پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ظریف: واژه «تعلیق» چهار بار در برجام آمده و من خبر نداشتم!
    15 مهر 1400 - 14:28
    شناسه : 188800
    0

    محمدجواد ظریف که بارها گفته بود واژه «تعلیق» در متن برجام نیامده است، در کلاب‌هاوس اعتراف کرد یکی از مذاکره‌کنندگان ایرانی به او از وجود این واژه در توافق هسته‌ای خبر نداده است.

    پ
    پ

    محمدجواد ظریف - ظریف: واژه «تعلیق» چهار بار در برجام آمده و من خبر نداشتم! -

    به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه پیشین ایران که شب گذشته در یکی از اتاق‌های کلاب‌هاوس در نشستی با موضوع نقش دیپلماسی در تنش‌زدایی شرکت کرد و به پرسش‌های برخی حاضران پاسخ گفت. در این اتاق مذاکره‌کننده پیشین ایران و برخی مسئولان دولت‌های سازندگی و اصلاحات هم حضور داشتند.

    آنچه در گفته‌های ظریف در اتاق دیپلماسی سازنده بیش از همه بازتاب داشت، اعتراف به وجود واژه «تعلیق» در متن برجام بود. ظریف در کلاب‌هاوس گفت: «من در مجلس گفتم در برجام کلمه‌ تعلیق وجود ندارد؛ اشتباه از من بود. چهار بار کلمه‌ تعلیق در برجام آمده است ولی مذاکره‌کننده‌ ما به من اطلاع نداده بود.»

    این در حالی است که وزیر امور خارجه دولت حسن روحانی پیش‌تر در مجلس گفته بود متن برجام را خوانده و حتی یک‌بار هم به واژه تعلیق در آن برنخورده است. برخی رسانه‌ها هم همان زمان گزارش‌هایی رفته بودند از اینکه چطور می‌شود کسی که متن برجام را نوشته (ظریف) از بودن یا نبودن یک واژه مهم در آن باخبر نباشد اما دیگران بدانند این واژه در متن توافق هسته‌ای ایران با غرب آمده است یا نه.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.