×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

اسدالله عباسی استاندار گیلان 2 - استاندار گیلان: فسادستیزی، خط قرمز مدیران باشد / برخورد با باندبازی از برنامه‌های کاری ام است -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری گیلان که با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور و با قدردانی از اعتماد صورت گرفته به وی برای خدمتگزاری مردم گیلان، نگاه به مسئولیت را به معنای خدمتگزاری بسیار مهم دانست و اظهار داشت: جلب رضایت عمومی، انجام تکلیف و وظایف محوله در راستای سیاست‌های دولت مهمترین شاخص ارزیابی مدیران است.

وی انجام اقدامات به صورت جهادی را گامی مؤثر در جهت رضایتمندی مردم و مأیوس کردن دشمنان عنوان و با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر بهبود شرایط توسط مسئولان نظام افزود: باید از همه توانمندی ها و استعدادها در جهت تحقق مطالبات بحق مردم استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مردم این استان متمدن و با وجود آل بویه، پایه‌گذار شیعه هستند و با دلاوری‌های میرزاکوچک جنگلی در برابر استکبار ایستادگی کردند، گفت: نسبت به این مردمی که در همه برهه‌ها به خوبی درخشیده اند باید به صورت صادقانه خدمت کنیم.

وی به شهید سید یونس رودباری به عنوان نخستین شهید پیروزی انقلاب و فرمایش امام خمینی(ره) مبنی براینکه او را از فرزندانم بیشتر دوست دارم، اشاره و خاطرنشان کرد: گیلانیان با هشت هزار شهید و نیز اعزام کاروان‌های عظیم کمک‌های مردمی به جبهه‌ها از انقلاب پشتیبانی کردند.

استاندار گیلان به مشاهیر و بزرگان گیلانی در دوره معاصر و نیز سرمایه‌های کنونی این استان اشاره و اظهار کرد: در طول سال‌ها اگرچه اقداماتی صورت گرفته اما چهره گیلان همچنان به غبار محرومیت، مکدر است و در برخی زیرساخت‌ها و امکانات از میانگین کشوری پایین‌تر است که نباید از هر کوششی دریغ کنیم.

وی با بیان اینکه گیلان نباید از بابت فساد بین پنج استان نخست کشور باشد، برخورد با باندبازی و فساد اداری را از برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: فسادستیزی، خط قرمز مدیران باید باشد و از دستگاه‌های نظارتی خواست تا اسامی مدیرانی که در آنان فساد مشاهده می‌شود را هرچه زودتر ارائه کنند.

دکتر عباسی مبارزه با رفیق بازی و فساد اداری را دو موضوع مهم در نگاه آیت‌الله رئیسی و دولت مردمی نسبت به مدیران بیان کرد و افزود: باید ضمن تلاش برای افزایش سطح رضایتمندی مردم، عطش خدمت را زنده نگه داریم.

وی به توصیه‌های آیت‌الله رئیسی پس از رأی اعتماد هیأت وزیران به استاندار گیلان اشاره و اضافه کرد: رئیس‌جمهوری تعبیر صادق الوعده را برای تحقق وعده‌ها بکار بردند و براین اساس بایستی به وعده‌ها عمل کنیم.

استاندار گیلان مشورت با صاحب‌نظران، دانشگاهیان، علما، نخبگان به ویژه جوانان نخبه را از برنامه‌های محوری خود بیان کرد و گفت: وظیفه داریم بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان خدمتگزار نصب العین قرار دهیم و برمبنای آن کار کنیم و فقط شعاری نباشد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و علاقمندان سرمایه‌گذاری در گیلان تأکید و تصریح کرد: تشویق اساتید و هدایت پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی می‌تواند در توسعه استان راهگشا باشد.

وی در نخستین دستور خود، معاون اقتصادی استانداری و مدیرکل اقتصادی و دارایی استان را موظف به راه‌اندازی سامانه صدور مجوزها و تسهیل روند سرمایه‌گذاری کرد.

