×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

برای رسیدن به پاسخ این سوال آشنایی با عبارات  زیر شما را یاری می کنند .

کیفیت  ، اندازه گیری  ،  بهبود ، بهره وری  ، رضایت مشتری  ، توسعه  ، اعتبار ،  مرجع صدور  ،  مرجع اعتبار بخشی  ، هزینه ،  مناقصه ، گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ ،  گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ ،  گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱  ، مرکز ملی تایید صلاحیت ایران   TUV   ، DNW   ، مدیریت کیفیت  ، کیفیت محصول  ، کاهش هزینه ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو

11 667x500 1 - گواهینامه ایزو چیست ؟ - گواهینامه ایزو

کیفیت : کلمه کیفیت به نوعی مفهوم  شفافیت را به مخاطب منتقل می کند . از دید عملکرد سازمان کیفیت مفهومی سیستمی پیدا می کند . اگر خلاصه بگوییم کیفیت به معنی شفاف سازی کلیه فرایند ها ، تشریح وظایف کارکنان  ، تدوین شناسنامه تجهیزات و سوابق تعمیرات و نگهداری آن ها و قابل اندازه گیری کردن تمام خروجی های سازمان برای ارزیابی و مقایسه می باشد.

عبارات اندازه گیری ، بهبود و  بهره وری  در تعریف فوق از کیفیت ، نهفته هستند. برای سنجش و اندازه گیری کیفیت  بایستی معیارهایی در اختیار داشته باشید ، که این معیار را استاندارد های سیستم مدیریت تعریف می کنند .

رعایت اصول استاندارد باعث بهبود سطح کیفیت و کاهش هزینه های احتمالی شده و بهره وری سازمان را افزایش می دهد.

با افزایش کیفیت محصول ، رضایت مشتری حاصل  گردید و سازمان توانایی توسعه و ترسیم چشم اندازهای بهتر را خواهد داشت .

دریافت  گواهینامه ایزو به چه معنی ست ؟

گواهینامه ایزو به معنی  ایجاد یک سیستم مدیریت با هدف بهبود کیفیت در محصول نهایی آن سازمان است .

ایجاد سیستم مستلزم بکارگیری  کارشناس سیستم مدیریت و آموزش پرسنل مرتبط با فرآیندهای شرکت در ارتباط با الزامات استاندارد مرتبط می باشد .

مدت زمان اجرای استاندارد معمولا به میزان آشنایی کارشناس سیستم و تعهد مدیریت بستگی دارد  و در ادامه نگهداری و به روز رسانی سیستم نیز مطرح است .

هرچه استاندارد در میان مدیران و کارکنان نهادینه تر شود مزایای بیشتری برای سازمان خواهد داشت .

در زیر به دلایل اصلی شرکت ها برای اخذ گواهینامه ایزو اشاره شده است.

دلایل سازمان برای دریافت گواهینامه ایزو چیست ؟

دلایل مختلفی وجود دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد .

شرکت در مناقصات و امتیاز آوری : برای رقابت در عرصه کسب و کار لازم است که سازمان با استانداردهای بین المللی آشنایی داشته باشد  از این رو  بیشتر سازمان های مناقصه گذار داشتن گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را به عنوان معیاری برای گزینش پیمانکار در نظر می گیرند.

22 - گواهینامه ایزو چیست ؟ - گواهینامه ایزو

تبلیغات : بسیاری شرکت ها برای استفاده تبلیغاتی اقدام به دریافت گواهینامه ایزو می کنند و از آن در تبلیغا مختلف از جمله تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردی برای نمایش سطح کیفیت مجمعه و محصول خود استفده می کنند .

حل مشکلات سازمانی و بهبود عملکرد و کیفیت محصول: برخی سازمان ها برای رفع مشکلات ساختاری و با نگرش توسعه مجموعه خود و افزایش کیفیت محصول و گسترش بازار محصولات خود را نیازمند به همراه شدن با استانداردهای بین المللی و اخذ گواهینامه ایزو می بینند.

معمولا شرکت هایی که برای رفع الزام  مناقصات و تبلیغات  اقدام به خرید گواهینامه ایزو می کنند طعمه مناسبی برای افراد شیاد ، که خودرا مشاور معرفی می کنند هستند . زیرا معمولا به دنبال پرداخت هزینه کمتر و دسترسی آسان به تاییدیه و گواهینامه ایزو هستند .

در حال حاضر  افراد و شرکت های بسیاری در ایران فعالیت می کنند که وجاهت قانونی نداشته و با واسطه گری و فروش گواهینامه ایزو ، کسب سود می کنند.

دراین بین شرکت های معتبر صدور گواهینامه ایزو نیز وجود دارند که در ادامه در خصوص اعتبار شرکت ها و نحوه تشخیص آنها توضیحاتی ارائه گردیده است.

برای دریافت خدمات مشاوره ایزو و آموزش های لازم و دریافت گواهینامه ایزو می توانید از کارشناسان شرکت دانانوونداد کمک بگیرید .

