×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مرد 256 ساله چینی - افشای راز طول عمر مرد 256 ساله چینی -

راز طول عمر انسانی که می تواند ۲۵۶ سال عمر کند چه می تواند باشد جز مصرف غذاهای سالم و مفید. یک پایگاه خبری چینی برنامه ی غذایی این مرد برای طول عمر را منتشر کرد که جزئیات آن را در این بخش از نمناک خواهید خواند.

خبرنگار نیویورک تایمز در سال ۱۹۲۸ نوشت که بسیاری از افراد مسن در محله لی می گویند پدربزرگ آنها او را می شناختند و او در آن زمان یک مرد بالغ بود. گفته می شود که چینگ یون در سن ۱۰ سالگی شروع به کار کرد و در آنجا گیاهان مناطق کوهستانی را جمع می کرد و از مزایای آن ها برای طول عمر استفاده کرده است.

تقریباً به مدت ۴۰ سال، او در رژیم غذایی اش گیاهانی چون لینگشی، توت گجایی، جینسنگ وحشی، هه شو وو، و گوتو کولا و برنج را می خورد. در ۱۷۴۹ در سن ۷۱ سالگی به ارتش چین به عنوان معلم هنرهای رزمی پیوست. گفته می شود که لی در جامعه خود بسیار محبوب است، ۲۳ بار ازدواج کرده و بیش از ۲۰۰ فرزند دارد. با توجه به داستان هایی که عموماً پذیرفته شده ایت، لی مانند یک کودک می تواند بخواند و بنویسد و با دهمین سالگرد تولدش به کانسو، شانسی، تبت، آنام، سیام و منچوری سفر می کرد تا گیاهانی را جمع آوری کند.

در صد سال اول او به این شغل ادامه داد.

سپس به فروش گیاهانی که توسط دیگران جمع آوری شده بود، پرداخت. او لینگشی، توت گجایی، جینسنگ وحشی، هه شو وو و گوتو کولا را به همراه دیگر گیاهان چینی می فروخت و از رژیم غذایی این گیاهان تغذیه می کرد.

با توجه به یکی از مریدان لی، او یک بار با یک مرد ۵۰۰ ساله آشنا شد و بعد آن مرد به لی تمرینات چیگونگ و توصیه های رژیم غذایی را آموخت که به او کمک کند تا طول عمر خود را به نسبت های فوق انسانی گسترش دهد. جدا از چیگونگ و رژیم غذایی غنی از گیاهان، چه چیز دیگری می توانیم از این استاد برای افزایش طول عمر یاد بگیریم؟

لی در بس تر مرگ می گوید:”من تمام کارهایی که باید در این دنیا انجام دهم را انجام داده ام”.

آیا کلمات اخیر او می تواند به یکی از بزرگ ترین اسرار یک زندگی طولانی و پر رونق اشاره کند؟

جالب است توجه کنیم که در غرب، ما اغلب به این باور می رسیم که پیری چیزی است که باید با دستگاه های مادون قرمز پیشرفته و وضعیت داروهاییی بهبود یابد.

راز او برای سلامتش:

از او سوال پرسیده شد که راز مربوط به طول عمرش چیست.

این پاسخ او بود:”قلب آرامی داشته باشید، مثل یک لاک پشت بنشینید، مثل یک کبوتر راه بروید و مانند یک سگ بخوابید”. به گفته لی آرامش درونی و آرامش ذهن همراه با تکنیک های تنفس رمز طول عمر باور نکردنی او بودند.

مسلماً، رژیم غذایی او نقش مهمی ایفا کرده است.

چرا این قدر باورش سخت است؟

با طول عمر متوسط دنیای غرب که در حال حاضر بین ۷۰ تا ۸۵ سال است، فکر اینکه کسی بالای ۱۰۰ سال زندگی کند، عجیب و غریب است.

فکر اینکه کسی که بالای ۲۰۰ سال زندگی می کند، بسیار مشکوک به نظر می رسد. اما چرا ما باور نمی کنیم که افرادی می توانند تا این مدت زنده بمانند؟ ما باید به خاطر داشته باشیم که برخی افراد در این دنیا سبک زندگی خسته کننده ای ندارند، مجبور نیستند با فشارهای بدهی مقابله کنند، آن ها هوای شهر آلوده را تنفس نمی کنند و به طور منظم ورزش می کنند.

آن ها قند یا آرد تصفیه شده و یا هر گونه غذاهایی که آفت کش به آن ها پاشیده شده است، نمی خورند.

