شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چطور می توانیم قبل از خرید، سرور مجازی را تست و بررسی کنیم؟
    12 مهر 1400 - 15:53
    شناسه : 188660
    0

    قصد داریم مطالبی را در زمینه نحوه تست و بررسی سرور های مجازی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ امید است توانسته باشیم در این زمینه کمکی هر چند کوچک کرده باشیم. با ما باشید.

    پ
    پ

    معمولا سایت هایی که دارای بازدید فراوان هستند و فعالیت آن ها در اینترنت گسترده است، نیاز به استفاده از سرورهای مجازی دارند. همانطور که می دانید برای خرید سرورهای مجازی گزینه های زیادی پیش روی شما خواهد بود که انتخاب هر کدام از آن نیازمند داشتن یک سری اطلاعات اولیه است به طوریکه بهترین و مناسب ترین سرور انتخاب و استفاده شود.

    در ادامه این قسمت قصد داریم مطالبی را در زمینه نحوه تست و بررسی سرور های مجازی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ امید است توانسته باشیم در این زمینه کمکی هر چند کوچک کرده باشیم. با ما باشید.

    11 - چطور می توانیم قبل از خرید، سرور مجازی را تست و بررسی کنیم؟ - vps

    دلایل خرید سرور

    یک سایت پر بازدید و پر طرفدار قطعا به امکانات بیشتری برای اداره سایت و پاسخگویی به کاربران نیاز دارد چرا که سرورهای اشتراکی توان افزایش سرعت را به میزان دلخواه در سایت های پربازدید نخواهد داشت. به منظور خرید سرور در ابتدا باید هدف سایت و فعالیتی که دنبال می کنید را مشخص کنید و سپس بر اساس هدف اقدام به خریداری سرور مناسب نمایید. گاهی دارنده سایت نیاز به بخش مشخصی از داده های یک سرور دارد که در اینگونه مواقع بهترین کار انتخاب و خرید سرور مجازی است تا منابع مورد نیاز به طور کامل در اختیار گرفته شود.

    لازم به ذکر است که در صورت نیاز می توانید سرور مجازی را به سرور اختصاصی تغییر دهید و این در حالی است که استفاده از سرور های مجازی دارای هزینه پایین تری خواهد بود. بنابراین در مجموع می توان گفت که دلیل انتخاب و خرید سرور های مجازی را دسترسی به پهنای باند و حجم زیادی از اطلاعات دانست.

     نکات طلایی در انتخاب خرید سرور های مجازی

    انتخاب مجازی ساز مناسب

    اولین نکته طلایی در خرید سرور های مجازی، انتخاب مجازی ساز مناسب است چرا که انواع مختلفی مجازی ساز موجود است که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارد.

    مجازی ساز open vz

    مجازی ساز open vz اجازه دسترسی به یک سیستم عامل مناسب را می دهد اما این به معنای تقسیم منابع سرور به صورت ویژه برای هر کاربر نیست بلکه به معنای اختصاص کل رم و پردازنده برای مشترکین به صورت مشترک است.

    زمانی که سایت مورد نظر کندی داشته باشد می توان با خرید سرور مجازی از نوع open vz  اقدام به افزایش سرعت آن کرد اما در اختیار گذاشتن فضای خالی تا جایی امکان پذیر است که فضای رم اجازه دهد.

    مجازی ساز kvm

    فرآیند عملکرد مجازی ساز kvm کاملا متفاوت با فراید مجازی ساز open vz است چرا که در open vz منابع مورد نظر به صورت کاملا ویژه در اختیار سرور مورد نظر قرار می گیرد اما این امر تاثیری در سرعت منابع ندارد بلکه کیفیت دسترسی به منابع را به سطح بالایی می رساند.

    مکان قرارگیری سرور

    از دیگر پارامتر های مهم در خرید سرور های مجازی توجه به مکان قرار گیری سرور است چرا که لوکیشن سرور تاثیر زیادی در سرعت منابع خواهد داشت. کاربرانی که در داخل ایران قرار دارند معمولا از سرور های ایرانی استفاده می کنند چرا که دسترسی بهتری دارند اما گاهی سرعت سرور های خارجی بهتر خواهد بود. در مجموع می توان گفت که سایت هایی که بازدید کننده هایی از داخل و خارج کشور به صورت همزمان دارند، معمولا از سرور های خارجی استفاده می کنند.

