×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

ارسلان زارع 1 - ۵۰۳ هزار تُن کالا امسال از گیلان صادر شد -

به گزارش تسنیم، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری گیلان اظهار داشت: در شرایط فعلی، تلاش برای تسهیل فرایند صادرات و فعالیت تجار و بازرگانان که پیشگامان عرصه دفاع اقتصادی هستند اهمیت ویژه‌ای دارد.

استاندار گیلان وضعیت استان در حوزه صادرات غیرنفتی را در طول دو سال گذشته مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: براساس همین وضعیت هر ساله میزان هدف‌گذاری ارزش صادرات در گیلان را افزایش می‌دهیم و این نشان‌دهنده عملکرد موفق بخش خصوصی، تولیدکنندگان و بنگاه اقتصادی‌های است.

زارع میزان صادرات استان در شش ماهه نخست امسال را ۵۰۳ هزار تُن کالا به ارزش ۳۱۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: معمولاً میزان صادرات نیمه دوم سال بیشتر از نیمه نخست سال است و در حوزه صادرات در بخش ثبت سفارش در رتبه نهم و در بخش زمان پاسخگویی سوم هستیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت فعالیت و خدمات‌رسانی‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های مربوطه در جهت استفاده مطلوب از ظرفیت اقتصادی استان گفت: طبق گزارشات رسوب کالاها در گمرک استان حداقلی شده است و باید تلاش شود تا همچنان روند رو به کاهشی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که با خشکسالی مواجه بودیم و کشورمان نیز نیازمند تامین مواد اولیه و واردات کالاهای اساسی بود حدود ۸۸۰ هزار تُن کالا در طول شش ماهه نخست امسال وارد استان گیلان شده است.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت اوراسیا و فعال‌تر شدن میز اوراسیا گفت: پیوستن ایران به شانگهای نیز یک دستاورد بزرگ و ارزشمند بود و در جهت استفاده از این ظرفیت بایستی مصمم‌تر باشیم تا کریدور شمال جنوب تکمیل شود و از ظرفیت اررشمند منطقه آزاد انزلی بیشتر استفاده شود.

در ابتدای جلسه هر یک از بازرگانان و فعالان اقتصادی حاضر در جلسه، مطالبات و مشکلات حوزه فعالیتی خود را مطرح کرده و خواستار رفع موانع و تسهیل فرایند صادرات و واردات شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.