چنانچه در این بخش از سلامت نمناک می خوانید آنها گوشت چرب، غداهای شکری و اصلاح شده ژنتیکی را نمیخورند. بدون آنتی بیوتیک، الکل و تنباکو زندگی می کنند. رژیم های غذاییشان پر از غذاهای کم ارزش نیست که ما اغلب در آن ها زیاده روی می کنیم، بلکه شامل سوپر غذاها و سبزیجاتی است که برای اندام های بدن و سیستم ایمنی ما مانند استروئید است.

آن ها همچنین زمان فراغت خود را صرف ورزش های تکنیک های تنفس و تعمق می کنند که به منظور بهبود سلامت روحی، فیزیکی و عاطفی به اثبات رسیده اند.

آن ها همه چیز را ساده میپندارند، خواب خوبی دارند و زمان زیادی را در طبیعت زیر نور خورشید سپری می کنند. زمانی که فرصتی برای استراحت در آفتاب پیدا می کنیم، احساس می کنیم که فوراً جوان شده ایم و به این “تعطیلات” می گوییم. تصور کنید که یک عمر در حال انجام این کار در کوه ها باشید و آنها را با سلامت روحی و فیزیکی ترکیب می کنیم. من برای یک دقیقه هم شک نکردم که اگر همه کارهایی را که می دانستیم انجام می دادیم، زندگی ۱۰۰ ساله معمولی می شد.

۵ مورد از مهم ترین گیاهانی که ،لی چینگ یون آنها را می خورده:

لی چینگ یون به عنوان گیاه شناس که به سفرهایی در محدوده کوهستانی به منظور جمع آوری برخی از اهداف محلی می رفته گیاهان مفیدی را می شناخت. او این گیاهان را در برنامه رژیم غذایی روزانه خود قرار داد و از آن رژیم غذایی در طول زندگی خود استفاده کرد.

مصرف این گیاهان یکی از تنها دلایلی است که لی چینگ یون ۲۵۶ سال زندگی کرد.

این گیاهان لینگشی، توت گجایی، جینسنگ وحشی، هه شو وو، و گوتو کولا هستند.

توت گجایی:

توت گجایی منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، A، آنتی اکسیدان، فیبر، آهن و روی هستند. این میوه باور نکردنی ۱۰ درصد از میزان روزانه شما برای پروتئین را شامل می شود.

گوتو کولا:

گوتو کولا گاهی به عنوان پادشاه گیاهان یاد می شود و هم چنین در طب سنتی چینی به کار می رود.

این گیاه، بسیاری از مشکلات سلامتی مانند ویروس، عفونت های باکتریایی، سرماخوردگی، اضطراب، افسردگی و غیره را درمان می کند.

به شما کمک می کند زندگی طولانی تری داشته باشید.

مصرف ۵ گیاه توسط مرد ۲۵۶ ساله

گیاهانی که مرد ۲۵۶ ساله چینی مصرف کرده است

لینگشی:

اینها اساساً یک ساختار چوبی دارند و به عنوان داروی گیاهی برای درمان بیماری های مختلف بهداشتی به کار می روند.

این گیاهان در شکل های مختلف مثل چای، قهوه، پودر و یا کپسول های گاز مصرف می شوند. مانند توت گجایی، لینگشی همچنین سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، از دیابت، سرطان و افزایش سطح خون جلوگیری می کند.

جینسنگ وحشی:

جینسنگ به عنوان داروی سنتی چینی برای قرن ها استفاده می شود. آن ها حاوی برخی ترکیبات و آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند از چندین مشکل سلامتی پیش گیری کنند. این گیاهان، سیستم ایمنی را تقویت می کنند، از سرطان جلوگیری می کنند، سطح انرژی را افزایش می دهند و سطح قند خون را کاهش می دهند.

هه شو وو:

هه شو وو به عنوان داروی سنتی چینی برای درمان بیشتر مشکلات سلامتی استفاده می شود و طول عمر را افزایش می دهد. سیستم ایمنی را تقویت می کند و سلامت کلیوی را بهبود می بخشد. خواص ضد باکتری آن به پاک کردن سموم از بدن کمک می کند، در نتیجه کلیه و کبد را تصفیه می کند. امروزه، یک محصول تجاری تولید شده که حاوی هه شو وو وجود ندارد که عوارض جانبی نداشته باشد. بنابراین در هنگام انتخاب این گیاه محتاط باشید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.