×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

خورش ها یکی از غذاهای سنتی ما ایرانی ها می باشد که با گوشت یا مرغ یا به صورت گیاهی تهیه می شود و همیشه پایه ثابت مهمانی یا یکی از ایام هفته برای ما می باشد و شاید کمتر کسی باشد که آن را دوست نداشته باشد. خورشت بیشتر از سبزی های یا حبوبات مختلفی تهیه می شوند و هر شهر ممکن است غذا یا خورش مخصوص خودش را داشته باشد اما کلمه خورشت از فعل خوردن می باشد که بیشتر این خورشت با برنج میل می شود و درکنار آن از سالاد یا ترشی استفاده می شود به همین منظور ما تصمیم گرفتیم سه نوع از بهترین و پر طرفدارترین خورشت ها را به شما آموزش دهیم که عبارت است از خورش قورمه سبزی، خورش کرفس، خورش ترش واش همراه ما باشید.

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

1 8 - طرز تهیه خورش قورمه سبزی، کرفس و ترش واش مجلسی با گوشت -

خورشت قورمه سبزی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین خورش های ایرانی می باشد که با سبزی و لوبیا قرمز و گوشت تهیه می شود و گاها با مرغ یا لوبیا چیتی یا لوبیا چشم بلبلی نیز تهیه می شود و شاید برای شما جالب باشد که تاریخچه پخت این خورشت به ۴۰۰۰ یا ۵۰۰۰ سال پیش باز می گردد و یک خورشت ملی به حساب می آید و مهم ترین رکن یک قورمه سبزی اول از همه سبزی آن است که باید خوب خرد و خوب سرخ شود تا در نهایت یک خورشت جا افتاده داشته باشید اما برای مشاهده دستور خورشت قورمه سبزی به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

طرز تهیه خورش کرفس

2 8 - طرز تهیه خورش قورمه سبزی، کرفس و ترش واش مجلسی با گوشت -

خورشت کرفس یکی از دیگر از خورشت ما ایرانی ها می باشد که با سبزی خوشمزه کرفس تهیه می شود و شما می توانید از گوشت یا مرغ برای تهیه این خورشت استفاده کنید. سبزی این خورشت نعنا و جعفری می باشد و باید با شعله کم و زمان زیاد بگذارید تا خورش کرفس پخته شود اما ساقه کرفس برای درمان انواع التهاب و سلامت سیستم گوارش بدن و لاغری مناسب است. اما برای مشاهده دستور خورش کرفس به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

طرز تهیه خورش ترش واش

3 9 - طرز تهیه خورش قورمه سبزی، کرفس و ترش واش مجلسی با گوشت -

خورشت ترش واش یکی از خورشت گیلانی می باشد که بسیار خوشمزه و پر طرفدار است و از سبزی خاصی برای تهیه این خورش استفاده می شود و بیشتر در ظرف سفالی که به اسم گمج می باشد پخته ومی شود و در انتها از بادمجان و گوجه برای سرو استفاده می شود شما می توانید سبزی ترش واش را از شمال یا مغازه ها تهیه کنید. اما برای مشاهده دستور خورش ترش واش به سایت سلام دنیا مراجعه کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.