب اقدام کرد، اما شما با مراجعه به کتابخانه که بانک کتاب عظیمی است می توانید کتاب مورد علاقه ی خود را امانت بگیرید و بخوانید. در کتابخانه ها انواع مختلف کتاب ها قرار دارند و شما  بر حسب سلیقه ی خود می توانید هر موضوعی که خواستید را انتخاب کنید و بخوانید.

     قابل حمل :

    کتاب ها سبک هستند و شما می توانید آن را به هر جایی که دوست دارید ببرید. شما می توانید کتاب را در رختخواب، در مسافرت و هرجایی که خواستید ببرید و بخوانید.

    بهبود خلاقیت :

    کتاب خواندن موجب افزایش خلاقیت می شود. هر چقدر بیشتر کتاب بخوانید خلاقیت شما نیز بهبود می یابد. زیرا با کتاب خواندن راه های جدیدی به  روی شما باز می شود و چیزهای جدیدی کشف می کنید.

    در پایان…

    به شما پیشنهاد می کنیم اگر تاکنون شروع به کتاب خوانی نکرده اید از همین الان شروع کنید و روزی یک صفحه بخوانید تا از تاثیرات شگفت انگیز آن بهره مند شوید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.