×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

3f12b2ee 222e 4270 8ff1 49d845f2d465 - چگونه باغ درست کنیم - آموزش کامل مشاوره رایگان - نهال

آموزش احداث باغ میوه به صورت کامل

برای احداث باغ میوه باید برخی از شرایط مربوط به کاشت و احداث را تحقیق کرد تا آگاهی کافی برای انجام اینکار را داشته باشید .که چند هکتار زمین برای کاشت چه نهالی بهتر است یا مثلا کدام شرایط برای گرم سیر است و کدام برای سرد سیر یا کوهستانی و همچنین چه میوه ای در چه منطقه ای رشد عالی دارد.ویا مناسب کاشت نیست. همچنین قابل ذکر است که چه خاکی برای کدام نهال و کدام منطقه مناسب است.میزان آبیاری مناسب با شرایط آب و هوایی . اگر جزء افرادی هستید که برای اولین بار در زمینه کشاورزی و باغداری فعالیت میکنید باغ نهال شما را راهنمایی میکند  باید صبور باشید و آرام و باحوصله تا نتیجه کار خود را به بهترین شکل ممکن ببینید. اگر در احداث و کاشت نهال به همه موارد ریزه و درشت دقت کنید علاوه بر اینکه سود بالایی از محصول با کیفیت خود به دست می آورید ارقام محصول تجاری در کشور ایران را نیز افزایش میدهید.  با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتر و دقیق تری را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. تا

مناسب ترین زمین برای احداث  باغ میوه های گرم سیری :

برای اینکه باغدار در ابتدای شروع احداث باغ میوه موفق باشد باید  برخی از شرایط را بخوبی انجام دهد. اگر قصد احداث باغ میوه در مناطق گرمسیر مانند(کیش.بندعباس. یزد.)دارید باید در نظر داشته باشید که حداقل باید زمین کاشت ۳ هکتار الی ۶ هکتار باشد.تا بتوانید کاشتی خوب داشته باشید. دقت در انتخاب زمین بسیار اهمیت دارد. زیرا بنا به شیب دار بودن ومسطح بودن زمین آبیاری که در ابتدای کاشت نهال گیاه ها صورت میگیرد اهمیت بالایی دارد. برای کاشت نهال در مناطق گرم سیر باید از خاک های خنک مانند خاک آهکی که باعث خنک ماندن ریشه در زیر خاک میباشد . مورد استفاده قرار داد .اگر زمین کاشت شیب دار باشد برای ایکه حاصل کاشت شما به عمل آید باید میزان آبیاری بیشتری را انجام دهید .و همچنین اگر زمین مسطح باشد باید ابیاری بیشتر انجام گیرد تا نتیجه مطلوب به دست آید . کود های مناسب برای نهال هایی که در مناطق گرما کاشت میشوند بهتر است از نوع پوسیده حیوانی باشد تا تاثیر در رشد نهال را به چشم خود ببینید.افرادی که برای اولین بار میخواهند وارد بازار کاری باغداری شوند باید اطلاعاتی را در مورد نحوه کاشت و احداث و غیره بخوبی آشنا باشند .باما همراه باشید تا در ادامه اطلاعات گسترده و کامل تری را مالک شوید.نیاز سرمایی ریشه در مناطق گرما حدود ۱۲۰۰ساعت در دمایه منفی ۷ درجه میباشد. دقت کنید نهال بیشتر ز نیاز خود در برابر نور مستقسم خورشید قرار نگیرد زیا با عث سوختگی شاخ برگ درخت میشود. روزانه شیش ساعت نور آفتاب برای رشد نهال کافی میباشد.

مناسب ترین زمین برای احداث باغ میوه های سرد سیری:

همناطور که در بالا ذکر شد برای احداث باغ میوه در  مناطق زمستانی و سرد سیر مانند(چالدران. سقز. زرینه.اردبیل و شهر کرد)باید زمین های در نزدیکی کوهستان که وزش باد دارند همراه با بارش باران و برف زیاد .قبل از کاشت باید ابتدا نهال هایی که مناسب برای منطقه سرد هستند را انتخاب کرده و تهیه کنید .دقت داشته باشید که زمین کاشت باید از ۳ هکتار الی ۶ هکتار باشد .برخی از میوه هایی که در سرما بهتر رشد میکنندو عملکرد بالایی دارند عبارتند از :(بلوبری .خرمالو.سیب. گوجه سبز )و غیره.خاک مناسب برای میوه های سرما دوست میتواند لومی .شنی.رسی یا زهکشی شده باشد که نهال خیلی زود به بار آید و گلدهی و محصول دهی را آغاز کند.عمق مناسب برای ریشه در زمستان حدود ۲ متر میباشد و فاصله هر نهال بنابر نوع نهال متغیر میباشد اما بطور معمول فاصله ۴*۴متر مکعب مناسب میباشد.هنگام آبیاری دقت داشته باشید که نباید ریشه نهال را زیاد آبیاری کنید . در زمین زراعی مناطق سرد سیر حدود کاشت که صورت میگیرد باید ۳۰۰الی ۱۵۰۰ عدددرهر هکتار باشد. کودهی نهال نیز باید منسب باشد که سرمایه ای که برای احداث گیاه خرج میکنیم ضرر نبیند بلکه چند برابر سود کند. در سما توجه کنید که بیشتر از نیاز سرمایی نهال در سرما نگه داشته نشود که باعث یخ زدگی ریشه میشود.مقدار گرمایی که نهال برای فتوسنتز بهتر ریشه به آن احتیاج دارد کم میباشد .

