×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

هک 2 - میزان کشف جرایم سایبری در استان گیلان ۲۰ درصد افزایش یافت -

به گزارش تسنیم: سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، با اشاره به نظارت مستمر پلیس بر استارت‌آپ‌ها اظهار داشت: پلیس فتا در راستای ارتقای سطح امنیت سایبری و کاهش جرایم فضای مجازی نسبت به رصد عملکرد کسب و کارهای اینترنتی اقدام می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: پلیس فتا گیلان ضمن حمایت از کسب و کارهای مجازی و‌ استارت‌آپ‌ها جهت احقاق حق شهروندان اقدامات قانونی را با همکاری مراجع قضایی استان در دستور کار دارد.

نقی‌مهر درباره اقدامات انجام شده در راستای آگاهی‌بخشی عمومی گفت: پلیس فتا با تهیه فایل آموزشی و برگزاری کلاس‌ها در جوامع هدفی که براساس رده سنی تقسیم‌بندی شده‌اند اقدام به آگاهی‌بخشی به مردم در حوزه کلاهبرداری‌های سایبری می‌کند.

وی ابراز داشت: به عنوان مثال با توجه به آغاز سال تحصیلی و حضور دانش‌آموزان در بستر شاد پلیس فتا آموزش‌های لازم برای پیشگیری از وقوع کلاهبرداری‌های اینترنتی را به دانش‌آموزان و والدین آن‌ها در بستر فضای آموزشی شاد ارائه می‌دهد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین در راستای این آگاهی‌بخشی پادکست‌ها و ویدئوکست‌های آموزشی در صفحات پرمخاطب استانی و سایت‌های خبری و تحلیلی نشر داده می‌شود.

نقی‌مهر اظهار داشت: برگزاری وبینارهای آموزشی آنلاین و پاسخ به سوالات شهروندان توسط کارشناسان پیشگیری از وقوع جرایم سایبری از دیگر اقدامات پلیس فتا استان گیلان در راستای مصون داشتن عموم مردم از کلاهبرداری‌های سایبری است.

وی گفت: از دیگر اقداماتی که در این راستا امسال توسط پلیس فتا انجام شد راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری با سامانه شبانه‌‌روزی ۰۹۶۳۸۰ است که شهروندان می‌توانند با تماس با این سامانه از راهنمایی کارشناسان این حوزه بهره‌گیری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان درباره شایع‌ترین جرایم سایبری که در استان گیلان رخ می‌دهد تصریح کرد: شایع‌ترین جرایم سایبری در استان گیلان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی مارکت‌ها و سایت‌های ثبت آگهی است.

نقی‌مهر عنوان داشت: افرادی تحت عنوان فروشنده وسایلی را جهت فروش در سایت ثبت آگهی قرار می‌دهند و بدون اینکه هیچ اطلاعاتی از کیفیت کالا به خریدار ارائه شود بیعانه‌ای دریافت و از این طریق کلاهبرداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز نیز از جمله شایع‌ترین تخلفات سایبری در گیلان است افزود: به طور متوسط بیش از ۹۰ درصد جرایم سایبری در گیلان شناسایی شده و پرونده‌های مربوطه به نتیجه می‌رسد.

نقی‌مهر با بیان اینکه میزان کشف جرایم سایبری در گیلان نسبت سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است گفت: شهروندان باید آگاهی خود را در حوزه سواد رسانه و فضای مجازی ارتقاء دهند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.