×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

واکسن - شروط تزریق دوز سوم واکسن کرونا چیست؟ - دوز سوم واکسن

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، از آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: همه پایگاه ها و مراکز واکسیناسیون استان برای تزریق دوز سوم آمادگی دارند.

وی با اشاره به شروط دریافت دوز سوم، افزود: در حال حاضر افراد بالای ۶۰ سال می توانند اقدام به تزریق دوز سوم کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، واکسن های سینوفارم، برکت و بهارات را از نوع ویروس غیر فعال دانست و تصریح کرد: افرادی که چهار ماه از تزریق دوز دوم آنان با این واکسن ها گذشته می توانند اقدام به تزریق دوز سوم کنند.

مهرابیان، با بیان اینکه دوز سوم واکسن های اسپوتتیک و آسترازنکا باید بعد از گذشت شش ماه از دوز دوم تزریق شود، گفت: بیش از ۳۰۰ مرکز واکسیناسیون آماده تزریق دوزهای اول، دوم و سوم هستند.

وی به مردم توصیه کرد برای تزریق دوز سوم حتما از همان نوع واکسن دوز دوم استفاده کنند و متذکر شد: اگر فردی به دلیل مسافرت یا سایر دلایل قصد تغییر نوع واکسن خود را دارد می تواند درخواستش را به شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها و یا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارسال و نتیجه را دریافت کند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۳۹ بیمار جدید کرونایی طی روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه تقریبا از یک ماه پیش هیچ شهرستانی در گیلان قرمز نیست، گفت: فقط شهرستان رودبار در وضعیت نارنجی قرار دارد؛ همچنین وضعیت کرونایی شهرستان های املش، سیاهکل، ماسال و شفت آبی و مابقی شهرستان ها زرد است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.