×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سلام دوستان آیا چیزی در مورد توری شابلون سیلک می‌دانید؟ آیا می‌دانید انواع توری چاپ سیلک را از کدام فروشگاه تهیه نمایید؟ آیا وب سایت نیکوچاپ که بهترین مرکز عرضه کننده توری سیلک است را می‌شناسید؟ و با خدمات این شرکت آشنا هستید؟

ما در این مقاله ضمن بررسی کاربرد توری شابلون سیلک و انواع آن یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های عرضه کننده توری شابلون سیلک را معرفی خواهیم کرد و شما را با خدمات این مرکز آشنا خواهیم ساخت. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

image 8085834cea55897d795a1ab526279915f0984b18 - توری شابلون سیلک چیست و چه کاربردهایی دارد؟ -

یکی از روش‌های متداول جهت چاپ تصاویر روی پارچه، روش چاپ سیلک است که به کمک توری شابلون سیلک انجام می‌گیرد. به این صورت که پس از ثابت کردن توری در قاب، طرح مورد نظر روی توری درج می‌گردد؛ سپس نقاطی که نباید به رنگ آغشته شود به کمک ماده مخصوصی مسدود شده و رنگ تنها به بخش‌هایی که مسدود نشده انتقال می‌یابد و سپس تصویر روی پارچه و یا کاغذ چاپ می‌گردد. اولین بار این روش از چاپ در ژاپن به کمک پارچه‌های ابریشمی مورد استفاده قرار گرفت و از همان زمان تا به این لحظه چاپ سیلک جزو بهترین روش‌های چاپ روی پارچه محسوب می‌شود. کیفیت و دوام چاپ سیلک به نوع و کیفیت توری شابلون سیلک بستگی دارد به همین دلیل قبل از استفاده از این روش چاپ بهتر است با انواع توری چاپ سیلک و کاربردهای آن آشنا شوید.

توری شابلون سیلک

یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین عناصر شابلون در فرآیند چاپ سیلک اسکرین، توری شابلون سیلک می‌باشد که برای انتخاب بهترین آن عواملی همچون نوع جنس توری، مشخصات تار و پود آن، ابعاد مش، نوع طرح، میزان ظرافت طرح، نوع رنگ و نوع قطعه را باید مد نظر داشت تا کیفیت و دوام چاپ به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

در میان این عوامل مهم‌ترین پارامتر در چاپ سیلک در نظر گرفتن ابعاد مش است. منظور از مش همان سایز توری است که جهت چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد و غالباً برای آن اعدادی در نظر گرفته می‌شود که بیانگر تعداد روزنه‌هایی است که در یک اینچ مربع از توری وجود دارد. یعنی وقتی می‌گوییم توری شابلون سیلک با عدد ۱۶۰ در واقع منظورمان این است که شبکه توری مورد استفاده در چاپ دارای ۱۶۰ روزنه در یک اینچ مربع است. هر چه این عدد کوچک‌تر باشد روزنه توری‌ها بزرگ‌تر و بازتر خواهند بود.

توری شابلون سیلک با اعداد بزرگ‌تر مناسب اجرای طرح‌هایی است که دارای پیچیدگی‌ها و جزئیات بیشتری است و به ظرافت و دقت بیشتری در هنگام چاپ نیاز دارند. توری شابلون سیلک با مش بالا تر از ۱۲۰ برای چاپ فلزات، نایلون، چوب، سرامیک و شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین برای چاپ‌هایی که طرح ریز بوده و نیاز به مصرف رنگ کمتری دارند نیز بسیار مناسب هستند.

image 294d1e587fe83ba66086fe071631fe472018a03d - توری شابلون سیلک چیست و چه کاربردهایی دارد؟ -

انواع توری شابلون سیلک

توری شابلون سیلک بسته به نوع رنگ، نوع سری، کشور سازنده و این که قصد چاپ بر روی چه نوع سطوحی را داریم به انواع مختلف تقسیم می‌شود. توری‌های چینی، سوئیسی، ژاپنی، آلمانی ایتالیایی و… از جمله انواع توری چاپ سیلک هستند که توسط فروشگاه‌های معتبری همچون فروشگاه نیکوچاپ عرضه می‌شوند. علاوه بر کشور سازنده، انتخاب توری سیلک بر اساس شماره صحیح مش جزو مهم‌ترین مراحل چاپ به شمار می‌آید زیرا همان طور که گفتیم هر کدام از این شماره‌ها برای انجام برخی از چاپ‌ها در سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این توری‌ها در ابعاد مش شماره ۸ تا شماره ۲۰۰ در بازار موجود می‌باشد. در واقع می‌توان گفت توری با شماره ۸ درشت‌ترین شماره و توری با شماره ۲۰۰ ریزترین شماره‌های توری شابلون سیلک هستند. توری سیلک با ابعاد مش ۴۳، ۴۸، ۷۷ و ۱۲۰ جزو پر مصرف‌ترین انواع توری‌ها می‌باشد. به طوری که برای چاپ روی لباس و تیشرت از ابعاد ۴۳ و ۴۸ و برای چاپ روی لباس پشمی و پرز دار از ابعاد ۴۶، برای چاپ روی سطح صاف مانند لیبل، نایلون یا اسباب بازی از توری با ابعاد ۹۰ و ۱۲۰ و همچنین برای چاپ روی سطح شیشه و سرامیک از ابعاد ۷۷ استفاده می‌شود.

