پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فعالیت غیرقانونی عضو هیات رییسه پزشکی ورزشی در فدراسیون فوتبال!
    15 آبان 1400 - 16:22
    شناسه : 189910
    1

    طبق تبصره ۱ ماده ۱۸ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، فعالیت امین نوروزی به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی در فدراسیون فوتبال، غیرقانونی است.

    پ
    پ

    - فعالیت غیرقانونی عضو هیات رییسه پزشکی ورزشی در فدراسیون فوتبال! -

    به گزارش ایسنا، ‌اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی پس از تغییراتی در کمیسیون اجتماعی هیات دولت و طرح در کمیته تطبیق قوانین مجلس در مهرماه سال ۹۸ به تصویب رسید. ۱۲ تیر ۱۴۰۰ این اساسنامه از سوی شورای نگهبان تایید و در ۱۹ تیر نیز معاون اول سابق رییس جمهوری جهت اجرا آن را به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ کرد. اواخر مردادماه نیز این وزارتخانه اساسنامه را جهت اجرا به فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ کرد.

    بر اساس ماده ۱۸ اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، هیات رییسه بالاترین رکن اجرایی فدراسیون است و از ترکیب اعضای مشخص تشکیل شده است.

    در تبصره ۱ این ماده نیز آمده است: اعضای هیات رییسه به صورت همزمان نمی‌توانند در سایر فدراسیون‌ها «مسئولیتی» داشته باشند.

    فعالیت غیرقانونی عضو هیات رییسه پزشکی ورزشی در فدراسیون فوتبال!

    انتصاب در هیات رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی

    در خبری که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی به تاریخ ۲۶ خردادماه سال جاری منتشر شد، آمده است: “مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان به استناد بند ۶ ماده ۸ اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری، طی ابلاغ های جداگانه ای دکتر سید محمد پاک مهر، دکتر رشید حیدری مقدم و دکتر امین نوروزی را به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی منصوب کرد.

    سه حکم مختلف در فدراسیون فوتبال

    فدراسیون فوتبال در خبری به تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد که امین نوروزی با حکم رییس این فدراسیون به عنوان مشاور پزشکی عزیزی خادم منصوب شد.

    همچنین فدارسیون فوتبال در خبری دیگر به تاریخ سوم تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد که عزیزی خادم طی حکمی، امین نوروزی را به عنوان عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال منصوب کرد.

    این درحالی است که امین نوروزی در خبری به تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ که از سوی فدراسیون فوتبال منتشر شده است با حکم رییس این فدراسیون به عنوان مدیر کادر پزشکی تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در تمامی رده‌های مردان و زنان منصوب شد.

    بنابراین پس از ابلاغ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران از سوی معاون اول رییس جمهوری در تاریخ ۱۹ تیرماه سال جاری، فعالیت امین نوروزی به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی در سایر فدراسیون های ورزشی ممنوع است و این عضو هیات رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی به صورت همزمان نمی‌تواند در فدراسیون فوتبال سمتی داشته باشد.زهرا اینچه درگاهی بدون دریافت مجوز از وزارت ورزش و جوانان در کنگره فدراسیون جهانی ژیمناستیک شرکت کرد.

    به گزارش ایسنا، هشتادوسومین کنگره فدراسیون جهانی ژیمناستیک درحالی در آنتالیای ترکیه درحال برگزاری است که زهرا اینچه درگاهی با وجود نداشتن مجوز از شورای برون مرزی وزارت ورزش در این کنگره شرکت کرده است.

    اینچه درگاهی که برای پست کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ژیمناستیک و شورای فدراسیون جهانی در این دوره انتخابات فدراسیون جهانی ثبت نام کرده بود. هنوز مشخص نیست که آیا این ثبت نام با هماهنگی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش انجام شده است یا خیر؟

    وزارت ورزش تایید کرده است که مجوزی در شورای برون مرزی برای این سفر صادر نشده است. پیش از این نیز وزارت ورزش درخصوص حضور اینچه‌درگاهی در اجلاس اتحادیه ژیمناستیک آسیا مجوزی صادر نکرده بود.

