سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41241 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • واکسیناسیون ۷۷ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال گیلان
    18 مهر 1400 - 1:20
    شناسه : 188869
    0

    رئیس علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با واکسیناسیون ۷۷ درصدی دوز اول پیشتاز هستیم، گفت: ۹۰ درصد گیلانیان بالای ۵۰ سال، واکسن کرونا را دریافت کردند.

    پ
    پ

    واکسن - واکسیناسیون ۷۷ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال گیلان -

    به گزارش «بامردم» به نقل از ایسنا: دکتر ارسلان سالاری در نشست بررسی پیشرفت اجرای سند ملی واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا، اظهار کرد: در جریان بحران کرونا، بسیاری از سازمان‌ها و نهادها از جمله بسیج، سپاه و هلال احمر در کنار حوزه سلامت استان بودند که شایسته تقدیر است.

    وی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت اجرای واکسیناسیون در گیلان، تصریح کرد: ۷۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ ساله واکسن دوز نخست و حدود ۲۸ درصد واکسن دوز دوم را تزریق کرده اند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گروه های سنی بالای ۵۰ سال جزو گروه های در معرض خطر ابتلا به کرونا بودند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۹۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال در گیلان واکسینه شده اند.

    سالاری، گیلان را از استان های پیشتاز در واکسیناسیون برشمرد و یادآور شد: سرعت و شتاب واکسیناسیون در گیلان بسیار افزایش پیدا کرده که این یک مزیت بسیار مطلوبی است.

    وی با اشاره به محدودیت عرضه واکسن برکت در سبد واکسیناسیون کرونا کشور، اظهار کرد: واکسن های برکت موجود در گیلان صرفا برای متقاضیان دریافت دوز دوم آن است و البته پیگیریم تا سهمیه بیشتری از این واکسن را برای استان جذب کنیم.

    این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان گیلان در راه اندازی پایگاه های تجمیعی در ردیف دوم کشور قرار دارد، افزود: تعداد مراکز واکسیناسیون در گیلان بسیار زیاد است و ازدحام در این مراکز و تعلل در واکسیناسیون، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

    رئیس علوم پزشکی گیلان، ضرورت راه اندازی نوبت دهی آنلاین و همچنین دو شیفته شدن مراکز واکسیناسیون در گیلان را در راستای ارایه خدمات مطلوب، مورد تاکید قرار داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.