شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاهش حجم عکس در گوشی های اندروید
    07 آذر 1400 - 10:37
    شناسه : 190787
    1

    برنامه های اندویدی کاربردی بسیاری وجود دارد که با کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت اقدام به فشرده سازی آن میکند .

    پ
    پ

    ce11440a e817 463c a96c 2d1a85908a18 - کاهش حجم عکس در گوشی های اندروید -

    کاهش حجم عکس در گوشی های اندروید

    امروزه با وجود گوشی‌های موبایل مجهز به دوربین‌های عالی وباکیفیت ، تقریباً همه کم و بیش از گوشی هوشمند یا تبلت خود برای ثبت و ذخیره تصاویرو اشتراک گذاری آن ها در شبکه های اجتماعی استفاده می ‌کنند اما ممکن است حجم زیاد این عکس ها با وجود سرعت پایین اینترنت در هنگام آپلود کردن آن ها برای شما مشکل آفرین باشد. با این حال برنامه های اندویدی کاربردی بسیاری وجود دارد که با کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت اقدام به فشرده سازی آن میکند . در ادامه با برخی از این برنامه ها آشنا می شویم :

    Resize Me

    این اپلیکیشن را میتوان به عنوان یکی از بهترین برنامه های کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت معرفی کرد. هنگامی که وارد برنامه شوید ، می‌توانید تصویر مورد نظرتان را از گالری انتخاب کرده یا عکس جدیدی را ثبت کنید سپس اقدام به کاهش حجم آن و یا ویرایش های دیگر کنید. در صورتی که به دنبال یک اپلیکیشن کاربردی اندروید به منظور کاهش حجم تصاویر و ایجاد سایر تغییرات هستید ، قطعا Resize Me انتخاب مناسبی خواهد بود.

    ed9a03e9 3f00 4c9e a0dc 18dcc331b646 - کاهش حجم عکس در گوشی های اندروید -

    Photo Compress

    Photo Compress از محبوب‌ترین و سریع‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کم کردن حجم عکس در اندروید است.پس از به روز رسانی اندروید این اپلیکیشن را نسب کنید. این اپلیکیشن بدون افت کیفیت می‌تواند به راحتی حجم عکس‌های شما را کاهش دهد . این برنامه را به صورت کاملا رایگان می‌توانید از پلی‌استور نصب کنید. از دیگر امکانات این برنامه میتوان به این اشاره کرد که علاوه ‌بر کم کردن حجم عکس ، می‌توانید به دلخواه خود تصاویر مورد نظرتان را تغییر سایز داده و برش بزنید.

    bb85c750 a19f 4ae5 9986 fdbd12dc67bb - کاهش حجم عکس در گوشی های اندروید -

    Codenia Image Size

    این برنامه یک راه‌حل عملی و در عین ‌حال ساده برای تغییر اندازه تصویر را ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن دارای ویژگی‌های زیادی بوده که در برخی از اپلیکیشن‌های مشابه مشاهده خواهید کرد. در بخش ادیت عکس ، گزینه‌های قابل تنظیم زیادی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند تنظیمات مختلف را در ظاهر فایل‌های تصویری ایجاد کنید.

    می‌توانید از این برنامه اندرویدی برای تغییر ابعاد ، سفارشی‌سازی و در نهایت ، کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت استفاده کنید . در حقیقت کلیه این قابلیت‌ها در کنار هم می‌توانند عملکرد بسیار خوبی را رقم بزنند و نتیجه دلخواه را در کاهش حجم عکس به وجود آورند .

    bff1359b fbe4 48ef bdb7 915a9922b65b - کاهش حجم عکس در گوشی های اندروید -

    lit photo

    پس از ورود برنامه گزینه photos compress را انتخاب کنید.

    یک یا چند عکس را انتخاب کنید و بعد از آن گزینه تیک بالای صفحه را بزنید و سپس در این مرحله کیفیت دلخواه عکس خود را انتخاب ‌کنید . وقتی کیفیت را روی ۱۰۰ بگذارید یعنی با کمترین کاهش در کیفیت ، حجم عکس کم می شود. اگر هم خواستید فرمت ذخیره عکس را تغییر دهید کافی است از گزینه file options فرمت مورد‌ نظر را انتخاب کنید.

    Reduce Photo Size

    این برنامه با اینکه دارای نامی با معنای ” کاهش اندازه عکس” است اما عکس ها را فشرده نمی کند و به جای آن اندازه عکس را تغییر می دهد تا حجم عکس را کاهش دهد. این برنامه کیفیت بسیار بالایی را دارد و می توانید با استفاده از آن رزولوشن عکس را تنظیم کنید . علاوه بر تغییر اندازه و کاهش حجم عکس ، این امکان را به شما می دهد تا تصاویر خود را برش داده و بچرخانید.

    Cram

    با این برنامه به خوبی می توانید حجم عکس را بدون اینکه رزولوشن تصویر خود را تغییر دهید ، کاهش دهید. در نسخه رایگان برنامه شما می توانید تنها حجم ۳۰۰ عکس را تغییر دهید. برنامه از شما سوال خواهد کرد که بعد از کاهش حجم عکس اصلی حذف شود یا نه؟ بعد از کاهش حجم عکس یک اعلان مشاهده خواهید کرد که به شما نشان میدهد که حجم عکس اصلی چقدر بوده و در حال حاضر به چه اندازه ای کاهش پیدا کرده است .

    a2ef9a3c 75e6 462e 88f7 704d1ce12aca - کاهش حجم عکس در گوشی های اندروید -

    Image Easy Resizer

    این برنامه علاوه بر اینکه حجم عکس های شما را تغییر می دهد بلکه به شما کمک می کند تا فرمت تصاویر خود را نیز تغییر دهید و عکس های خود را بچرخانید. فضای کاربری برنامه بسیار ساده و کاربرپسند است . کاربران می توانند از اندازه فایل سفارشی برای رسیدن به اندازه خاص تصویر استفاده کنند.

    Adobe Photoshop Express

    اگر به دنبال برنامه ای پیشرفته ترهستید اپلکیشن Adobe Photoshop Express گزینه ی مناسبی برای شما محسوب میشود . این برنامه چندین ویژگی حرفه ای را برای ویرایش تصاویر ارائه داده است.

    فتوشاپ امکانی با عنوان  save for web یا ذخیره برای وب دارد که کاربرد آن کاهش حجم تصاویر است.

    در قدم اول باید عکس مورد نظر خود را در فتوشاپ باز کنید . به قسمت File رفته و سپس گزینه Open ( ctrl+ O) را بزنید.

    سپس به قسمت File رفته و گزینه Save for Web  را انتخاب کنید تا به منوی مربوطه بروید .

    بعد فرمت مورد نظرتان را برای عکس انتخاب کنید ، سپس میزان کاهش حجم عکس را انتخاب کنید.

    گزینه Medium گزینه مناسبی است؛ کمتر از این درجه روی کیفیت تصویر تاثیر می‌گذارد.

    eb3ce829 9ca1 4177 9b37 f0cb875cdfe1 - کاهش حجم عکس در گوشی های اندروید -

    درهنگام آپلود کردن عکس ها در شبکه های مجازی و یا در بسیاری از وب‌سایت‌ها جهت ثبت نام ، درج آگهی و… نمی‌توان عکس‌هایی با حجم بالا را آپلود کرد. به همین دلیل لازم است نحوه کم کردن حجم عکس در اندروید را یاد بگیریم. ما در این مقاله سعی کردیم نحوه انجام این کار را با اپلیکیشن های مختلف به شما آموزش دهیم امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.