سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ۱۳۰میلیون یورو برای تولید واکسن های ایرانیِ کرونا
    11 آبان 1400 - 12:32
    شناسه : 189768
    0

    مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: به کل تولیدکنندگان ایرانی واکسن کرونا، برای توسعه خطوط تولید ۱۳۰ میلیون یورو ارز دولتی اختصاص داده‌ایم.

    پ
    پ

    واکسن - ۱۳۰میلیون یورو برای تولید واکسن های ایرانیِ کرونا -

    به گزارش «بامردم» به نقل از تسنیم؛‌ مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸۷ میلیون دوز رسیده است و حدود ۶۱ درصد مردم حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

    در مرحله جدید دو واکسن ایرانی “رازی” و “فخرا” مجوز مصرف اضطراری خود را دریافت کردند. پیش از این نیز واکسن‌های “برکت”، “پاستوکووک” و “سیناژن” از سازمان غذا و داروی کشور مجوز مصرف اورژانسی دریافت کرده بودند.

    حال این سؤال اساسی مطرح است که آیا با وجود انجام واکسیناسیون در بیش از نیمی از جامعه هدف، دیگر بازار و ظرفیتی برای واکسن‌های ایرانی کرونا باقی می‌ماند؟

    دکتر «سید حیدر محمدی» درباره این موضوع اظهار داشت: اگر جمعیت هدف را نزدیک به ۸۰ میلیون نفر در نظر بگیریم، نیاز کشور ما به واکسن کرونا، حدود ۱۶۰ میلیون دوز است و اگر نیاز به تزریق دوز سوم نیز باشد این میزان به ۲۴۰ میلیون دوز می‌رسد؛ بنابراین با توجه به بالا بودن جمعیت هدف،‌ برای استفاده از واکسن‌های رازی،‌ نورا، فخرا و… نیز ظرفیت وجود دارد.

    وی افزود:‌ ما نیاز به واکسن کرونا را با تولیدکننده داخلی تنظیم می‌کنیم؛‌ هرچه تولیدکنندگان داخلی بیشتر بتوانند تولید کنند،‌ از این ظرفیت استفاده و مابقی نیازمان را وارد می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه داروهای کرونا همگی با ارز نیمایی تأمین شده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ به کل تولیدکنندگان ایرانی واکسن کرونا برای توسعه خطوط تولید، ۱۳۰ میلیون یورو ارز دولتی اختصاص داده‌ایم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.