دکتر عباسی به ویژگی‌های منحصربه‌فرد آب و خاک حاصلخیز گیلان و محوریت کشاورزی این استان اشاره و با بیان اینکه برای اقتصاد کشاورزی و افزایش عایدات کشاورزان برنامه داریم، افزود: باید کشاورزی از سنتی به سمت مکانیزه هدایت شود تا شاهد رونق این بخش باشیم.

وی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی تولیدی گیلان از جمله برنج، چای، زیتون، بادام، مرکبات، فندق، گل گاوزبان و … گفت: شهرداران و شوراهای شهر و روستا به رونق بازارهای محلی توجهی ویژه کنند تا محصولات تولیدی بدون واسطه به مصرف کنندگان برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به بخش‌های روستایی برای تحقق مهاجرت معکوس، افزود: خانواده های عزیز گیلانی عایدات قابل توجهی از سخت کوشی خود ندارند و در این خصوص نیازمند حمایت بیشتری هستند.

وی با بیان اینکه قیمت برگ سبز چای بایستی در باغات چای و مراکز تولید تعیین شود و نباید این تصمیمات پشت درب‌های بسته باشد، تصریح کرد: عادلانه نیست که برگ سبز چای بین ۶ تا ۷ هزار تومان از چایکاران خریداری و همان عزیز  چای را به قیمت ۱۵۰ هزار تومان خریداری کند.
استاندار گیلان با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف می‌توانیم به خودکفایی نزدیک شویم، اظهار کرد: در بخش صنعت اهتمام ما براینست تا ضمن بازگشت کارگاه‌های تولیدی تعطیل شده به چرخه فعالیت، سرمایه‌گذاران را برای ورود به عرصه صنایع تبدیلی و سبک ترغیب کنیم.
وی به توجه ویژه به زیرساخت‌های بندر کاسپین، منطقه آزاد انزلی و اتصال راه آهن به این بخش اشاره و از ارسال نامه‌ای به وزیر کشور برای اعلام وضعیت پروژه‌های باقیمانده راه آهن و آزادراه و اعتبار موردنیاز خبر داد.

دکتر عباسی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت کریدور شمال-جنوب برای گسترش تجارت و تحول اقتصاد، افزود: در حوزه‌های مختلف به ویژه در موضوع پسماند، آب و سدها باید شاهد تلاش مضاعف و رسیدن به سطح مطلوب باشیم.

وی همچنین پرداختن به موضوع کرونا و تلاش برای ریشه کن کردن آن را از اولویت‌ها عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خود را فرزند این آب و خاک دانست و با بیان اینکه به قبول مسئولیت در سطوح مختلف مدیریت از قانونگذاری تا اجرا توفیق یافته ام، گفت: با خدای خود عهد می‌بندم تا همه بضاعتم را برای خدمت بی‌منت به مردم شریف و عزیز گیلان به کار گیرم و در بسیج امکانات برای تحقق این هدف از هیچ کوششی دریغ نورزم و همه اندوخته خود را از حضور در هیأت رئیسه مجلس تا هیأت دولت و مسئولیت وزارت در این میدان خطیر به کار گیرم.

وی با بیان اینکه تک روی ما را به مقصد نمی‌رساند و در این مسیر کاری بزرگ و راهی دشوار در پیش داریم، افزود: افق پیش‌رو بسیار روشن و امیدبخش است و چشم به لطف خداوند دارم و به همکاری و همت همه عوامل دخیل ، دل بسته‌ام.

استاندار گیلان اظهار کرد: دست همکاری خود را به سمت دوستان و عزیزان فرابخشی از جمله نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات، قوای نظامی و انتظامی و بسیجیان همیشه حاضر دراز می‌کنم؛ به این امید که با همکاری و هم‌افزایی نیروها بتوانیم فصلی جدید در خدمت به مردم عزیز گیلان و رفع محرومیت از چهره استان آغاز کنیم.

وی از همه خواست تا در این جلسه معارفه، تعارفات را به اتمام برسانیم و از کنار رفت و آمدها و هرآنچه که تمرکز بر کار و تلاش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، عبور کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.