×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

تیم ملی ایران - قاسم‌پور: نگران بازی با امارات نیستم/ موافق اسکوچیچ نیستم اما زحماتش را منکر نمی‌شوم -

ابراهیم قاسم پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تقابل تیم ملی ایران مقابل امارات و کره جنوبی اظهار کرد: ما تحت هر شرایطی در هر دو گروه قوی ترین تیم هستیم. به علت وجود بازیکنان باتجربه و لژیونرهای باکیفیت وضعیت خوبی داریم. به نظرم مربی بیشتر به توانایی ها و خلاقیت بازیکنان اکتفا می‌کند. در بازی با امارات هم فکر می‌کنم شرایطی که بر بازی های قبل حاکم بود، اتفاق می‌افتد. ما همیشه تیم بهتری مقابل امارات بودیم و توانایی‌های ما بیشتر از این تیم است.

او درباره وضعیت تیم ملی در آستانه دیدار با امارات با توجه به جلسات تمرینی اندک تا این مسابقه گفت: شرایط ما خوب است. اگر از نظر مسائل روحی و روانی و جسمانی هم سبک و سنگین کنیم، همه چیز به نفع ما است و اگر اتفاق خاصی نیفتد این دیدار را با موفقیت به پایان می‌ رسانیم.

این کارشناس فوتبال درباره افت فوتبال امارات در مدت زمان اخیر و شکست مقابل تیم‌هایی مانند ویتنام، تایلند، بحرین و … اظهار کرد: امارات از نظر نیروی انسانی، بضاعت فنی و خلاقیت بازیکنان در مضیقه است. امارات جمعیت چندانی هم ندارد. اگر چه هزینه‌های مختلفی کردند و گهگاه به طور جرقه ای یکی، دو بازیکن خوب هم پرورش می دهند اما همیشه جزو تیم های درجه دو و سه آسیا بوده‌اند و نمی توان خیلی روی این تیم حساب باز کرد. نتایج این تیم جلوی تیم های ضعف تر هم چشم گیر نیست. به طور کلی برای این بازی مشکلی نداریم. من زیاد دل نگران نیستم.

قاسم‌پور درباره تقابل با کره جنوبی در تهران که روی کاغذ قوی‌ترین رقیب تیم ملی محسوب می‌شود گفت: ما تحت هر شرایطی قوی تر هستیم. فوتبال کره از نظر سرعتی افت کرده است اما فوتبال با برنامه تری را انجام می دهند. مانند ما بازیکنانی دارند که خارج از کشورشان هستند. از نظر روحی و روانی بهتر از این تیم بوده ایم چرا اکثر بازی ها را بردیم یا مساوی کردیم. خیلی نتایج به نفع آن ها نبوده است. مضاف بر اینکه بازی در خانه خودمان است. شاید تماشاگر هم در ورزشگاه حضور داشته باشد. بعد مسافت و شرایط مسافرت با هواپیما هم وضعیت بهتری را به نفع ما رقم می‌زند.

این کارشناس فوتبال درباره شرایط صعود تیم ملی به جام جهانی تاکید کرد: اتفاقاتی ممکن است در فوتبال رخ دهد که قابل پیش بینی نیست. ان شاء الله در این بازی هم فوتبال روی خوش خود را به ما نشان دهد اما شاید از معدود سال هایی است که یک مقدار با استرس کمتری به جام جهانی صعود خواهیم کرد.

این مربی فوتبال درباره انتقاداتش از دراگان اسکوچیچ در تیم ملی گفت: شاید خیلی ها انتقاد کنند که من مخالف ایشان هستم. به نظرم اسکوچیچ شخصیت خوب، متین و آرامی دارد و این موضوع یک امتیاز مثبت برای ایشان است اما واقعیت این است که نمی توان نتایج کسب شده را به نام ایشان زد و باید به حساب خلاقیت و ضریب هوشی بازیکنان گذاشت.

قاسمپور افزود: از سوی دیگر مربیگری فقط تمرین دادن نیست. همین که مربی هماهنگی ایجاد کند و خوب از بازیکنانش بازی بگیرد، یک نقطه مثبت است که اسکوچیچ دارد و به قول معروف زحمات ایشان را نباید در این موفقیت ها نادیده گرفت. شاید خیلی موافق اسکوچیچ نباشم اما باید قبول کنیم زحماتی کشیده است. یک سری مشکلات هم هست که در حوزه اختیارات اسکوچیچ نیست. مشکلات اردو و بازی دوستانه به فدراسیون باز می‌گردد. وجود لژیونرهای متعدد هم خارج از کنترل اسکوچیچ است.

به گزارش ایسنا، همواره طی سال های گذشته، پرداخت سهم ورزش از محل درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی به عنوان یک چالش اساسی بین وزارت ورزش جوانان و سازمان صدا و سیما مطرح بود و در این بین هیچگاه مسئولان ارشد ورزش کشور نتوانستند از حقوق مالی ورزش ایران دفاع کنند و سهم ورزش را از محل درامدهای میلیاردی این سازمان که از مسیر پخش مسابقات ورزشی به دست می آید، دریافت کنند.

بارها و بارها کار بیخ پیدا کرد و در برخی مواقع حتی تا دقیقه ۹۰ از ورود دوربین های صداوسیما به ورزشگاه های فوتبال جلوگیری شد و در نهایت با صدور دستور از بالا شاهد آن بودیم که دوربین ها مجددا به ورزشگاه ها راه پیدا کردند و در این بین سهم ورزش باز هم نادیده گرفته شد تا تاریخ به خوبی گواه آن باشد که سازمان صداوسیما هیچگاه در رابطه با پرداخت حق پخش مسابقات ورزشی از موضع خود کوتاه نیامده و در حال حاضر نیز که از سال ۹۹ این مساله به قانون تبدیل و در قانون بودجه سالانه کشور نیز تصویب شده است، باز هم قصد پرداخت بدهی قانونی خود به ورزش را ندارد!

فاصله نجومی با سهم واقعی ورزش از درآمدهای تبلیغاتی

فوتبال دنیا نشان می‌دهد که ۶۵ تا ۷۵ درصد درآمد این رشته ورزشی از محل حق پخش تلویزیونی است و می توان ادعا کرد که علت بدهکاری تیم‌ها و ناتوانی بخش خصوصی در اداره تیم‌های ایرانی نبود درآمدی از محل درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی است، آن هم در شرایطی که طبق اعلام مسئولان ورزش کشور، عربستان سعودی ۱۰۰ میلیون دلار، امارات ۱۵۰ میلیون دلار، کره‌جنوبی ۴۶۰ میلیون دلار و انگلیس بیش از ۳ میلیارد پوند از محل حق پخش تلویزیونی درآمد داشته‌اند.

پیش‌تر محمود اسلامیان، عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که کارشناسان AFC ارزش حق پخش فوتبال ایران را ۱۵۰ میلیون دلار برآورد کرده‌اند که با توجه به جمعیت و علاقه‌مندی مردم در مقایسه با امارات و عربستان منطقی است و اگر مساله حق پخش حل نشود، واگذاری شکست می‌خورد!

نکته قابل تامل اینکه رقم ۱۵۰ میلیون دلاری اعلامی از سوی کارشناسان AFC صرفا به حوزه فوتبال مربوط می شود و به طور حتم سهم ورزش از محل درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی بسیار بیشتر از آن است اما نکته تاسف آور این است که سهم در نظر گرفته شده برای تمام رشته ها از محل درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی، در سال ۹۹ معادل ۱۵ و در سال ۱۴۰۰ معادل ۴۵ میلیارد تومان است!

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.