×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کارابین - عنوان: کارابین چیست + انواع آن -

کارابین ها را معمولاً می توانید در زندگی روزمره بیابید اما عملکرد واقعی کارابین در حین انجام انواع ورزش های فضای باز به طور کامل دیده می شود. اگر هرگز فرصتی برای استفاده از آن نداشتید، باید بدانید که این محصول کاربردهای فراوانی دارد. برای صعود است؟ برای آویزان کردن؟ برای چسباندن اجسام؟ برای نگه داشتن بطری آب؟ پاسخ همه این موارد مثبت است اما کمی پیچیده تر از آن است. به طور کلی، کارابین یک اتصال دهنده با بست ایمنی است، به این معنی که اساساً ابزاری می باشد که برای ایمن نگه داشتن شما طراحی شده است و شامل یک بدنه منحنی با یک نوار مستقیم یا منحنی معروف به دروازه، باز و بسته می شود. مکانیسم قفل یا بسته شدن روی هر کارابین اجازه می دهد تا وسایل و تجهیزات را بدون ترس از جدا شدن به آن وصل کنیم. برخلاف اتصال معمولی که هیچ نقطه بسته ای ندارد، کارابین ها قابلیت برش آسان و یک مسیر مطمئن برای هر فردی که ممکن است به آن نیاز داشته باشد، ارائه می دهند. با این وجود، انواع مختلفی از کارابین ها وجود دارد که هر کدام کمی کاربرد متفاوت دارند. در ادامه با هر یک از آنها آشنا می شویم.

کارابین سیمی

این کارابینی است که همه ما در یک نقطه به کلیدهای خود وصل کردیم. این نوع را کارابین سیمی می نامند زیرا مکانیسم قفل آن شامل یک حلقه سیمی است که معمولاً به بینی کارابین متصل می شود. (بینی کارابین محلی است که دروازه آن باز و بسته می شود.)

اگر به کوهنوردی رفته باشید یا در یک محیط صنعتی بودید قطعا کارابین ها را دیدید. این کارابین ها دستگاه های مناسبی برای جاکلیدی، بطری آب و مصارف خانگی جزئی هستند. آنها می توانند برای مسافران پیاده روی که نیاز به اتصال بارها به خود دارند یا برای چادرهایی که نیاز به وسیله ای برای حمل تمام وسایل خود دارند، مناسب باشند، اما برای نگهداری بیش از حد وسایل شما ایده آل نیستند. این نوع کارابین ها دارای بسته بندی ایمنی قفل باز هستند، به این معنی که تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی لبه مستقیم کارابین فشار دهید تا باز شود. در حالی که از نظر محافظت، از قیر محافظت می کنند اما به اندازه کافی برای حفظ وزن بدن شما ایمن نیستند. آنها هرگز نباید در فعالیت هایی مانند کوهنوردی استفاده شوند، جایی که وسایل شما نقش زیادی در تعیین سطح ایمنی شما روی دیوار دارد. با این وجود، کارابین های جاکلیدی می توانند راهی سرگرم کننده برای حمل و نقل بیرون از منزل با شما در هر کجا که هستید باشند و می توانند در انواع موقعیت های کم خطر برای سهولت کار استفاده گردند.

کارابین دروازه مستقیم

کارابین “دروازه مستقیم” سبکی از کارابین است که می تواند تنها با فشار باز شود. دستگاه های جمع آوری مستقیم به دلیل چسبندگی و کارکردن آسان در حال حرکت معروف هستند. نسخه های سنگین تر این کارابین را می توان برای صعود، به ویژه برای اتصال به پیچ که در آن شانس آزاد شدن تصادفی دروازه قفل بسیار ضعیف است، استفاده کرد. کارابین های دروازه مستقیم در ورزش هایی مانند کوله پشتی یا کایاک نیز یافت می شوند، جایی که کارابین برای کارهای ساده تری مورد استفاده قرار می گیرد، مانند قلاب زدن به خط اسکله یا اتصال سورتمه یا ابزار به بسته شما. سبک کارابین دروازه مستقیم را می توان به عنوان یک محیط نیمه شاد بین کارابین های دوقلوی دو کاره سنگین و کارابین های سیمی که اغلب از جا کلیدی و نمایش های بیرونی استفاده می کنند، مشاهده کرد.

کارابین Bent Gate

مانند کارابین دروازه مستقیم، دروازه های خمیده دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند یعنی کارابین ها با دروازه ای که کمی خمیده است. در حالی که زیاد در خارج از منزل دیده نمی شود، این کارابین ها عمدتا توسط کوهنوردان استفاده می شوند، زیرا کارابین های دروازه خمیده بسیار راحت تر از دروازه های مستقیم طناب را دریافت می کنند. منحنی در دروازه امکان اتصال سریع را فراهم می کند که می تواند در هنگام بالا رفتن کوهنوردان از دیوار حیاتی باشد.

کارابین قفل کننده

در حالی که لزوماً یک “نوع” نیست، کارابین قفل کننده کارابینی است که بیشتر در ورزش های فضای باز مخصوصاً کوهنوردی استفاده می شود. این کارابین ها دارای دروازه ای هستند که با مکانیزم قفل شدن تقویت شده و کارابین را در موقعیت بسته خود محکم کرده و ایمنی مطلق را تضمین می کند. از آنجا که برای باز شدن نیاز به حرکت دوگانه دارد، این کارابین ها برای نصب وسایل کوهنوردی و ایمن سازی کایاک یا قایق ها در نقاط اصلی بدون ترس از رهاسازی تصادفی ایده آل هستند. با این حال، برای انتقال سریع در وسط صعود، این کارابین ها به سرعت مانند یک دروازه مستقیم یا خم بدون قفل باز نمی شوند.

جنس سایر کارابین ها

کارابین ها به طور کلی از جنس های آلومینیوم یا فولاد هستند که هر کدام دارای ۲ مدل قفل پیچی و قفل اتوماتیک می باشند. سایت تجهیزات ایمنی ایران به طور کامل در این باره صحبت کرده است و به معرفی سایر کارابین ها یعنی نوع Basic، Directional، Oval، HMS، Klettersteig و Quicklink پرداخته است. از این رو توصیه می شود جهت کسب اطلاعات تخصصی‌تر و بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.