جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چه راه حل‌هایی برای مشکل مهاربندی کابل‌ها وجود دارد؟
    20 آبان 1400 - 0:53
    شناسه : 190132
    0

    سبد کابل یکی از روش های مهاربندی کابل هاست در در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. لبه‌های سبد کابل از نظر ایمنی منحصر به فرد است و دارای مقاومت بسیار بالایی می‌باشد.

    پ
    پ

    01 4 - چه راه حل‌هایی برای مشکل مهاربندی کابل‌ها وجود دارد؟ - اولین تولید کننده سبد کابل

    سبدهای کابل تولید شده از سیم‌های فولادی با کیفیت هستند، این سیم‌ها به صورت شبکه شبکه به یک‌دیگر جوش داده شده‌اند.

    برای حل مشکل مهاربندی کابل‌ها راه حل‌های بسیاری وجود دارد که مهندسان معمولاً این روش‌ها را به کار می‌گیرند. ما در این مقاله قصد داریم به تمامی این راه حل‌ها بپردازیم و همچنین بهترین روش مهاربندی کابل‌ها را نیز معرفی می‌کنیم.

    اولین روش؛ سبد کابل

    سبد کابل یکی از روش های مهاربندی کابل هاست در در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. لبه‌های سبد کابل از نظر ایمنی منحصر به فرد است و دارای مقاومت بسیار بالایی می‌باشد. لوازم جانبی سبد کابل این قابلیت را دارند که در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را نصب و پیاده‌سازی کنید.یکی از بهترین تولید کننده سبد کابل در ایران، سیدک می‌باشد.

    02 4 - چه راه حل‌هایی برای مشکل مهاربندی کابل‌ها وجود دارد؟ - اولین تولید کننده سبد کابل

     سبد کابل ویژگی‌های منحصر به فردی نیز دارند. این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند.

    1. قابلیت تطبیق‌پذیری بالایی دارد، به گونه‌ای که به آسانی می‌توان آن را به اشکال مختلف تغییر داد.
    2. از نظر فنی بسیار مقاوم و محافظ برای کابل‌هاست
    3. تهویه مناسب و عبور راحت هوا بین کابل‌ها
    4. سازگاری با شرایط محیطی
    5. طراحی بسیار ساده
    6. نصب و راه‌اندازی بسیار ساده؛ در این روش نسبت به سایر روش‌ها، هزینه نصب تا 30 درصد کاهش می‌یابد
    7. تعمیر ساده کابل‌ها
    8. و به کارگیری آن در 50 کشور جهان

    این تمام ویژگی‌های سبد کابل نیست، ما تنها تعدادی از مزایای آن را عنوان کردیم.

    دومین روش، لدر یا نردبان کابل

    تا این گام از مقاله متوجه شده‌اید که تمامی موارد پیش‌رو جهت محافظت از کابل‌ها تولید و استفاده می‌شوند.

    عمدتاً برای ساخت لدر از ورق گالوانیزه یا استیل استفاده می‌شود. این وسیله برای محافظت از کابل‌ها در ارتفاعاتی که سطح ناهمواری دارد بسیا مناسب است؛ شکل ظاهری لدر به این صورت است که طول آن 2 متر، عمق آن 6 سانت و فاصله پله‌های آن از هم 25 سانت می‌باشد.

    از لدر کابل، هم در فضاهای رو باز و هم مسقف استفاده می‌شود. نردبان کابل طراحی به نسبت بازی دارد و جریان هوا در آن آزادانه حرکت می‌کند و با توجه به اینکه عبور جریان برق و الکتریسیته از کابل‌ها باعث تولید گرما می‌شود، همین امر به کاهش دمای اطراف کابل‌ها کمک می‌کند.

    سومین روش، سینی کابل

    سینی کابل در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار بود که با تولید سبد کابل از میزان طرفدارانش کمی کاسته شد، اما همچنان هستند کسانی که آن را بهترین روش مدیریت کابل می‌دانند؛ لازم است که این افراد علاوه بر مزایای سینی کابل که اندک نیستند، معایب آن را نیز در نظر بگیرند.

