×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

واکسن کودکان - سینوفارم و پاستوکووک برای تزریق به کودکان مستندات علمی کافی دارند/ چرا بعضی افراد با وجود تزریق واکسن می میرند؟ -

به گزارش «بامردم» به نقل از ایرنا، دکتر مسعود یونسیان عضو کمیته علمی کشوری کرونا اظهار کرد: واکسن‌هایی که به کودکان بالای ۱۲ سال زده می شود (سینوفارم و پاستوکووک)، به اندازه کافی مستندات علمی برای بی‌خطری و اثربخشی دارند.

یونسیان گفت: در خصوص واکسن هایی که در فهرست سازمان بهداشت جهانی قرار نگرفته اند، نباید الزاماً به بی اثری یا پرعارضه بودن آنها تعبیر شود.

وی افزود: برخی از واکسن های کرونا با مجوز سازمان غذا و داروی کشور تزریق می شود، اما در فهرست واکسن های سازمان جهانی بهداشت قرار ندارند.

این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: برای تزریق واکسن کرونا به کودکان کمتر از سن ۱۲ سال هنوز اطلاعات و مستندات کافی وجود ندارد.

واکسن‌های موجود تاثیر بسیار خوبی در پیشگیری از بستری و مرگ دارند
عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا اظهار داشت: همه واکسن های موجود کرونا در کشور، تاثیر خوبی در پیشگیری از مرگ و بستری به دلیل کرونا دارند.

وی افزود: مجموع شواهد نشان داد که واکسن های موجود کرونا تاثیر خوبی در پیشگیری از ابتلا به اشکال شدید منجر به بستری و مرگ دارند. مطالعات متعدد معتبر هم این موضوع را تایید کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که آیا واکسن های کرونا ایمنی ایجاد می کنند یا فقط جلوی مرگ و بستری را می گیرند، گفت: شواهد نشان می دهد که ایمنی مناسبی ایجاد می کنند.

وی اظهار داشت: ایمنی واکسن ها به حالت های مختلف تقسیم می شود. در حالت اول اصلا امکان ورود ویروس را به بدن نمی دهند، لذا فرد واکسن زده نه خودش بیمار می شود و نه امکان آلوده کردن دیگران را خواهد داشت. در حالت بعدی ویروس وارد بدن شده، تکثیر هم می شود ولی فقط بیماری خفیفی ایجاد می کند و به بستری بیمار منجر نمی شود.

یونسیان گفت: در حالت آخر، ویروس وارد بدن فرد می شود و بیماری نسبتا شدیدی هم ایجاد می کند، ولی به مرگ نمی انجامد. حالتی هم وجود دارد که در آن که ممکن است با وجود دریافت واکسن،‌ بیماری شدیدی ایجاد و به فوت نیز منجر شود که در این حالت، معتقدیم واکسن نتوانسته ایمنی در فرد ایجاد کند.

ایجاد ایمنی ۷۰ تا ۹۰ درصدی با تزریق واکسن
وی تاکید کرد: بدیهی است هیچ واکسنی نمی تواند ایمنی ۱۰۰ درصد ایجاد کند، ولی شواهد مطالعات متعدد داخلی و خارجی نشان داده است همه واکسن های تایید شده کرونا ایمنی مناسبی در برابر ابتلا به اشکال شدید و مرگ ایجاد می کنند.

این اپیدمیولوژیست بیان کرد: ایمنی واکسن های کرونا در جلوگیری از مرگ بسیار بالا است و به نظر می رسد بیشتر از ۹۰ درصد باشد.

یونسیان افزود: این واکسن ها ایمنی از ابتلا به نوع های شدید و بستری هم ایجاد می کنند که سطح آن بالاست و بسته به نوع واکسن بین ۷۰ تا ۹۰ درصد خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: ایمنی در خصوص پیشگیری از آلوده شدن یا ابتلا به نوع خفیف بیماری، مقداری پایین تر از ۲ نوع قبلی است، اما این نوع ایمنی را هم ایجاد می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.