bf15d2e8 ea67 4020 889e 71e8d46f9051 - چگونه باغ درست کنیم - آموزش کامل مشاوره رایگان - نهال

کدام خاک ها برای احداث باغ میوه مناسب هستند:

اگر بخواهیم بطور کلی جمع بندی کنیم بید بگوییم بهترین نوع برای کاشت همه نهال که دارایه نتیجه می باشد .خاک زهکشی شده است. البته بنابر منطقه کاشت و نوع زمین و آّ و هوا تغییر میکند .بعضی از ریشه ها در خاک های شور بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند که ممکن است همین خاک مناسب نهال دیگر نباشد و نتیجه عکس بدهد و باعث نابودی رسشه شود. همچنین برخی از ریشه ها نیز در خاک های سبک میتوانند رشد منحصر به فردی را از خود به نمایش بگذارند . اکثرا خاک های زهکشی شده و اسیدی را با انواع مدل خاک مخلوط میکنند تا بتوانند خاک مناسب هر منطقه برای کاشت نهال را به دست آورند.علاوه بر خاک مناسب نیاز سرمایی نهال نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر میزان سرما بیش ز حد باشد باعث یخ زدگی و اگر گرمای مستقیم نور خورشید بیش از حد اندازه باشد باعث آفتاب سوختگی میشود که در هر دوحالت خسارت بسیار زیادی را برای باغدار به ارمغان می آورد. توجه داشته باشید که موقع باریدن تگرگ در فصب بهار نهال های خود را بپوشانید تا از آسیب آن در امان باشند .بیشتر ریشه گیاهان برای رشد به عمق زیاد نیاز نیاز دارند تا بتوانند آزادانه رشد کنند و گسترش یابند.

فصل مناسب برای احداثباغ  میوه های زود رس و دیر رس:

برای اینکه بتوانید در احداث باغ خود موفقیت والا به دست آورید باید اطلاعات دقیق از اینکه نهال چه میوه ای زود رس است و در فصل تابستان یا زمستان محصول دهی میکند و همچنین نهالستان کدوم میوه دیر رس و در چه فصلی محصول دهی میکند . اگر منطقه کاشت نهال در فصل زمستان باشد بهتر است از باد شکن نیز استفاده کند.برای اینکه هنگام کاشت نهال های منظم با فاصله یکسان داشته باشیم باید ابتدا در منطقه کاشت حفره های اندازه دقیق را به ابعاد مناسب برش دهیم. و سپس ریشه را در نهال جای گذاری کنیم دابتواند در آینده وقتی تبدل به یک درخت تنومند شد . نور و آب کافی را جذب کرده و موقع برداشت محصول دچار مشکل نشود. تهیه مناسب ترین منطقه برای بهترین نهال کار سخت و دشواری است که باید با دقت و حوصله انجام شود که بعدا بر اثر بی دقتی لحظه ای دچار ضرر کلانی نشد.قبل از هر حرکتی بهتر است خاک مناسب نهال را اصلاح کنید .اجرای طرح سیستم مربعی در شخم زنی زمین ها قبل از احداث کار بسیار خلاقانه و بهتری است.نهال هایی که در زمین های شیب دار کشت میشوند بایدکشت آن ها بصورت خطوط تراس بیشتر باشد. ولی در نهال هایی که در زمین مسطح کاشت میشوند خطوط تراس کمتر باشد. اگر برای اولین بر اقدام به کاشت و احداث نهال کرده ای نباید از همان اول منتظر سود دهی زیاد باشید . باید صبور باشید و حوصله به خرج بدهید و تمام شرایط ذکر شده در بالا را رعایت کنید .تا موفق باشید و از سود تجاری نهال خود بهترین بهره را ببرید. اگر خاک اماده برای پوشاندن ریشه نهال نباشد میتوان آن را با محافظی مرطوب کرد تا هر چه سریع تر آماده کاشت شود. آبیاری نهال بستگی به نوع نهال و منطقه کاشت میباشد. که امر مهمی میباشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.