    22 1 - چطور می توانیم قبل از خرید، سرور مجازی را تست و بررسی کنیم؟ - vps

    بهره گیری از تکنولوژی RAID

    تکنولوژی RAID  هشدار می دهد که به منظور افزایش سرعت داده ها و همچنین پیشگیری از بروز خطا، داده ها را بر روی ۴ دیسک ذخیره کنید. این قضیه را می توان اینگونه توصیف کرد که اگر یک، دو یا حتی سه دیسک از داده ها دچار خطا شوند باز هم بتوان از دیسک های دیگر برای متصل شدن به سرور استفاده کرد.

    سخت افزار سرور

    در خرید سرور ها باید به یک سری مشخصات سرور توجه ویژه ای داشت به طوریکه در نهایت سرور خریداری شده قابلیت ارتقا سرعت و کیفیت مد نظر سایت خریدار را داشته باشد. این مشخصات عبارتند از:

    • پردازنده و معماری رم که خود شامل انواع دی دی آر 3 و نیز دی دی آر 4 می باشد.
    • مدل هارد دیسک که موارد ساتا، اس اس دی و همچنین NVMe را پوشش می دهد.

     قابلیت انعطاف در افزایش و یا کاهش منابع

    یک مزیت جالب سرور های مجازی این است که می توان منابع را به میزان دلخواه افزایش داد. به طور مثال پردازنده، فضای هارد دیسک و یا حافظه در این سرور ها قابلیت افزایش دارند تا جایی‌که نیاز کاربر را پوشش دهند. جالب است بدانید اگر منابعی که در دسترس شماست، دارای منابعی بیشتر از میزان مورد انتظار شما باشد می توانید به راحتی این منابع را کاهش داده و به میزان دلخواه خود برسانید.

     اهمیت قیمت سرور

    شرکت های متعددی در حال ارایه خدمات سرور هستند که هر کدام از آن ها بر اساس کیفیت و کارایی محصولات خود اقدام به قیمت گذاری می کنند اما این نکته را فراموش نکنید که قیمت سرور مجازی نباید عامل اصلی در انتخاب شما باشد بلکه مهم ترین مسئله در خرید این سرور ها، کیفیت و سلامت سرور است.

    گاهی برخی از سرور های مجازی با قیمت پایین تر به شما پیشنهاد می شود که شما را به خرید وسوسه کند اما گاهی این سرور ها کاملا خام بوده و پس از خرید باید سیستم عامل مناسب را برای آن خریداری کنید که این مسئله خود هزینه را دو برابری می کند اما در مجموع می توان گفت که بیشتر از قیمت سرور ها، به منابع و قدرت سرور های مجازی توجه داشته باشید تا نهایت بهره وری حاصل گردد.

    33 1 - چطور می توانیم قبل از خرید، سرور مجازی را تست و بررسی کنیم؟ - vps

    سرور مجازی ارزان یا گران بخریم؟

    طبیعتا هیچ محصول و خدمات ارزانی بی‌دلیل نمی‌باشد. خرید یک سرور ارزان ممکن است در ابتدا جالب به نظر برسد اما زمانی که به دلیل کیفیت پایین، در کسب و کار شما اختلال ایجاد کند، از یک انتخاب جالب به انتخابی تلخ تبدیل خواهد شد. بنابراین بهتر است در انتخاب خود، کیفیت و پایداری را در اولویت معیار های خود قرار دهید.

    کلام آخر

    در این قسمت اطلاعات کاملی را در رابطه با نکات لازم برای تست و خرید سیستم های مجازی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم؛ بر این اساس مجازی ساز، لوکیشن سرور، تکنولوژی RAID، سخت افزار سرور، انعطاف پذیری و نیز قیمت سرور از مهم ترین نکات لازم در انتخاب و خرید سرور های مجازی خواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.