×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

احمد وحیدی وزیر کشور - فقر گیلان پذیرفتنی نیست/ مسئله پسماند در برنامه هفتم توسعه پیگیری خواهد شد -

به گزارش «بامردم» به نقل از فارس؛ احمد وحیدی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار پیشین و جدید در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه خطه گیلان با تمدنی چند هزارساله و فرهنگی غنی در عین تنوع قومیت نمای ارزشمندی از وحدت در خود دارد، اظهار کرد: این خطه مهد بزرگان فراوانی همچون سید احمد رشتی بوده که محضر امام زمان (عج) تشرف پیدا کرد اسم شریف ایشان در مفاتیح الجنان آمده است.

وی گیلان را مهد علمای بزرگی همچون آیت الله بهجت دانست و گفت: شنیدن نام این بزرگوار موجبات برکت را به ارمغان می‌آورد و مردم ایران به خصوص گیلانی‌ها علاقه و ارادت ویژه‌ای به این عالم بزرگوار دارند و از افتخارات ایران هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه علمای این‌چنینی مقدمات انقلاب را پایه ریزی کردند و راه را برای انقلاب هموار کردند، افزود: اگر امروز کشور ما با تمام قدرت در مقابل استکبار ایستاده و رو به جلو حرکت می‌کند، نباید افرادی که در مقدمه و روزهای ابتدایی این راه را آغاز کردند فراموش کنیم.

وحیدی دکتر محمد معین از خطه گیلان را افتخار ادبیات ایران برشمرد و بیان کرد: گیلان زادگاه پروفسور سمیعی از دانشمندان پر افتخار ایران است که در دنیا به علمش غبطه می‌خورند.

وی با بیان اینکه لشکر قدس گیلان افتخارات فراوانی در جنگ و دفاع مقدس آفریدند، تصریح کرد: زمانی که لشکرهای ارزیابی می‌شدند، لشکر قدس گیلان علاوه بر داشتن نیروهای بسیار و از خود گذشته شهدای بسیاری همچون شهید املاکی را تقدیم کردند، ما باید قدردان این افتخارات و از خودگذشتگی‌ها باشیم.

وزیر کشور با تأکید بر حفظ کوه، جنگل و دریا که از نعمات الهی در گیلان است، افزود: حفظ محیط زیست از تأکیدات اسلام است، بیش از هفتاد درصد از خطه گیلان شامل رویش‌های باغی و جنگلی است و مهم است که این نعمت الهی به خوبی حفظ شود و همه ما در قبال آن مسؤولیم.

وحیدی با بیان اینکه استانی که در چنین شرایط ویژه و مطلوبی در حوزه منابع طبیعی است نباید دچار فقر اقتصادی باشد چرا که فقر اقتصادی منجر به ایجاد فقر فرهنگی نیز خواهد شد، افزود: در آستانه گام دوم انقلاب هستیم و از دولت انقلابی که نخستین دولت بعد از ۴۰ساله دوم انقلاب است انتظار آرایش به فضایل نیک عملکردی است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی همواره همیشگی و ماندگار است، گفت: مهم‌ترین و عالی‌ترین نتیجه انقلاب ساختن انسان‌های وارسته و مؤمن و نخبه است و طبیعتاً انتظار است جریان انقلابی در تمامی رگه‌هایی مدیریتی و مردمی در چنین ساختاری مهیا باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه باید برنامه پیشرفت کشور براساس برنامه ساختار نظام اسلامی شکل گرفته باشد، تصریح کرد: مردم گیلان نه به لحاظ هوش، توانمندی، ظرفیت‌های بومی از کشوری مانند هلند کم ندارند و به مراتب بالاتر هستند و این ظرفیت‌های معنوی و انسانی و طبیعی باید در حوزه صادرات حرف اول را بزند.

وحیدی با تأکید بر احصای بزرگترین ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه صادرات گفت: هدف صادرات باید تا سقف ۱۰ میلیارد دلار باشد تا صادرات دو میلیارد دلاری در گیلان عملی شود.

وی با اشاره به تولیدات پنج میلیون تنی تولیدات محصولات باغی و زراعی در گیلان بیان کرد: در حوزه آبزیان که ظرفیتی بسیار بزرگ برای گیلان است استفاده کافی نمی‌شود و می‌تواند مورد توجه و گسترش باشد.

وزیر کشور با تأکید بر توسعه زراعت چوب در استان گیلان و چند برابر شدن کشت‌های گلخانه‌ای گفت: این لیست مفصل از ظرفیت‌های استان باید به روز شود و این امر باید توسط مردم و کارآفرین‌ها در جهت معرفی به دولت و جذب سرمایه‌گذار انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ نباید مسؤولی خویشاوندان خود را با تبعیض بر سر کار بیاورد، افزود: در همه کارها خصوصا در مدیریت اجرایی طهارت عملی، اخلاق و اجرایی باید سر لوحه کار مدیران قرار بگیرد. وحیدی رانت را جزو محرمات جدی دانست و تصریح کرد: قسط و عدل مقابل رانت و تبعیض است و اگر جایی رانت اتفاق بیفتد یعنی خلاف خواسته خدا و امام زمان (عج) کار کرده‌ایم، نباید در جبهه ضد امام زمان قرار بگیریم بلکه باید با پاکدستی و صداقت و طهارت همه جانبه در این جبهه به درستی حرکت کنیم و شأن قطعی و مسلم مسؤولان در جمهوری اسلامی این است.

وزیر کشور از استفاده از جوانان با استعداد و انقلابی در جایگاه‌های مدیریتی کشور در دولت گفت: پسماند به خصوص برای استان‌های شمالی مسئله مهمی است، طرح جامعی تهیه شده و در برنامه هفتم پیگیری خواهد شد، تالاب انزلی نیز جزو ذخایر مهم زیست محیطی است و باید به هر طریق ممکن حفظ شود.

وحیدی وفاق و وحدت را شرط پیشرفت دانست و بیان کرد: ما وظیفه داریم همگی در خدمت مردم و توسعه استان و سپس در تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشیم.

در انتهای مراسم از زحمات ارسلان زارع در طی مدت استانداری گیلان تقدیر شد و اسدالله عباسی به عنوان استاندار جدید گیلان منصوب شد و حکم خود را از سوی وزیر کشور دریافت کرد، همچنین سید امیر حسین علوی نیز حکم شهرداری رشت را از دست وزیر کشور گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.