×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

تیم ملی فوتبال - صعود تاریخی تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت های آسیا -

به گزارش ایرنا، تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران و اردن از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه بنیادکار ازبکستان در چارچوب هفته دوم و پایانی مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان مریم ایراندوست در ضربات پنالتی به برتری رسیدند.

این مسابقه در ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد و با توجه به اینکه هر ۲ تیم در تعداد امتیاز و تعداد گل زده و خورده مساوی بودند و یکی از آنها می‌توانست به دور نهایی صعود کند؛ ضربات پنالتی مشخص‌کننده تیم برتر بود.

در ضربات سرنوشت‌ساز پنالتی فوتبالیست‌های زن ایرانی موفق شدند با نتیجه چهار بر ۲ به برتری برسند و راهی مسابقات قهرمانی آسیای ۲۰۲۲ در هندوستان شوند. آنها در بازی نخست با پنج گل از سد بنگلادش گذشته بودند. این اولین صعود زنان ایران به جام ملت‌های آسیا بود.

اولین پنالتی ایران توسط بهناز طاهرخانی وارد دروازه اردن شد.

دومین پنالتی ایران توسط ملیکا متولی وارد درواز اردن شد و این درحالی بود که بازیکن اردن نتوانست دومین پنالتی خود را وارد دروازه ایران کند.

زهرا قنبری زننده سومین پنالتی ایران را وارد دروازه حریف کرد.

ثنا صادقی چهارمین پنالتی ایران را زد و این در حالی بود پنالتی چهارم اردنی ها وارد دروازه ایران نشد.

زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، گلنوش خسروی، بهناز طاهرخانی(کاپیتان)، ملیکا محمدی، یاسمن فرمانی (ثنا صادقی ۶۷)، ملیکا متولی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، سمانه چهکندی (مرضیه نیکخواه ۶۷) و نگین زندی بازیکنانی بودند که امروز برابر اردن به میدان رفتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.