شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اجازه استمرار بروکراسی مزاحم اداری در مسیر سرمایه گذاری را نمی دهم
    19 آبان 1400 - 10:00
    شناسه : 190067
    0

    استاندار گیلان گفت: اجازه استمرار بروکراسی‌های مزاحم اداری در مسیر سرمایه‌گذاری در استان را نمی‌دهم.

    پ
    پ

    عباسی استاندار گیلان - اجازه استمرار بروکراسی مزاحم اداری در مسیر سرمایه گذاری را نمی دهم -

    به گزارش تسنیم، اسدالله عباسی ظهر امروز در جلسه ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری گیلان اظهار داشت: تسریع صدور مجوز، صدور مجوزهای بی‌نام در قالب پنجره واحد کسب و کار و تهیه اطلس سرمایه‌گذاری از اهمیت ویژه‌ای دارد.

    استاندار گیلان گفت: در حوزه پروژه‌های مهم زیرساختی طرح‌های نیمه تمام بسیاری در حوزه‌های سد، راه و راه‌آهن وجود دارد همچنین در عرصه مزیت‌های استان گیلان در حوزه اقتصاد کشاورزی، دانش‌بنیان، صنعت و گردشگری نتوانستیم به مزیت نسبی دست یابیم.

    وی با تأکید بر لزوم تهیه گزارش عملکردی از طرح گردشگری بوم‌گردی، میزان تسهیلات و بازدهی آن افزود: باید متناسب با پتانسیل، وضعیت و قابلیت‌های هر شهرستان مجوزهای بی‌نام در حوزه‌های مختلف آماده و به سرمایه‌گذاران این حوزه ارائه شود.

    استاندار گیلان احصاء بسترهای سرمایه‌گذاری حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری با رعایت توازن منطقه‌ای را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: نباید بروکراسی اداری مزاحم در مسیر سرمایه‌‌گذاری سرمایه‌گذاران باشد.

    عباسی با اشاره به موضوع استعلام سرمایه‌گذاران از 18 دستگاه و آسیب‌های مربوط به این بخش خاطرنشان کرد: این استعلامات و بروکراسی‌ها زیبنده کشور و سیستم اجرایی استان گیلان نیست و بنده اجازه استمرار چنین روندی را نخواهم داد.

    استاندار گیلان ضرورت سرعت عمل در صدور مجوزها در قالب یک زمان توافقی مشخص را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: باید در قالب پنجره واحد و بستر الکترونیکی، به استعلامات سرمایه‌گذاران در مدت زمان کوتاهی پاسخ داده شود.

    وی با اشاره به اینکه زراعت چوب یکی از ظرفیت‌های مستعدی است که باید از طریق رسانه‌ها، جوانان علاقه‌مند را برای مشارکت در این طرح ترغیب کرد افزود: انگیزه و اراده برای دستیابی به اهداف انتقاد ضعیف است و باید فعالیت‌ها روزشمار باشد.

    عباسی با تأکید بر لزوم جلوگیری از فوت وقت و اینکه سرمایه‌گذاری‌ها باید زمان‌دار باشد خاطرنشان کرد: نباید به دلیل تعلل یک سرمایه‌گذار تسهیلات و پیشرفت امور متوقف شود لذا در صورت عدم مراجعه باید جایگزین معرفی شود.

    وی پیش‌قدم شدن دستگاه‌های متولی در حوزه سرمایه‌گذاری را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: در سرمایه‌گذاری، دستگاه‌های متولی باید خودشان پیش‌قدم شوند و در بستر الکترونیکی دفترچه‌های راهنما تعبیه کنند.

    استاندار گیلان تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی با تعهد معافیت مالیاتی به منطقه آزاد انزلی وارد حوزه سرمایه‌گذاری شدند اما اکنون از آنان درخواست مالیات می‌شود که این موضوع تولید و اشتغال را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد.

    عباسی با اشاره به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و با بیان اینکه در این 3 واژه کلیدی مطالب کاربردی بسیاری نهفته است افزود: برداشتن موانع و بروکراسی اداری به معنای جلوگیری از ایجاد پیچیدگی در امور بوده و به منزله عدم رعایت قانون است.

    استاندار گیلان گفت: از دستگاهی که مسیر تولید را برای سرمایه‌گذاران تسهیل کند، قدردانی و هماهنگی، سرعت عمل و دقت نظر دستگاه‌ها را با جدیت رصد کرده و با کسانی که امور را معطل و فضای ناسالمی برای سرمایه‌گذاری فراهم کنند برخورد می‌شود.

    وی با بیان اینکه در این مسیر از استانداری و کارشناسان آن و هم دیگر دستگاه‌ها انتظار کنش فعالانه دارم گفت: نباید با فرصت‌سوزی، سرمایه‌گذاران را از ورود به استان گیلان پشیمان کنیم بلکه باید با صدایی هماهنگ، شاهد توسعه‌ و رونق گیلان باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.