توری شابلون سیلک از لحاظ سری ساخت به انواع سریT، سری HD, سری S و سری کلندر تقسیم می‌شود. بیشترین کارایی از میان این دسته از توری‌ها، توری‌های سری T می‌باشد که برای مصارف عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای چاپ‌های ورنی و یو وی از توری‌های سری کلندر استفاده می‌شود. همچنین توری شابلون سیلک سری HD از نخ‌های ضخیم ساخته شده‌اند که برای مصارف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع توری چاپ سیلک از لحاظ رنگ‌بندی نیز به توری‌های سفید، زرد و قرمز تقسیم می‌شوند که در این میان توری شابلون سیلک سفید بیشترین کاربرد را دارد زیرا حساسیت توری‌های سفید بسیار بالاتر از دیگر توری‌ها می‌باشد.

انواع توری از لحاظ جنس پارچه توری شابلون سیلک

همان طور که گفتیم هنر چاپ سیلک در ابتدا توسط ژاپنی‌ها مورد استفاده قرار گرفت که در آن طرح مورد نظر را به کمک توری‌هایی با جنس ابریشم بر روی سطوح دلخواه چاپ می‌کردند. در صنعت چاپ سیلک ابتدا برای تهیه توری شابلون سیلک از پارچه‌های پنبه‌ای استفاده می شد و سپس پارچه‌های غربالی شکل جای پارچه‌های پنبه‌ای را گرفت اما بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل کیفیت پایین چاپ توسط این پارچه‌ها، کارخانه‌ها از توری‌های ابریشمی مصنوعی و نایلونی جهت چاپ استفاده کردند و به تدریج با پیشرفت تکنولوژی پارچه‌های توری فلزی نیز در صنعت چاپ مورد استفاده قرار گرفت.

image 0b625407b00c6f15b1025430d4de7c4ca2435b1f - توری شابلون سیلک چیست و چه کاربردهایی دارد؟ -

پارچه‌های ترگال و پارچه‌هایی با توری ناخالص ساخته شده از نایلون و فلز نیز از دیگر پارچه‌هایی هستند که امروزه جهت ساخت توری شابلون سیلک مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کل انواع توری چاپ سیلک از لحاظ جنس پارچه به انواع توری سیلک با پارچه توری ابریشمی طبیعی، توری سیلک با پارچه توری نایلون، توری سیلک با پارچه توری پلی استر و توری شابلون سیلک با پارچه توری فلزی تقسیم می‌شود.

پارچه‌های توری فلزی از تارهای برنز و فولاد آب داده شده تولید می‌شوند و از لحاظ مقاومت و استحکام در برابر گرما، خراش و بریدگی نسبت به پارچه‌های دیگر در سطح بالاتری قرار دارند. پارچه توری پلی استر از ترکیب پلی اسید و الکل اشباع نشده ساخته شده‌اند و معروف‌ترین این نوع پارچه‌ها ترگال و تریلن می‌باشند و در برابر رطوبت و مواد شیمیایی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند. پارچه‌های توری نایلون که به آن ابریشم مصنوعی نیز گفته می‌شود از الیاف قابل ارتجاع و محکم سوپر پلی آمید ساخته شده‌اند این پارچه‌ها به مرور زمان پوسیده نمی‌شوند و دارای طول عمر و مقاومت بسیار بالا هستند.

فروشگاه نیکوچاپ

فروشگاه آنلاین نیکوچاپ یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران است که با راه اندازی وب سایت نیکوچاپ خدمات و مشاوره‌های تخصصی و مفیدی را در کنار فروش محصولات با کیفیت عرضه می‌کند. شما به کمک این وب سایت به راحتی می‌توانید خریدی آگاهانه در زمینه چاپ داشته باشید و ملزومات مصرفی مورد نیاز خود از جمله انواع توری شابلون سیلک را در بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه نمایید.

این مرکز خدماتی همچون فروش انواع دستگاه‌های چاپ، فروش انواع ملزومات چاپ نظیر ملزومات چاپ سیلک، چاپ تامپو، چاپ سابلیمیشن و ملزومات کاتر پلاتر، مشاوره خرید ملزومات چاپ سیلک، مشاوره و فروش انواع توری چاپ سیلک، فروش رنگ سیلک، فروش ریتاردر و شابلون سیلک، فروش لاک حساس و… را در سرتاسر کشور با قیمیتی مناسب ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از کلیه خدمات ارائه شده و محصولات قابل عرضه نیکوچاپ، وارد وب سایت این فروشگاه شده و ضمن بازدید از تمامی محصولات، از مشاوره و راهنمایی متخصصین صنعت چاپ این وب سایت نیز بهرمند شوید و بهترین و آسان‌ترین روش خرید ملزومات چاپ را تجربه نمایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.