×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

بستری کرونا بیمارستان سرم - رشد ۲۰ درصدی ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته / صدای پای پیک ششم شنیده شد -

به گزارش «بامردم» به نقل از تسنیم؛ درحالی برای دومین روز متوالی روند صعودی آمار‌های کرونایی ادامه داشت که کارشناسان معتقدند این صدای پای پیک ششم است که رفته رفته واضح‌تر به گوش می‌رسد.

در این زمینه تغییر معنادار آمار‌ها که از اوایل هفته آغاز شده است نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته رشد ۲۰ درصدی نرخ ابتلا و ۱۳.۵ درصدی موارد بستری مهر تأییدی در این زمینه است که احتمال آغاز پیک ششم قوت گرفته است و احتمالاً در روز‌های آینده باید رسماً منتظر پیک ششم کرونا در ایران باشیم.

به‌گفته کارشناسان اگرچه در این پیک به‌دلیل افزایش قابل توجه سطح واکسیناسیون مدیریت شرایط کم‌هزینه‌تر از گذشته خواهد بود، اما عادی‌انگاری هموطنان می‌تواند مشکلی در این زمینه ایجاد کند که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به آمار‌های روز گذشته می‌گویند: نرخ ابتلا در نوزدهمین روز مهر ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که بیش از ۹ نفر در هر دقیقه به ویروس منحوس مبتلا می‌شوند و از این تعداد ۱.۳ نفر نیز در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

این گروه تأکید می‌کنند این واقعیت آماری کاملاً واضح و شفاف نشان می‌دهد که همان‌طور که مسئولان وزارت بهداشت قبلاً اشاره کرده‌اند احتمال آغاز پیک ششم در هفته اول آبان ۱۴۰۰ رفته رفته درحال رسیدن به واقعیت است.

به‌گفته کارشناسان بهداشت و درمان درصورتی که روند صعودی نرخ ابتلا و البته موارد بستری در مراکز درمانی این هفته ادامه‌دار باشد زنجیره بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و البته فوتی‌ها نیز دوباره تشکیل می‌شود و روند افزایشی موارد فوت براثر بیماری کرونا آغاز می‌شود.

ازاین‌رو کارشناسان تأکید می‌کنند برای جلوگیری از شکل‌گرفتن این چرخه بهترین راهکار همکاری و همراهی حداکثری هموطنان با سیاست‌های وزارت بهداشت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت در واکسیناسیون عمومی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.