×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

باشگاه ورزشی آراس رشت 1 - باشگاه ورزشی آراس رشت همراه با متد نوین ورزشی -

باشگاه ورزشی” آراس” به مدیریت علی رضا عاشوری در راستای پیشبرد اهداف ورزشی یکی از مجهزترین باشگاه های VIP ورزش های هوازی، واقع در شهر رشت است،که با ارائه خدمات حرفه ای ورزشی ،تندرستی و سلامت را به علاقه مندان به ورزش فراهم می نماید. این مجموعه دارای بروز ترین تجهیزات بدنسازی از جمله دستگاه EMSمی باشد،که برای آشنایی بیشتر با مزایای این روش با مدیر موسس این باشگاه گفت وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید؛

گیل ابراز ،اختصاصی _ علی رضا عاشوری مدیر و موسس باشگاه “آراس” با اشاره به اینکه در حدود ۳ سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنند،گفت:این روزها اکثر افراد جامعه به دلیل کمبود وقت و مشغله کاری با کم تحرکی و در نتیجه اضافه وزن مواجه هستند. بسیاری از افراد شاغل، به دلیل اینکه ساعت های طولانی پشت صندلی می‌نشینند و با توجه به شرایط کاریشان، فرصتی برای فعالیت بدنی و ورزش ندارند. از طرفی اغلب افرادی هم که اضافه وزن دارند از برنامه های ورزشی طولانی مدت خسته و دلزده شده و انگیزه ی خود را بعد از چند ماه از دست می دهند. اما خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی متدهای جدیدی برای فعالیت های ورزشی به وجود آمده است.

وی افزود:یکی‌از روش‌های نوینی،که چند سالی است مورد توجه بسیاری از ورزشکاران و مربیان بدنسازی قرار گرفته ورزش EMS است،که مخفف Muscle Stimulation Electrical به معنای تحریک الکتریکی عضله می باشد.

باشگاه ورزشی آراس رشت 2 - باشگاه ورزشی آراس رشت همراه با متد نوین ورزشی -

مدیر موسس باشگاه” آراس” گفت:ورزش “ای ام اس ” عبارت است از هرگونه فعالیتی که باعث تحریک عضلات در تمام قسمت های بدن شود. در عین حال شکل اندام ها در مدت کوتاهی تغییر کرده و چربی های اضافی در نواحی مانند پهلو، شکم از بین می رود. این ورزش به صورت الکتریکی و با استفاده از سیم کشی هایی که بر روی لباس تعبیه شده انجام می شود، قدرت این نیروی الکتریکی بسیار کم بوده و بدن در مدت کوتاهی به این فشار عادت می کند. این روش یک راه سریع دسترسی به تناسب اندام دلخواه می باشد.

عاشوری، ضمن تشریح مراحل انجام این متد ورزشی در باشگاه” آراس ” توضیح داد:در باشگاه آراس هر فرد به صورت VIP ،با یک مربی حرفه ای ورزش می کند و روال کار به این صورت است که، قبل از شروع اولین جلسه تمرین از افراد شرح حال گرفته می شود و افرادی که بیماری های سوخت و ساز یا عضلانی نظیر کم کاری تیروئید ،دیابت… ، بیماری های خود ایمنی و بیماری های قلبی-عروقی ،فشارخون بالا یا تنفسی دارند با اجازه پزشک می توانند تمرینات خود را آغاز کنند.

عاشوری تاکید کرد:ورزش ای ام اس باید با کمک یک مربی انجام بگیرد، چرا که مربی باید بر حسب شرایط جسمی و روحی هر فرد قدرت فشارهای الکتریکی، طریقه انجام و نحوه قرار گیری و مدت زمان لازم برای این ورزش را تعیین کند.

باشگاه ورزشی آراس رشت 3 - باشگاه ورزشی آراس رشت همراه با متد نوین ورزشی -

◾مزایای روش تمرینی EMS

عاشوری با بیان اینکه این دستگاه در حدود ۸ سال گذشته وارد ایران شده و نتایج مثبتی نیز تاکنون داشته، افزود:عدم فشار روی مفاصل، صرفه جویی در زمان، تاثیر گذاری بیشتر و سریع تر، قابلیت کنترل و تمرین دادن عضلات به صورت جداگانه از مهمترین مزایای تمرینات EMS است،که باعث شده بیشتر افراد به ویژه ورزشکاران حرفه ایی به این روش علاقمند شوند.

وی افزود: این روش برای گروهای سنی ۱۸ سال به بالا تا رده های سنی بزرگسالان تا ۶۰ – ۷۰ سال مناسب است. همچنین کسانی که نمی توانند یا نمی خواهند از روش های لاغری و کاهش وزن تهاجمی مانند انواع عمل ها و روش های برداشتن چربی استفاده کنند، EMS می تواند با هزینه ی بسیار کمتر، آن ها را به وزن های مورد نظر خود برساند.

باشگاه ورزشی آراس رشت 4 - باشگاه ورزشی آراس رشت همراه با متد نوین ورزشی -

وی در پاسخ به این سوال که آیا از دستگاه ای ام اس برای امور درمان به طور جایگزین میتوان استفاده کرد، گفت:به نظر من هر دو دستگاه فیزیوتراپی و ای ام اس دارای پالس هستند، اما پارامترهای دستگاههای ای ام اس با دستگاه های فیزیوتراپی کاملا متفاوت است. به همین دلیل ما در باشگاه ” آراس ” با توجه به تشخیص پزشک متخصص از دستگاه ای ام اس به عنوان مکمل عالی تمرینات توانبخشی و فیزیوتراپی استفاده می کنیم.

عاشوری، گفت:در ابتدای ورود این دستگاه به گیلان با مشکلات عدیده ای به دلیل ناآگاهی برخی از افراد مواجه بودیم.حتی گروهی از فیزیوتراپیست با این مسأله مخالفت کردند.اما با حمایت های مدیر کل ورزش وجوانان استان گیلان سرکار خانم بخشی و همچنین آقای غفاری رییس ورزش و جوانان شهرستان رشت و جناب آقای زهری ریاست ورزشهای همگانی استان بسیاری از مشکلات ما حل شده است و امیدواریم با پشت سر گذاشتن بحران کرونا شاهد فعالیت بیش از پیش علاقمندان به ورزش در این زمینه باشیم.

باشگاه ورزشی آراس رشت 5 - باشگاه ورزشی آراس رشت همراه با متد نوین ورزشی -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.