کدام شرکت صدور گواهینامه ایزو معتبر است ؟

شرکت های صدورگواهینامه Certification Body ، بایستی شماره ثبت و شناسه ملی داشته باشند . تشخیص این مورد از طریق سامانه ثبت شرکت ها و موسسات  به راحتی امکان پذیر است.

شرکت های صدورگواهینامه ایزو ، بایستی الزامات استاندارد بین المللی ایزو ۱۷۰۲۱ را اجرا و براین اساس توسط مراجع اعتباربخشی ممیزی شوند.

پس در نتیجه بایستی مرجع اعتبار بخشی معتبر داشته باشند . در ادامه در خصوص مراجع اعتبار بخشی توضیحاتی ارائه شده است.

مرجع اعتبار بخشی در گواهینامه تایید اعتبار شرکت صدورگواهینامه ایزو  ، استانداردهایی که شرکت صدورگواهینامه مجاز به ممیزی و صدورگواهینامه ایزو  در آن ها هست را ذکر می کند .

از طرفی برخی گواهینامه ها و تاییدیه ها معمولادر حوزه صلاحیت شرکت های صدورگواهینامه ایزو نیستند . مگر اینکه مجوزها و اعتبارات لازم را از مراجع معتبر بین المللی در آن موضوعات کسب کرده باشند. برای مثال گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ ، که در ایران تنها مرکز ملی تایید صلاحیت ایران مجاز به صدور آن می باشد .

 بسیاری از شرکت های صدورگواهینامه با توجه به ذهنیتی که در خصوص مزیت اروپایی بودن شرکت وجود دارد ، در اطلاعات دامنه وبسایت آدرس و شماره تماس  جعلی در اروپا و آمریکا را به عنوان محل استقرار شرکت ثبت می کنند.

استفاده از اسامی مطرح و شناخته شده در دامنه سایت و  لوگو و نام شرکت ، برای مثال TUV ، که نام شناخته شده ای در عرصه کیفیت هست .

استفاده از نام  دانشگاه ها و موسسات آموزشی اروپایی شناخته شده در سطح دنیا  و استفاده از پسوندهای کشورهای اروپایی در دامنه سایت مانند uk ، de و…. نیز از دیگر مواردی هستند که برای جلب مشتری می توانند مورد سوء استفاده قراگیرند.

برای شناسایی شرکت های CB معتبر و یا دریافت گواهینامه ایزو معتبر بین المللی  ، می توانید از کارشناسان شرکت دانانوونداد  کمک بگیرید.

33 - گواهینامه ایزو چیست ؟ - گواهینامه ایزو

مزایای  مشاوره ایزو

شرکت های تولیدی و خدماتی  ، مراکز دولتی، مجتمع‌های آموزشی و مراکز درمانی نمونه مکان‌هایی هستند که از مشاوره ایزو در اجرای  استانداردهای سیستم مدیریت  بهره میبرند . مشاوره ایزو مزایا و ویژگی‌های خاصی دارد. در ادامه به این ویژگی خواهیم پرداخت.

یکی از مزایای مشاوره ایزو ، استفاده از دانش و تخصص و تجربیات مشاور با صرفه جویی در زمان و هزینه و پیشگیری از روش های آزمون و خطا می باشد .

شما با توجه به نیاز خود می توانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری از خدمات مشاوره ایزو  ما  استفاده کنید.

بهبود بهره‌وری سازمان از جمله مزایای همراهی مشاور با مدیریت سازمان است. بهره وری به معنای صرف هزینه کم، جهت رسیدن به اهداف سازمانی به شمار می‌آید.

علاوه بر کاهش هزینه ،  کاهش خطرات احتمالی موثر برعملکرد  سازمان را نیز شامل میشود.

از دیگر مزایای مشاوره ایزو ، افزایش سطح کیفیت محصولات سازمان هست ، که نتیجه بهبود بهره وری و سنجش و بهبود منظم عملکرد واحدهای مختلف سازمان است .

محصول در سازمان های مختلف تولیدی و خدماتی ، تعریف مشخص خود را دارد. تولید محصول با کیفیت بهتر ، اثرات جنبی دیگری دارد که از جمله افزایش رضایت مشتری مهمترین و عالی ترین هدف سازمان می باشد .

به کارگیری مشاوره ایزو  در سازمان نوعی سرمایه گذاری مطمئن به حساب می آید که علاوه بر کاهش هزینه ها و بهبود روند سازمان با عث افزایش سطح کیفیت محصول ، افزایش سطح رضایت مشتریان و افزایش فروش خواهد شد که در نهایت افزایش سطح رضایت پرسنل و کارکنان سازمان را نیز در پی خواهد داشت .

شرکت دانانوونداد : ۰۲۱۲۲۶۲۱۵۳۰ -۰۹۳۳۵۱۶۷۸۷۰

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.