    حضور رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک در این کنگره درحالی است که مشخص نیست که درگاهی چگونه به این اجلاس سفر کرده است.

    پیش از این درصورت نداشتن مجوز شورای برون مرزی هیچ ورزشکار و حتی رئیس فدراسیون اجازه حضور در رویدادهای بین‌المللی را نداشت و این اقدام تخلف محسوب می شود. باید دید که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و نهادهای نظارتی بابت این رفتار چه واکنشی را از خود نشان خواهند داد.

    دوره ریاست چهار ساله اینچه درگاهی 19 تیر ماه 1400 به پایان رسید اما او هنوز در فدراسیون حضور دارد و در سفر های مهم بین المللی به عنوان نماینده ایران حضور می یابد.

    اخیرا اعتراضات گسترده اهالی ژیمناستیک به بلاتکلیفی این رشته مادر از سوی پیشکسوتان و ورزشکاران و مربیان ملی بالاگرفته است.

    در حالی که باشگاه تراکتور خبر از استعفای فیروز کریمی داده اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که سرمربی تراکتور از سمتش اخراج شده است.

    به گزارش ایسنا، تراکتور دیروز(جمعه) در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر با نتیجه ۲ بر یک مقابل پیکان شکست خورد. فیروز کریمی، سرمربی تراکتور پس از این شکست انتقادات زیادی نسبت به عملکرد بازیکنانش به خصوص محمدرضا اخباری و سامان نریمان‌جهان، دو بازیکن باتجربه تراکتور انجام داد. البته کریمی در قسمت کوتاهی از صحبت‌هایش مسوولیت شکست را برعهده گرفت اما در ۱۶ دقیقه از ۱۷ دقیقه نشست خبری‌اش به انتقاد از بازیکنانش پرداخت.

    با این حال قسمت مهم صحبت‌های فیروز کریمی مربوط به بخش پایانی صحبت‌هایش می‌شد؛ جایی که او با سوالی راجع به آینده تراکتور مواجه شد. سرمربی تراکتور در این بخش از صحبت‌هایش به عقب بودن تیمش در بحث آماده‌سازی تاکید و اعلام کرد که در تعطیلات بازی‌های ملی تا برگزاری هفته پنجم لیگ برتر، ضعف‌های تراکتور را بهبود داده تا بتوانند از بحران خارج شوند.

    ساعتی بعد اما با اعلام باشگاه تراکتور، فیروز کریمی از سمتش استعفا داد. در بخشی از صحبت‌های فیروز کریمی با سایت رسمی باشگاه تراکتور آمده بود: امروز تصور من این است که می‌توانم با رفتنم به تیم محبوبم خدمت کنم؛ لذا با تمام وجود دست تک تک طرفداران را می‌بوسم و از همه‌ی دست اندرکاران و کسانی که مرا در طول حضورم یاری کردند، تشکر می‌کنم و از حضورشان مرخص می‌شوم.

    تغییر ۱۸۰ درجه‌ای موضع فیروز کریمی کم‌تر کسی را قانع می‌کند که او با استعفا از سمتش کناره‌گیری کرده باشد بلکه ذهن‌ها را بیش‌تر به سمت اخراج این مربی متمایل می‌کند؛ البته اخراجی محترمانه. نکته اما این است که رفتن فیروز کریمی در شرایطی رخ داده که او احتمالا کم‌ترین سهم را در ناکامی کنونی تراکتور دارد.

    در هر صورت زنوزی دوازدهمین تغییر(با احتساب سه روز سرمربی‌گری موقت احد شیخ‌لاری) را روی نیمکت تراکتور اعمال کرد تا در این زمینه رکورد خوبی از خود به جای بگذارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.