    از نکات مثبت آن می‌توان به تحمل بالای وزن کابل‌ها، طول عمر بالا، مقاومت بالا در برابر ضربه، ضد حریق، مقاوم در برابر بخارهای اسیدی، تنوع بالای اتصالات و استفاده از آن برای سقف، دیوار و زیرزمین اشاره کرد؛ که البته این تمامی مزایای آن نیست.

    در رابطه با معایب آن می‌توان گفت که سینی کابل وزن سنگینی دارد و انعطاف‌پذیری آن نیز کم است؛ بنابراین نصب آن نیز دشوار و زمان‌بر است. هریک از سه راهی، چهار راهی و زانویی را باید سفارش داد و نمی‌توان آن را در محل نصب انجام داد.

    چهارمین روش، استفاده از مفتول

    امروزه این روش مورد توجه کمتر کسی قرار می‌گیرد؛ این روش سنتی و غیر اصولی است. استفاده از سیم مفتول برای هدایت کابل‌ها به هیج عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

    پنجمین روش، پروفیل‌های فولادی

    این روش نیز مانند روش قبلی توصیه نمی‌شود. در این روش پروفیل‌های فولادی در کارگاه به صورت اشکال U شکل در می‌آورند و از بین آن‌ها کابل‌ها را عبور می‌دهند.

    ششمین روش، لوله فولادی

    ششمین روش لوله فولادی است که عبور کابل‌ها از درزها را عهده‌دار است و از خراشیده شدن و زنگ زدگی کابل‌ها نیز جلوگیری می‌کند. از این لوله‌ها برای محافظت کابل‌ها در برابر آتش‌سوزی، رطوبت، ضربه و بخارهای اسیدی و شیمیایی استفاده می‌شود؛ و اگر بخواهیم از مزایای آن صحبت کنیم باید بگوییم این لوله‌ها دوام بالایی دارند، در برابر ضربه و شکستن مقاومت بالایی دارند و کابل‌ها را از آسیب‌دیدگی در برابر حیوانات موذی محفوظ نگه می‌دارد.

    03 4 - چه راه حل‌هایی برای مشکل مهاربندی کابل‌ها وجود دارد؟ - اولین تولید کننده سبد کابل

    و اما معرفی بهترین روش مهاربندی کابل‌ها

    امروزه تقریباً اغلب موارد بالا برای مهاربندی کابل‌ها استفاده می‌شود اما اینکه کدام روش به صرفه‌تر و بهتر است را نمی‌توان با قاطعیت عنوان کرد؛ زیرا وابسته به پروژه و محلی که قرار است این تجهیزات نصب شوند متفاوت هستند. اما توجه به مزایای سبد کابل این روش در حال حاضر نسبت به روش‌های قدیمی‌تر صرفه اقتصادی بیشتری دارد. امنیت کابل‌ها نیز به صورت کامل حفظ خواهد شد و همچنین سبد کابل نسبت به روش‌های گفته شده وزن سبک‌تری دارد. به علاوه انعطاف بالای آن کار نصب را برای نصابان ساده کرده است. و همین انعطاف باعث شده تا کار ساخت زانو، سه راهی، و چهار راهی در همان محل نصب انجام شود. با توجه به ظاهر شبکه شبکه‌اش در برابر گرد و غبار و حیوانات موذی نیز در امان هستند. این تنها بخشی از نقاط قوت آن نسبت به روش‌های دیگر است.

    اولین تولید کننده سبد کابل

    برای خرید سبد کابل باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. با توجه به اینکه قیمت دلار هر روزه در حال افزایش است ممکن است برخی از تولید کنندگان برای کاهش قیمت کیفیت را تحت شعاع قرار می دهند. بنابراین بهتر است از مراکز معتبر سبد کابل خود را خریداری کنید. یکی از معتبر ترین و اولین تولید کننده سینی مش در ایران، سیدک است. که تمامی محصولاتش از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.